formannen Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Jeg har laget en hjemmeside for et band, og vil nå helst si ifra meg alt ansvar for oppdatering av siden. Så er det noen som vet om en enkel WYSIWYG-editor som kan brukes online..? Takker for alle svar... Endret 18. november 2004 av formannen Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 google etter htmlarea Lenke til kommentar
formannen Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 ser grei ut den editoren, men hvordan får jeg den til å endre eksisterende HTML-sider... jeg vil at den skal hente en side for så å endre og lagre den... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 bruke php for å skrive og lese filer. Lenke til kommentar
formannen Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Jeg er ikke like flink som deg i PHP... Ser ut som en meget komplisert oppgave... finnes det ikke editorer som ferdig bare henter alt fra en HTML-fil evt. txt-fil Lenke til kommentar
christt Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Det er ikke så komplisert som du kanskje skulle tro. HTMLArea er et overbygg over et vanlig HTML textarea. Så du trenger egentlig bare å skrive ut innholdet i textarea'et slik: <form action="mittscript.php" method="POST"> <textarea name="minhtml" <?php echo $html_fra_database; ?> </textarea> <input type="submit" name="submit" value="Oppdater"> </form> HTMLArea vil så manipulere med dataene i textarea'et. Når brukeren er ferdig med å endre på siden/koden/innholdet og submit'er dette kan du hente ut innholdet med PHP slik du gjør til vanlig. I dette tilfellet: $innhold = $_POST['minhtml']; Lenke til kommentar
formannen Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Får det jeg vil ha inn i tekstboksen, men lagring av det nye som jeg skriver inn kommer ikke... trykker oppdater og det samme som stod før jeg begynte å redigere kommer opp... EDIT: Kanskje dette kunne hjelpe: Setter inn denne i toppen av .php-fila: <?PHP $fil=fopen("mld.txt", "r"); $oldmld=fread($fil, filesize("mld.txt")); fclose($fil); ?> Så der som skjemaet skal være: <form method=POST action="submit.php"> <textarea id="mld" name="mld" style="width:100%; height:200"> <?php echo $oldmld; ?> </textarea><br> <input type="submit" name="submit" value="Oppdater"> Og i submit.php står det: <?PHP $fil = fopen ("mld.txt", "w"); fwrite ($fil, "$mld"); fclose ($fil); ?> ***Det er en feil i EasyPHP som gjorde at jeg ikke fikk dette til å fungere... Online gikk det som smurt... Endret 16. november 2004 av formannen Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) $mld er tom i submit.php, den må fiskes opp fra $_POST['mld'] Endret 16. november 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
formannen Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 trenger ikke det... for den fungerer nå... men det er nok feilen som EasyPHP reagerte på... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 hvis du ikke bruker $_POST, vil siden din slutte å virke så snart de oppgraderer til en normal phpversion eller de får en normal serveradministrator som har register_globals avslått. Lenke til kommentar
formannen Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Hosten min har nok slått av register globals, men jeg har setter de på igjen ved extract($_REQUEST); Jeg vet at det er en dårlig vane, men da jeg "lærte" PHP var det med udefinerte variabler... så jeg får hele tiden disse "NOTICE"-varslene... har rettogslett ikke fått POST, GET og ISSET inn i fingrene... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Vil anbefale deg å laste ned HTMLArea 3.0 hvis du har lastet ned 2.x. 2.x støtter nemlig ikke andre nettlesere enn MSIE 5.5 og høyere. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) isset? er ikke det en funksjon? Ikke så vanskelig å venne til å skrive $_POST['var'] enn $var da Endret 16. november 2004 av smoothie Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 hvor vanskelig kan det være å bruke $_POST['variabel'] istedet for $variabel Lenke til kommentar
formannen Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Jeg har fått alt til å virke... bortsett fra hentingen fra .txt-fila... Jeg vil at den skal hente: <TABLE class=nyheter width=\"100%\"> <TBODY> <TR> <TD> <B>DIN OVERSKRIFT HER</B><BR> <FONT size=1><B>Written by DITT NAVN HER- DATO - KLOKKESLETT</B></FONT><BR> DIN TEKST HER </TD> </TR> </TBODY> </TABLE> <BR> <BR> Men den henter: <TABLE class=nyheter width='\"100%\"'> <TBODY> <TR> <TD> <B>DIN OVERSKRIFT HER</B><BR> <FONT size=1><B>Written by DITT NAVN HER- DATO - KLOKKESLETT</B></FONT><BR> DIN TEKST HER </TD> </TR> </TBODY> </TABLE> <BR> <BR> De to ' tegnene som hentes ødelegger designet på siden... Help anyone? Lenke til kommentar
christt Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Du bruker sikkert addslashes() før du skriver til databasen...? Uansett, problemet ligger mest sannsynlig i hvordan HTMLArea håndterer HTML-koden. Jeg vil anbefale deg å lese litt på HTMLArea forumet. Der finner du masse informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå