Gå til innhold

doom3 låser seg (6800LE skjermkort)

slackies

Anbefalte innlegg

har problemer med litt flimmer hvis man kan kalle det flimmer da i doom3. I tilegg låser maskin seg etter 5 min spill. Må ta reboot.

mener å ha lest en tråd på forumet tidligere om produksjonsfeil på geinward 6800LE. Noen som har noe løsning/erfaring rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde også problemer med litt flimring midt på skjermen i doom3. Aktiverte c-sync så var problemet borte.

Vet om flere som har hatt problem med 6800le, kan være feil med kortet. Tidlige versjoner av kortet hadde problem med at alle 16 pipelines ble aktivert i noen spill, og når kortet bare er laget for 12 så ble det problemer. Men det har seg slik at de fleste le kort kan aktivere alle 16 pipelines uten problemer, så jeg vil anbefale deg å prøve kortet i en annen maskin som kjører doom3 uten problemer. Hvis problemet oppstår her også så burde du sende inn kortet og få det byttet. Hvis ikke er det nok noe annet som er feil.

Lenke til kommentar
Hadde også problemer med litt flimring midt på skjermen i doom3. Aktiverte c-sync så var problemet borte.

Vet om flere som har hatt problem med 6800le, kan være feil med kortet. Tidlige versjoner av kortet hadde problem med at alle 16 pipelines ble aktivert i noen spill, og når kortet bare er laget for 12 så ble det problemer. Men det har seg slik at de fleste le kort kan aktivere alle 16 pipelines uten problemer, så jeg vil anbefale deg å prøve kortet i en annen maskin som kjører doom3 uten problemer. Hvis problemet oppstår her også så burde du sende inn kortet og få det byttet. Hvis ikke er det nok noe annet som er feil.

jau.

tenkte jeg skulle prøve en bios oppgradering av korte. Men fy fa..... for noe søppel gainward lager.

"download expert tool" blabla....... 3.23 ....Den funker jo ikke en gang.

prøvde versjon 3.18, men da får jeg bare lastet ned samme bios versjon som jeg har, og når jeg ser andre som har tatt oppgradering så har de en nyere bios en meg.

er så ferdig med gainward..........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...