Vizla Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Noen som har erfaring med denne cpu'en når det kommer til klokking ? sitter med en her nå. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Nja! Jeg har jo samme CPU. Jeg har fått den stabilt opp i 4,1GHz, men ikke noe over. Da skjermkortet er en svært trang flaskehals, har jeg ikke brydd meg med å prøve noe særlig lengre, da jeg ikke får noe igjen for det. Skal bli spennende å se hva du klarer! Post specs også da! Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Nja! Jeg har jo samme CPU. Jeg har fått den stabilt opp i 4,1GHz, men ikke noe over. Da skjermkortet er en svært trang flaskehals, har jeg ikke brydd meg med å prøve noe særlig lengre, da jeg ikke får noe igjen for det. Skal bli spennende å se hva du klarer! Post specs også da! Du vil bestandig få noe igjen for å klokke cpu'en Lenke til kommentar
GA75 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Nja! Jeg har jo samme CPU. Jeg har fått den stabilt opp i 4,1GHz, men ikke noe over. Da skjermkortet er en svært trang flaskehals, har jeg ikke brydd meg med å prøve noe særlig lengre, da jeg ikke får noe igjen for det. Skal bli spennende å se hva du klarer! Post specs også da! Du vil bestandig få noe igjen for å klokke cpu'en Kommer vel an på hva du håper å oppnå med overklokkingen. F.eks. hjelper det lite å overklokke CPU når du ønsker bedre grafikk hvis grafikkortet allerede yter maximalt under alminnelig klokket CPU. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Nja! Jeg har jo samme CPU. Jeg har fått den stabilt opp i 4,1GHz, men ikke noe over. Da skjermkortet er en svært trang flaskehals, har jeg ikke brydd meg med å prøve noe særlig lengre, da jeg ikke får noe igjen for det. Skal bli spennende å se hva du klarer! Post specs også da! 3.7 er det jeg har fått den opp i max foreløpig. så fort jeg øker vcore så må jeg resette cmos.. skal prøve å løsne litt på timings til ram når jeg kommer hjem, se om det hjelper litt.. Endret 15. november 2004 av Vizla Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 C4stor: Som GA75 sier, skjermkortet yter allerede maks, og så lenge jeg ikke driver med noe videoredigering eller annet CPU-krevende som ikke samtidig krever grafikk, får jeg lite igjen for å klokke CPU. Venter i spenning, Vizla Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 (endret) C4stor: Som GA75 sier, skjermkortet yter allerede maks, og så lenge jeg ikke driver med noe videoredigering eller annet CPU-krevende som ikke samtidig krever grafikk, får jeg lite igjen for å klokke CPU. Venter i spenning, Vizla Vell.. kommer litt annpå type spill, og oppgaver.. F.eks. CS krever mye mer av cpu, enn skjermkort. Mens derimot spill som farcry suger gpu kraft.. =) ( skal teste det når jeg kommer hjem fra jobb idag.. deretter leke meg med hl2.. ) *edit* Specs; DDR-DIMM PC3200 Kingston 512mb 2-2-2-5-1 Gainward 6800LE ( 12x 1.6vp ) 400 Core / 920 Memory P4-M 3.76 P4P800 SE HK 350W Chieftec PSU til HK / Skjermkort, og en 250W til HD'er, vifter, og annet dilldall i kabinettet.. Endret 16. november 2004 av Vizla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå