Gå til innhold

Godt hovedkort og ram til AMD 64?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal bygge ny pc og trenger litt hjelp:

Pcen skal brukes til spilling og jeg har bestemt meg for et AMD 64 system med et ATI x800pro skjermkort.

Problemet er at jeg ikke vet hvilket hovedkort og hvilken type ram jeg skal kjøpe... Jeg legger vekt på en stabil pc og har hørt at Nvidia 250(gb) skal være bra.

Ram har jeg ikke så mye peiling på, men er fornøyd med noen Geil value brikker jeg har nå. Og golden dragon serien er vel også bra?

OCG har jeg også hørt mye bra om.

Pcen skal ikke overklokkes i første omgang men det er ikke dumt hvis muligheten er der :)

Pris:

Ikke over 3000 for hovedkort og 1024mb ram.

Takker for alle svar!

2bi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vent til Nforce 4 baserte hovedkort kommer. Kjøp ikke et dyrt AGP-kort nå. Gå heller for PCI Express.

Helt enig med det der ja! Vent heller til nForce4-hovedkortene kommer på markedet, det skal ikke være så lenge til. Da kjøper du også et skjermkort som du ikke må skrote om et år igjen fordi "ingen" har AGP lenger.

Angående RAM: Man må nok regne med rundt 1000,- til hovedkort, hvis du vil ha et med litt mer utstyr enn bare det absolutte nødvendige. Da har du ca 2000,- igjen til minne. Value-RAM (Geil, Kinston, Corsair) får du til rundt 1500,- (1024MB).

Legger du på drøye 500,- kan du få nærmere high-end-minne (cl2 osv). Gode merker her er OCZ, Corsair, Geil, Crucial Ballistix, TwinMos Twister, Kinston HyperX og sikker noe jeg har glemt. Men flere av disse high-end-merkene koster godt over 2000,- for 1024MB, så da må du bare bestemme deg for hvor mye du vil bruke.

Minnebrikker jeg har høyt oppe på ønskelista mi er ihvertfall:

Geil UltraX (klokker noe sykt)

Crucial Ballistix (høy klokk med lave timings)

OCZ Platinum rev. 2 (tror jeg de het)

Corsair XMS pro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...