blue_boy Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Er det noe effekt som kommer ut av dette eller er det bare lyd? Hvor mye må egentlig byttes? helt fra motoren eller?? og hva er best, originale effektpotter eller sånne som noen "styling" butikker lager selv? jeg har tenkt å bytte original potta med en effektpotte men ikke før jeg vet litt mer om dette. Mvh. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Husk at det alltid er noen flaskehalser på en motor, og eksosen er ofte en slik. Du sier ingenting om hvilken bil det er, så eg gir deg noen generelle råd bare. Er det en bil med manifoil ville eg kjøpt greinrør og hatt 2" resten med potter med betre gjennomstrømming. Kjøp gjerne Supersprint eller andre kjente merker. Hold deg langt vekke fra stylingsbutikker, dei kan plastdeler og spoilere og ikkje en dritt om motorer i mange tilfeller. Og du vil da ende opp med et dyrt overdimensjonert anlegg og orginalt framme med motoren. Viss du skriver litt meir om hvilken motor du har, og om det er gjordt andre ting med den, kor mye penger du ønsker å bruke og hva du ønsker og hvor mye du kan gjøre selv vil det hjelpe litt. Du kan eventuelt spør på her var det en link men legg da med dei opplysningene du har da. Fjerna link Endret 15. november 2004 av Zagato Lenke til kommentar
dalri Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Bytt ut bakre delen bare. Ellers må du til å stille på tenninga slik at du får rett motstand Lenke til kommentar
blue_boy Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Bilen min er en Audi A4 1.8... ikke turbo! Jeg har tenkt å bruke opptil 5.000,- Det er ellers bare en sportsfilter som er byttet ut. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Dalri??? Hvorfor må du stille tenninga viss du bytter mer en bakpotta? Viss du har en hightech motor med litereffekt på over 150 hk kan eg tildels være litt enig i visse tilfeller. Så eg er spent på begrunnelsen til at tenninga må stilles pga mindre mottrykk i motoren på en normal motor. Har selv skifta alt fra Catta og bakover til 2 1/4" og det uten å måtte stille tenninga. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Til den prisen ville eg gått for å bytte mitt og bakpotta og gått opp til 2" viss det ikkje er det fra før og om du klarer det for 5000. Lenke til kommentar
blue_boy Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Takk for all info. Men hva er det ellers man kan gjør for å øke effekten på bilen?? uten å chippe, har hørt masse dårlige ting om dette. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Har selv kjørt med chippa motor i et år nå og det er ingen problem med det. Det som gjøres med en trimchip er å optimere forbrenninga i motoren og å flytte turtallssperra litt opp. Men det er viktig å kjøpe en seriøs chip. Det du ellers kan gjøre er å bytte kam/kammer og porte toppen lett. Med chip, porting av en som kan det skikkelig (se tråden om VW trimming), litt hissige gatekammer og greinrøyr tilpassa hverandre vil du kunna få en nokså hissig og sterk motor, men da kommer det fort opp i 15000 kroner. Men det enkeltgrepet som gir mest uten ulemper er chip. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Tenkte viss det var noen som har litt interesse i kor sammensatt det med eksosanlegg er at eg skulle legge inn en link her. Edit: Tatt vekk link om eksosanlegg skrevet av en proff etter pm fra adm. Endret 15. november 2004 av Zagato Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 vil bare legge til at du kan få bygd eksosanlegg tilpasset din bil for mellom 5-10 000 spenn... Da kan du åsså velge lyden du vil ha... evt. om du skal ha turbo ved en seinere anledning (da de bygger me litt mindre motstand) Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Takk for all info.Men hva er det ellers man kan gjør for å øke effekten på bilen?? uten å chippe, har hørt masse dårlige ting om dette. bytte luftfilter til perfomance filter... (hjelper åsså på lyden...) Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Luftfilter hjelper på lyden, og gir alt fra -5 til +5 hk, alt etter montering, utforming og hvordan det orginale filteret var. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Du må bare prate me de som selger luftfilter og høre vilke du skal ha..... Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 90% av dei som selger luftfilter seier at deires filter gir effektøkning. Kjøp et filter fra en av dei og monter det slik at det ikkje får kald luft og lev i håpet. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Er jo forskjellige luftfilter til din bil... Så ber du de finne det som passer best... Lenke til kommentar
GreenBeret Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Kjøp et filter fra en av dei og monter det slik at det ikkje får kald luft og lev i håpet. Håper det her var ironisk ment? Endret 13. desember 2004 av GreenBeret Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Veldig ironisk, men det finnes nok av dei som går i den fella på mangel av viten, så eg går ut i fra at eg hadde et lite effekt tap på min første bil Lenke til kommentar
skyline Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Vel som sagt, det er stor forskjell fra bil til bil. Min bil (R32 GT-R) får ca 8% økning visstnok, med effektpotte. (Hvilket jeg har), kombinert med effektfilter (2x), så skal jeg ha tett på 350hk. (orginalt 302hk), har ikke vært i benk å testa. Pris på effektpotte er veldig forskjellig, min kosta 8500kr, i Japan. (NISMO WELDINA) Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg hadde Simons (www.ray.se) effektanlegg (komplett rett etter katalysator, eneste som fantes). Og jeg sleit ofte med litt ettertenning (KUN ved girskift), spesielt hvis jeg ga på litt. Kan det ha noe med at man må stillie på tenninga som dalri skrev tidligere? Jeg har planer om å kjøpe det samme til en ny bil jeg skal ha, hvor stor er sjansen for ettertenning ved kjøp av effektanlegg? Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 bytt ut catalysatoren med rakt rør. Det er vel det som gir mest "bang for the buck" Men forbered deg på å sette den på plass igjen annenhvert år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå