Techpoint Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Synes det var noen snodige påstander her, hvis bilen ettertenner er det lite sannsynlig at det er eksosanlegget sin feil, vil jo heller si feil bensin eller en dårlig stillt tenning i utgangspunktet. Jeg har selv en mondeo som ble trimmet fra 140 hk til 204 hk. Benket. Ved hjelp av Effektanlegg, K&N 70mm filterkit, chip, porting, større innsug kent competition kammer. Og til og med etter dette sveiv bilen fortsatt fint. Så effektanlegg er det ikke noe problem å bruke. Gjerne 3" om du har planer om turbo ved en seinere anledning.. Men velg effektanlegg fra en skikkelig produsent, f.eks Supersprint, har selv hatt Simmons anlegg, og dette er verdt pengene, men er jo en grunn til at de er grisebillige i forhold Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Synes det var noen snodige påstander her, hvis bilen ettertenner er det lite sannsynlig at det er eksosanlegget sin feil, vil jo heller si feil bensin eller en dårlig stillt tenning i utgangspunktet. Jeg har selv en mondeo som ble trimmet fra 140 hk til 204 hk. Benket. Ved hjelp av Effektanlegg, K&N 70mm filterkit, chip, porting, større innsug kent competition kammer. Og til og med etter dette sveiv bilen fortsatt fint. Så effektanlegg er det ikke noe problem å bruke. Gjerne 3" om du har planer om turbo ved en seinere anledning.. Men velg effektanlegg fra en skikkelig produsent, f.eks Supersprint, har selv hatt Simmons anlegg, og dette er verdt pengene, men er jo en grunn til at de er grisebillige i forhold Min bil begynte å ettertenne, men kun ved girskift på høye turtall. Var en Mazda 323 1,6L 90HK med Simons anlegg. Må man stille tenningen etter montering av effektanlegg? Hva synes du egentlig om Simons, hva er bra og hva er dårlig med det? Er supersprint mye bedre? Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hva synes du egentlig om Simons, hva er bra og hva er dårlig med det?Er supersprint mye bedre? Simons har "rustfrie" anlegg mens Supersprint har rustfrie anlegg. dvs at simons effektanlegg som hevdes å være rustfrie er det en liten stund, helt til du får litt for mye kondens i bakpotta, så begynner det å ruste med engang. Noen uker etter rusta har begynt knekker hele driten av, har sveisa det jeg hadde ett par ganger.. Men vel og merke så er simons mye billigere enn supersprint. Så kjører du mye langturer med bilen kan du velge simons, men hvis du driver med mye start og stopp så velger du supersprint. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Litt offtopic da det gjelder en nokså mye friskere Audi. Har alltid hatt oppfatning om at 3" holdt til ca 450 hk glatt, men så en Audi som var målt til nokså mye mer som kjørte med 2 3/4" eksos. Så eg trur nok at 2"-2 1/4" holder i søkk og kav om du skal ha på ei lita snurre for å øke til nærmere 200 hk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå