mirene Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg har bredbånd fra NextGenTel Jeg hadde et trådløst nettverskort (merke : Belkin) i PC'en. Med det så fikk jeg brukanes nedlastingsfart. Nå har jeg kjøpt et internet normalt netverkskort.Med dette så får jeg problemer med å kobble meg til diverse filedelings programmer. Har det noe med IP'en å gjøre ? Jeg mener at det trådløse hadde noe slikt som 10.0.0.3 Har det nye fått en annen adresse ? Hvordan kan jeg finne ut hvliken IP som funker for nedlasting,og hvilken IP jeg har nå ? Takker på forhånd for alle svar Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hører ut som du har problemer med forwarding/åpning av porter ja. En annen nyttig side kan være denne. For å sjekke hvilken IP-adresse du har nå, skriv "ipconfig /all" i et CMD-vindu. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Du har et typisk eksempel på "dobbelt-lan" eller lan-i-lan Hvilken port på aksesspunktet er modemet kobla til? Den skal være kobla på en av LAN portene, IKKE wan porten. I tillegg lønner det seg å skru av DHCP serveren til aksesspunktet så modemet og routeren ikke krangler. Lenke til kommentar
mirene Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Etter å ha skrevet ipconfig/all så fikk jeg følgende tall : IP-adresse 10.0.0.2 nettverksmaske 255.255.255.0 Standrard gateway 10.0.0.1 DHCP-server Hvordan kan jeg forandre dette,slik at jeg får riktig "port". Slik at nedlasting går greit ? Finne ut hvilken port som er riktig. Takker for alle svar Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 I den første linken jeg gav ovenfor, så er det en liste over en del vanlige programmer og hvilke porter de trenger. I den andre linken, så finner du eksempel på hvordan du åpner/forwarder disse portene til den IP-adressen du fant over (10.0.0.2). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå