henry14 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hei! jeg har xboxen min nede og PC og internett oppe. Noen som har noen forslag til hvordan jeg bør gjøre for å kunne spille xbox på internett? bør jeg kjøpe en ethernet kabel som foreksempel er 305m og koble til xboxen også koble den til Internett boksen oppe også koble Internett greia i veggen eller er det andre ting jeg kan gjøre som er billigere og som lønner seg? Lenke til kommentar
henry14 Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 eller lønner det seg å kjøpe en internett kobling i veggen nede istedenfor? vet ikke helt hvor mye dette koster Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Trådløst! Er vel ikke billig, men det funker! Lenke til kommentar
henry14 Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Vet du om noen Billige og raske tråløse internett da? Lenke til kommentar
henry14 Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 er 100 mbps raskt nok tårdløst internett? Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hva slags boxer er det du har idag da? Har du kun et modem som du fikk fra internett leverandøren din og kobler dette til nettverskortet? Hvem leverer internett til deg forresten? De ulike leverandørene leverer ulikt utstyr. NGT leverer en router, mens andre stort sett kun gir et modem. Dette skal ikke bety så veldig mye for deg. Har du ngt kjøper du en super billig switch (4porters eller noe) kostnad ca 200,- pluss tp kabel. Kobler ngt routeren i switchens "uplink/wan" port og pc, xbox og evnt andre pcer lan pluggene. Vips er du på nett. Lett som bare det. Har du et modem (adsl fra Telenor f.eks) kjøper du en router med innebygd 4 porters switch. Koble modemet i "wan/uplink" porten og pc, xbox osv i lan portene. Det er litt mer fikling, du må trolig inn å konfigurere oppsett i routeren, men det er ikke veldig vanskelig. 99% har et enkelt webgrensesnitt du gjør det i. En rimelig router/switch fra f.eks SMC koster ca 450,- Dyrere routere har mer funksjonalitet: printserver, trådløst osv men det trenger du ikke. Anbefaler deg ikke egentlig å kjøpe trådløst hvis du ikke trenger det. Det er mer styr for å få det til å virke, og det er veldig mye mindre sikkert. Dessuten er det dyrere, mindre stabilt og m lavere ytelse enn kablet nettverk. Lenke til kommentar
redflame Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 hva med å flytte tv`n opp Lenke til kommentar
roolf Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) Hva slags boxer er det du har idag da? Har du kun et modem som du fikk fra internett leverandøren din og kobler dette til nettverskortet? Hvem leverer internett til deg forresten? De ulike leverandørene leverer ulikt utstyr. NGT leverer en router, mens andre stort sett kun gir et modem. Dette skal ikke bety så veldig mye for deg. Har du ngt kjøper du en super billig switch (4porters eller noe) kostnad ca 200,- pluss tp kabel. Kobler ngt routeren i switchens "uplink/wan" port og pc, xbox og evnt andre pcer lan pluggene. Vips er du på nett. Lett som bare det. Har du et modem (adsl fra Telenor f.eks) kjøper du en router med innebygd 4 porters switch. Koble modemet i "wan/uplink" porten og pc, xbox osv i lan portene. Det er litt mer fikling, du må trolig inn å konfigurere oppsett i routeren, men det er ikke veldig vanskelig. 99% har et enkelt webgrensesnitt du gjør det i. En rimelig router/switch fra f.eks SMC koster ca 450,- Dyrere routere har mer funksjonalitet: printserver, trådløst osv men det trenger du ikke. Anbefaler deg ikke egentlig å kjøpe trådløst hvis du ikke trenger det. Det er mer styr for å få det til å virke, og det er veldig mye mindre sikkert. Dessuten er det dyrere, mindre stabilt og m lavere ytelse enn kablet nettverk. Enig! Kabling er bra når det først er gjort. Dersom du har mulighet til å dra en kabel ned vil jeg anbefale dette. Har selv NGT og har gjort som over beskrevet med kabel og switch. Fungerer som snus med xboxen. Det er selvsagt mer fleksibelt med tråløst, men jeg antar at xboxen ikke skal flyttes rundt der nede, og da er ulempene med kabel borte (så fremt du får strukket kabelen på en fornuftig måte). [ edit: 305 m kabel !?! Hvor stort er huset egentlig? ] Endret 16. november 2004 av roolf Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg har omtrent samme sakene. Trenger 17 m ethernet og noe annet stuff. Er helt grønn på sakene egentlig. Vet ikke om vi har en router eller switch eller hva pokker det er. Kan jo gi en liten beskrivelse: Telenor ADSL internett 1012 kbit hastighet, En PC som jeg ikke vil bruke til noe som helst med Xboxen, En svart boks, merke siemens (ISDN greier), hvor det går kabel til en annen svart boks av merket nokia. Nokiaboksen har et par utganger, hvor det står: Ethr 1,2,3,4, og CLI. Hva trenger jeg, bortsett fra ethernet-kabel? Nokiaboksen ligner mistenkelig på denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå