JoKr Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Heisann, lurte på om noen kunne hjelpe meg her... jeg har postet litt problem med et GF2 MX400 64mb skjermkort, og får ikke den løsningen jeg ønsker, tenkte jeg skulle prøve ATi, og kanskje få bedre 2D del, som jeg bruker mest uansett. Vil ha ati radeon pci. har funnet tester der noen sier den ikke har t&l hardware støtte, mens andre sier det har...merkelig. ellers så må det være pci, udiskutabelt. en butikk som selger kortet. takk takk. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hvis det har PCI så tror jeg neppe det har H&W TL støtte. Det er noe som først kom i GF1 DDR, som jeg har Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Quote: Den 2002-05-27 07:35, Rafael skrev:Hvis det har PCI så tror jeg neppe det har H&W TL støtte. Det er noe som først kom i GF1 DDR, som jeg har hw tl er implentert på standard-radeon brikka som kom vel etter geforce-serien, og om det er pci eller ikke har vel absolutt underbukse å si om kortet har hw tl eller ikke ? Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 problemet er at jeg tror de har strippet den ut av radeon 7000 brikka. Vet 7500 + 8500 har hw t&l... samtidig har jeg sett at noen mener 7000 32sdram modellen har hw t&l, mens andre ikke (har søkt etter tester & reviews) snålt dette her. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 har ikke funnet ut noe fornuftig idag heller..... *kunne skrevet "bump" og :wink: * Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 ingen som har erfaring med ati radeon 7000 pci? når det står MAC version, er det bare med MAC drivere (ikke at jeg bryr meg, kan laste ned andre fra nettet) eller er det noen hw-sperre?!? Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 [ Denne Melding var redigert av: Ludde på 2002-06-04 12:25 ] Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-05-27 10:01, JoKr skrev:problemet er at jeg tror de har strippet den ut av radeon 7000 brikka.Vet 7500 + 8500 har hw t&l...samtidig har jeg sett at noen mener 7000 32sdram modellen har hw t&l, mens andre ikke (har søkt etter tester & reviews)snålt dette her. radeon 7000 = radeon ve radeon 7200 = originale radeon m/64mb sdram Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-05-29 15:01, JoKr skrev:ingen som har erfaring med ati radeon 7000 pci?når det står MAC version, er det bare med MAC drivere (ikke at jeg bryr meg, kan laste ned andre fra nettet) eller er det noen hw-sperre?!? mac bruker jo sparc hardware.. og IKKE intel-kompatibelt vettu Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 men det som er enda snålere, når jeg sjekker på webshop'er i usa, så er noen med t&l mens andre uten, dette ser jeg bare på eska på produktet. De PCI versjonene som har "skorpion" på eska skal vistnok ha CHARISMA engine, mens den plain røde eska, skal ikke ha det. Problemet mitt er å finne ut om den med "skorpionen" har TV UT eller ikke. Så det skal finnes 7000 med CHARISMA, ellers er det 7200 på de "nye" pci korta? Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: mac bruker jo sparc hardware.. og IKKE intel-kompatibelt vettu Vel, tenkte PCI var PCI, men det måtte jo være en grunn til at MAC alltids var dyrere ja... Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2002 Fant ut det jeg ville nå; Radeon DDR PCI er KUN 7000 brikker, og har m.a.o ikke T&L hardware støtte. Radeon SDR 32 står ikke oppført med med brikkenr. så jeg går ut ifra at det er 7200 brikke, siden alle med "skorpion" eska støtter CHARISMA engine. Kjekt når ting ordner seg. Ikke verst å opprettholde en post nesten bare med deg selv. Begynner kanskje å bli schizo? Bestiller vel om en uke tenker jeg edit: Den med skorpion på framsiden har ikke TV OUT, du må ha den med en Panther/Bjørn lignende sak ofr å få det. [ Denne Melding var redigert av: JoKr på 2002-06-05 14:14 ] Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 28. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2002 Nei, fikk eske med Skorpion, og kortet hadde TV UT. Har ikke maskina mi i området, så tester det på en nesten tilsvarende, (også uten AGP) og må si jeg er meget godt fornøyd med mitt Radeon 7200 PCI SDR kort. Bildet er knivskarpt, har utrolige refresh rates og alt er bare kjempe!, gleder meg til å teste litt GF2 MX400 64mb PCI vs Radeon 7200 32md PCI. Kortet kjøpte jeg hos http://www.jandr.com for 519,- kr inkl. frakt. Retail, så mange ledninger kom med, t.o.m svideo -> comp. Ulempen er at jandr ikke sender til utlandet, så du må ha kontakter i usa for å få det til. Merkelig ingen norske webshop'er har kortet, det er jo helt rått, og verdt 1000,- på det norske markedet for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå