Gå til innhold

ny pc, 20k å bruke

Anbefalte innlegg

heisann! =)

Pappaen har akkurat arvet noen kroner, og har funnet ut at han kunne tenkt seg en ny pc(dvs.. jeg vil ha en ny pc å bruke når jeg er hos han.. :p ) Jeg har fått 20k å bruke, og hva jeg vil ha, er vel egentlig opp til meg.. :grin:

Jeg vil ha vannavkjøling(kos :)) og Lian Li kabinett, og prisen for det jeg har valgt ut kommer på 5104.01(microplex har artige priser :p) Så det innebærer trekk i prisen.. ergo, nytt budsjett: 1489.99 :!:

Det eneste kravet pappan hadde, var at alt skulle funke, ikke bråke som et jetfly, og at det skal være bedre en den gamle(1,1ghz, 512ram,30gb, GF2) ( :p ) (at det faktisk ser bra ut i tillegg, er bare en bonus.. )

Skal ha alt bortsett fra skjerm og kjøling inkludert i ca15 tusen.. (printer har han :!: )

Det jeg har sett på til nå:

Hovedkort

CPU

Ram

skjermkort

PSU

Harddisk

DVD-brenner

skjerm

mus og tastatur

høytalere

pris: 14968

noen andre måter å øke ytelsen uten at det går ut over budsjettet på 20(15)tusen?

ser helst at jeg bestiller så mye som mulig fra et sted, da billigste webpris, ofte går i null når man legger til frakt..

mvh Mads

edit: byttet skjermkortet fra pro til xt

Endret av _ammaZ_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå for en Fortron/source PSU og et X800PRO Vivo, eventuelt 6800GT.

Ellers ser alt ut til å være i boks! ;)

forskjellen på vivo og ikke vivo er vel bare noen utganger? eller er det noe jeg ikke har fått med meg? (det er det sikkert.. ;) )

og northQ burde jo funke fett da.. ferdig sleava og allting.. (wee :)) eller mener du/dere at jeg burde bruke en 100lapp eller to på en 400w F&S?

btw.. kos med X800pro ryggsekk da.. :cool:

Lenke til kommentar

Bare en liten ting... Istedenfor å f.eks. skrive kun CPU som beskrivelse på linken, burde du skrive hva produktet faktisk heter.

Eks: AMD Athlon 64 3500+ s939, 90nm, BOXED

Dette gjør at mange flere kan se raskt over hva du har kjøpt, og dersom de vil ha mer info om produktet, så kan de bare klikke seg inn dit. Blir litt slitsomt å måtte klikke på hver enkelt link for å se hvilket produkt du har listet opp. Dette vil kunne føre til at du får flere tilbakemeldinger og bedre hjelp.

Skulle ønske alle kunne gjøre det slik :roll:

Lenke til kommentar

har en ekstern 200gb disk fra før av så diskplass burde ikke være noe problem.. uansett så har vel ikke samsung(velger de fordi de ikke bråker stort) 200gb versjon? ;)

edit: skjermkortet kan bli et lite problem ja.. skulle egentlig være "julegave"(november-gave, arve-gave.. kall det hva du vil ) i slutten av november det her da.. ;)

og om jeg bruker komplett eller ei, har ikke mye å si, men tok bare utgangspunkt i de, fordi jeg har handlet mye der, og liker generelt komplett veldig godt! =)

psdata, mpx og netshop går jo også ann, men det er greit om de har flere deler der, slik at jeg slipper å bestille fra 4 forskjellige webshop's.. :)

Endret av _ammaZ_
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke en LCD til 3-4k? Får en god 17" da.

fordi den crt skjermen er super, og jeg ikke gidder å bruke 3-4,5 k på skjerm, når jeg får en så bra skjerm til 2300kr.. :)

edit: vis meg den 17" lcd skjermen som kan kjøre 1920 x 1440 :cool:

Endret av _ammaZ_
Lenke til kommentar
Gå for en Fortron/source PSU og et X800PRO Vivo, eventuelt 6800GT.

Ellers ser alt ut til å være i boks! ;)

forskjellen på vivo og ikke vivo er vel bare noen utganger? eller er det noe jeg ikke har fått med meg? (det er det sikkert.. ;) )

og northQ burde jo funke fett da.. ferdig sleava og allting.. (wee :)) eller mener du/dere at jeg burde bruke en 100lapp eller to på en 400w F&S?

btw.. kos med X800pro ryggsekk da.. :cool:

Vivo så kan fu åpne de siste 16 pipelines nesten garantert, eller, så går du for et XT-kort. Blir mye lykkeligere da ;)

Kan spille spill i minst en mnd lenger :p

Og når dte kommer til PSU, så har min NorthQ begynt å bråke, overdøver resten av systemet. Den skal liksom holde seg på under 19db..

Lenke til kommentar
så jeg får vel strengt talt ikke bedre ytelse for pengene en det jeg har satt opp? (alt skal brukes.. tihi :p)

og xt kort vil jeg ha.. cpu vil også oppleve en snerten klokk.. :)

*prøve å finne webshop som har rimelig xt kort på lager*

Eneste ekstra du kan få, er vel å oppgradere til en FX-55 cpu ;)

Ellers ser alt meget, meget bra ut!

Lykke til! :D

Lenke til kommentar

[offtopic til tusen]

må bare få sagt det.. en kamerat av meg jobber på komplett, og fikk tak i en FX-55 prosessor til 1300kr, så solgte han xp3500+ prosessoren til 1400kr, og tjente 100kr på det hele.. :D

det værste av alt: han har en p4 3,6ghz i tillegg, med 2gb ram på begge maskinene, og typen bare surfer og laster ned filmer... ;)

måtte bare få sagt det.. :)

menmen.. blir vel til et pro vivo kort da.. vannkjøling og nytt kabinett er bestillt, og med i pakken ble det med en x800pro vannblokk, noe som ikke gir meg så mye å velge i.. ;)

resten av delene bestilles i morra, men siden jeg ikke har mulighet til å bygge "fysaken" før til helgen, så skal de få lov til å ligge litt på postkontoret og godgjøre seg.. :)

*glede seg til HL2 til helgen* :grin:

Lenke til kommentar

Det hovedkortet er jo ikke no særlig da. VIA KT800PRO :thumbdown:

Det er vel bedre å satse på et hovedkort med Nforce 3 eller 4 som er like rund hjørnet. MSI K8 Diamond skal etter sigende komme i løpet av en til to uker.

Ramen du har valgt er vel heller ikke helt 100% Velg heller OCZ eller PQI.

Litt heftigere PSU hadde heller ikke vært så dumt, hva med denne

Jeg har samme tastatur som du har valgt, greit nok det, men på HTPC`en har jeg dette og er mere fornøyd med det.

Når du først har blåst så mye $$$ på et slik oppsett fortjener du denne skjermen.

Samme hvor bra samsungen du har valg er kommer NEC`en til å være bedre.

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller roa ned vannkjølings greiene litt slik at jeg hadde hatt råd til skikkelig kvalitets hardware. Mitt oppsett vil koste deg ca. 2500,-mer.

Lenke til kommentar
Det hovedkortet er jo ikke no særlig da. VIA KT800PRO :thumbdown:

Det er vel bedre å satse på et hovedkort med Nforce 3 eller 4 som er like rund hjørnet. MSI K8 Diamond skal etter sigende komme i løpet av en til to uker.

Ramen du har valgt er vel heller ikke helt 100% Velg heller OCZ eller PQI.

Litt heftigere PSU hadde heller ikke vært så dumt, hva med denne

Jeg har samme tastatur som du har valgt, greit nok det, men på HTPC`en har jeg dette og er mere fornøyd med det.

Når du først har blåst så mye $$$ på et slik oppsett fortjener du denne skjermen.

Samme hvor bra samsungen du har valg er kommer NEC`en til å være bedre.

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller roa ned vannkjølings greiene litt slik at jeg hadde hatt råd til skikkelig kvalitets hardware. Mitt oppsett vil koste deg ca. 2500,-mer.

Ser ikke noen grunn til å vente på nforce4.. trenger ikke SLI, så det er noe jeg ikke gidder å vente på..

NEC 1760NX er en flott skjerm det, men jeg ønsker å ha muligheten til å kunne kjøre oppløsninger over 1280*1024

Og hvorfor sier du at rammen ikke er bra? Har du erfaringer med den? Eller har du "beinharde" fakta på at det faktisk ikke fungerer/ ikke vil leke??

Og når det gjelder vannavkjølinga og kabinettet, så er det allerede bestillt.. så gidder ikke å returnere noe slikt.. :)

og når du sier at jeg skal bruke 2500kr mer på "kvalitets hardware", så tillat meg.. det er bare et tåpelig utsagn..

vil absolutt si at det er kvalitetshardware;

3500+

god ram

x800pro kort(jepp.. ble visst pro =) )

Eneste negative med hovedkortet er vel bare noe laber diskytelse i enkelte tester.. er vel ikke noe mer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...