Gå til innhold

XBox til 1998,- på ELKJØP

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-05-28 07:37, AciD18 skrev:

duvaland.....må bare si det slik....med en konsoll som taper utrolig mye penger pr konsoll som selges.. (husker ikke så mye) og med en dramatisk prissenkning gang på gang....så virker det hele desperat...jeg vet at I New Zealand f.eks kan du bare gi opp å lete etter en Xbox....de vil ikke ha den fordi den ikke selger.. :wink:

MS ser på tapet per. konsoll som en investering for fremtiden.

Jeg vil heller ikke si at det er desperat, de senker prisen for å kunne konkurre på markedet. Det er veldig lurt, hvis du skjønner bussines så er det veldig viktig å selge konsoller. Og konsoll salget har steget masse i Europa og USA etter pris nedsettelsen...

Jeg vet ikke om den ikke selger i NZ, så det kan jeg ikke komentere. Men du skal ikke tro på dette helt blindt, er typisk sånn info XBOX hater(som deg selv) sprer.

Hvis du hadde vært en skikkelig gamer, så hadde du klart å se konsollen for det det er. En god konsoll med haugevis med bra spill på vei. Høsten kommer det til å komme flere XBOX spill jeg har lyst på enn det jeg har råd til... Pluss XBOX Live!

Hvis vi snakker online, så er jo nintendo helt på jordet. De har ikke et Nintendo spill online, en helt forferdelig strategi. Hvis du kan kalle det en strategi...

XBOX og GameCube har solgt ca. like godt, det er ingen som sier at Nintendo er doomed! Greit, Nintendo er Nintendo og de kommer til å selge veldig bra til høsten med alle super tittlene som Mario og Zelda, jeg skal kjøpe meg en jeg også :smile: Men er ikke bare de som har en sterk linje med spill...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

anklager ikke xbox for å være en drittmaskin....bare legger til grunne at den vil få problemer med å være konkurransedyktig i dette markedet. Selvfølgelig...det er min mening...andre kan mene annerledes. :smile:

Har pc...har gamecube...spilt Ps2 hos venner...alt er gøy...Xbox er sikkert bra...men for meg ser det ut som et "dårlig" førstegangsforsøk på å lage en konsoll. selvfølgelig er prissenkinga et forsøk på å få flere til å kjøpe konsollen og deretter spillene der pengene ligger...men...se på prissenkingene..det virker bare "desperat og feilvurdert" Dessuten...Gamecube har til og med solgt mer enn Xbox i Xboxens hjemland..USA...I europa også...Japan også...selger de omtrent likt? javel?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-28 10:37, Fro skrev:

Hvis du hadde vært en skikkelig gamer, så hadde du klart å se konsollen for det det er. En god konsoll med haugevis med bra spill på vei. Høsten kommer det til å komme flere XBOX spill jeg har lyst på enn det jeg har råd til... Pluss XBOX Live!

¨

Kjære Fro.

"Skikkelige gamere" spiller PC. Punktum.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-28 18:49, Jellyfisk skrev:

Kjære Fro.

"Skikkelige gamere" spiller PC. Punktum.

Skal vi se... jeg har spilt PC spill i ca. 18 år eller no, føler meg som en skikkelig gamer, og elsker konsoll! En gamer spiller med det som har de beste spilla, for tida så har konsollene vanvittig mange bra utgivelser :smile:

Lenke til kommentar

Acid18: Tror ikke du skal bekymre deg for det, MS har store ambisjoner og de gir seg ikke før de kommer seirende ut, og når de har tatt over alt av data i hele verden. Om 2-3 år fra nå tipper jeg PS/Gamecube har gått konkurs, og MS er den store vinneren.

Når det gjelder PC vs Konsoll så finnes det bra spill på begge plattformer, og jeg er tilhenger av begge, selv om det kommer mye mer kvalitetsspill til konsoller, og de har mindre bugs osv. Tror heller ikke det finnes PC i butikkene som kan overgå XBox sin maskinkraft rent grafikkmessig! Har spilt Halo i hele dag og det er et mildt sagt kjempemessig spill med sinnsyk grafikk (Forutsetter at du har en BRA tv da!). Halo er det beste single-player-spillet jeg noengang har prøvd, og jeg har spilt alle PC spill siden 386DX/33MHz var det store...

Gleder meg til jeg får spille HALO Online...

Det blir stort

Lenke til kommentar

PS og GC konkurs? jaha....

jaja...*kikker på salgstallene gang på gang*

Ser da ikke lovende ut for Xbox ennå.....og det var før priskuttet til GC i USA...

:wink:

Og PS har allerede en så enorm markedsbase å selge spill til i mange år fremover til de lanserer PS3, at de kommer aldri til å gå konkurs.

Dessuten....Nintendo går bare ikke konkurs.

Ps...MS prøvde jo å kjøpe opp Nintendo...litt av en taktikk...Dessuten...skikkelig gamer?

Har hatt 3 forskjellige pc`er, har hatt nes,snes,Gamecube, spilt PS1 PS2 Dreamcast....Gameboy, Gameboy advance...spiller RTCW online i en clan...hva mer krever du av en fyr for å kalle han en skikkelig gamer? hmm...jaja

*gidder ikke gi mer grunnlag for sine påstander*

Det hele blir bare den samme krangelen som AMD vs Intel osv...

Lenke til kommentar

som tidligere nevnt, ser microsoft på det som en investering i fremtiden av og selge xbox til en "tapende" pris (dog de tjener nok igjen det på software salget uansett, så de taper ikke sånn sett). xbox er bare noe som ble skapt for og få "Microsoft" logoen INN i stua til folk, og kjent for og ikke bare være en software produsent, men nå også en hardware produsent. Sånn sett, så har de gjort en bra jobb. Dessuten, siden Xbox er et Microsoft produkt, og Microsoft er Microsoft (uuutrooolig pengesterke, og gir seg omtrent aldri før de vinner), så kan de pøse på med penger og penger og selge konsoller og tape stort på det i lang tid, så lenge de kommer vinnende ut av det - sånn sett er det en investering, for da er det enda et marked de har nærmest et monopol på, og i ettertid (om noen/mange år) tjener massevis av penger på, mye mere enn det de tapte i begynnelsen. Må ikke tro at Microsoft kun tenker i retning av spillkonsoller i fremtiden, men komplette trådløse hjemmenettverk, med kombinert dvd/spillmaskin/internett på tv med bankfunksjoner og bestilling av filmer/styring av elektriske artikler som: varme/ovn, kjøkkenutstyr, åpning av garasje port, osv, osv, osv.. det er mye lengre i fremtiden Microsoft tenker med xbox, egentlig. Xbox er bare en metode for og få Microsoft kjent på en annen måte enn kun som software produsent. Så hva om de taper masse penger nå? de kommer til og tjene igjen pengene, og mye mye mye mye mye mer i framtiden som kommer pga. av dette. Dette er også kjent som forretnings strategi :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-31 18:53, bidz skrev:

som tidligere nevnt, ser microsoft på det som en investering i fremtiden av og selge xbox til en "tapende" pris (dog de tjener nok igjen det på software salget uansett, så de taper ikke sånn sett). xbox er bare noe som ble skapt for og få "Microsoft" logoen INN i stua til folk, og kjent for og ikke bare være en software produsent, men nå også en hardware produsent. Sånn sett, så har de gjort en bra jobb. Dessuten, siden Xbox er et Microsoft produkt, og Microsoft er Microsoft (uuutrooolig pengesterke, og gir seg omtrent aldri før de vinner), så kan de pøse på med penger og penger og selge konsoller og tape stort på det i lang tid, så lenge de kommer vinnende ut av det - sånn sett er det en investering, for da er det enda et marked de har nærmest et monopol på, og i ettertid (om noen/mange år) tjener massevis av penger på, mye mere enn det de tapte i begynnelsen. Må ikke tro at Microsoft kun tenker i retning av spillkonsoller i fremtiden, men komplette trådløse hjemmenettverk, med kombinert dvd/spillmaskin/internett på tv med bankfunksjoner og bestilling av filmer/styring av elektriske artikler som: varme/ovn, kjøkkenutstyr, åpning av garasje port, osv, osv, osv.. det er mye lengre i fremtiden Microsoft tenker med xbox, egentlig. Xbox er bare en metode for og få Microsoft kjent på en annen måte enn kun som software produsent. Så hva om de taper masse penger nå? de kommer til og tjene igjen pengene, og mye mye mye mye mye mer i framtiden som kommer pga. av dette. Dette er også kjent som forretnings strategi :smile:

Amen

nesten som eg skulla sagt det sjøl :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-27 02:25, b-duvaland skrev:

Gjett hvem som reiser for å kjøpe i morgen !

Kunne jo kjøpt 2, ha en i reserve, siden det er så billig.

Tilbudet gjelder til 8.Juni !!!

Det er ikke noe spesielt tilbud, dette er den veiledende prisen som kommer til å stå framover. Har også hørt rykter om at den synker enda mer i pris til juletider! ( nå vet du hva du skal ønske deg hos bestemor og bestefar)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Må bare legge til noe selv om jeg er litt sent ute. Hvorfor er det egentlig noen som bryr seg om at XBOX blir solgt skitbillig og at den ikke selger så utrolig bra som PS2? Det er jo en enda større grunn til å skaffe den seg nettop det at den er billig, en litt snål ting å klage på :) Uansett XBOX er en god maskin :wink:

Lenke til kommentar
Må bare legge til noe selv om jeg er litt sent ute. Hvorfor er det egentlig noen som bryr seg om at XBOX blir solgt skitbillig og at den ikke selger så utrolig bra som PS2? Det er jo en enda større grunn til å skaffe den seg nettop det at den er billig, en litt snål ting å klage på :) Uansett XBOX er en god maskin :wink:

xbox er en god maskin ja, ingen tvil om det, men jeg kjøper den ikke før det kommer mange gode grunner til å kjøpe den, og da mener jeg masse spill jeg liker :wink: .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...