DargarWhiteFang Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Heihopp Kjører FAH = 100% CPU usage 24/7 på min maskin. Jeg har passiv Chipset kjøler, og Zalmann Reserator vannkjøling på CPU og GPU. Har en AMD Barton +2500 og et ATI 9800 AIW kort. Temperaturene har jeg tatt fra ABIT EQ programmet etter at maskinen har kjørt i over en uke på vannkjøleren (= den har nokk svingt inn seg nå.) Har Arctic Silver 5 som "pasta". Temperaturene jeg får ligger rundt 40-44 for chipset og varierer mellom ~49 og ~59 for CPU. Variasjonene på CPU er stort sett pga. at den står i vinduet og mitt vindu er gammelt = dårlig isolert = varierende temperatur. Så i en annen tråd at 51 annsås å være (for) høyt for CPU'en, og jeg lurer litt på om dette kan stemme?? Dersom jeg slår av pumpa stiger temperaturen nesten 2C/minutt. ABIT EQ stenger av datamaskinen dersom tempen går over 61C. Dersom 2C/min holder seg, så burde datamaskinen være av før tempen går over 65C. Burde ikke dette være ok? Dersom man har vannkjøling har man jo litt mer å gå på siden tempen ikke flyger i været direkte, men går sakte opp.. forresten, husk at dette er 100% load over 7 dager! Takker for meninger! Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Det er ikke for høyt, men det er heller ikke så veldig lav temp du har. både på chipsett og cpu. 41 grader på chipsett er etter min mening altfor høyt. Har samme chipset kjøler og min ligger på 27-32 grader. Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Humm. kanskje jeg skal ta bort chipset kjøler og se etter at den virkelig har god kontakt med chipet? -får bli neste lille prosjekt. Takk Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 40 grader er ikke høyt.. er omentrent det jeg ligger på med A7n8x kortet mitt.. Lenke til kommentar
brillan Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Humm. kanskje jeg skal ta bort chipset kjøler og se etter at den virkelig har god kontakt med chipet? -får bli neste lille prosjekt. Takk NF7-S har ikke chip temperaturmåler. Det har bare CPU og Case. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå