Gå til innhold

Hva er egentlig Intel 550J og 560J?

GRendal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
550J er 3.4GHz og 560J er 3.6GHz  ;)

Herregud, DET kunne jeg tenke meg til da :dontgetit:

er hva J`en står for som for meg er interessant ;)

EDIT: Google og du skal finne :D

Grendal har snust rundt på google og fant et kjøttbein :)

EDIT2: Ny stepping med andre ord, definitivt verdt å vente på :)

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
550J er 3.4GHz og 560J er 3.6GHz  ;)

Herregud, DET kunne jeg tenke meg til da :dontgetit:

er hva J`en står for som for meg er interessant ;)

EDIT: Google og du skal finne :D

Grendal har snust rundt på google og fant et kjøttbein :)

EDIT2: Ny stepping med andre ord, definitivt verdt å vente på :)

Som man roper i skogen får man svar :p

Lenke til kommentar

Ser ut som E-0 steppingen vil ha en viss effekt på strømforbruket... Bare sjekk ut Anandtech sin test av 570J... Lavere forbruk ved Idle, faktisk lavere enn P4 530. Bare synd den tydeligvis ikke hadde noe effekt på strømforbruket når man faktisk bruker prosessoren. The sky's the limit...

P4'en virker egentlig litt interessant mye pga HT og stilige hovedkort, men de talla skremmer meg bestanding :ermm:

Lenke til kommentar
Ser ut som E-0 steppingen vil ha en viss effekt på strømforbruket... Bare sjekk ut Anandtech sin test av 570J... Lavere forbruk ved Idle, faktisk lavere enn P4 530. Bare synd den tydeligvis ikke hadde noe effekt på strømforbruket når man faktisk bruker prosessoren. The sky's the limit...

P4'en virker egentlig litt interessant mye pga HT og stilige hovedkort, men de talla skremmer meg bestanding :ermm:

ser ikke akkurat som den nye revisjonen river skinnet av pølsa mht. nye strømbesparelser

Lenke til kommentar
J står for at Intel endelig har implementert NX-bitet, No Execute i datasegmentet for operativsystemer som støtter dette. Blant annet XP med SP2.

er det noen reel fordel for oss brukere mht. til dette?

Går vel mer på sikkertheten framfor ytelse?

Ytelse-messig er det nok ingenting å tjene på å kjøpe den i forhold til en Intel som mangler denne støtten. Men sikkerhetsmessig er det visst det helt store. men vent til Intel slipper 550F og 560F, da kommer nemlig støtten for EM64T, og det skal visst være det helt store for oss forbrukere.

Lenke til kommentar

2 : Antivirusprogram som støtter nxbit aktivert

????? Jeg tror du tar feil der. Nx-bitet har ingen praktisk betydning for Anti-virus-programvaren. Dette skyldes jo at nx-bitet bare hindrer data-segmenter å kjøre i sanntid. Anti-virusprogramvare sjekker jo uansett dll'er og exe-filer, og trenger ikke å ta hensyn til noe nx-bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...