thotta Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hei, Har tenkt å kjøpe meg en Shuttle SN95G5, og er ikke helt sikker på hvilket skjermkort jeg skal ha i den. Ser for meg et kort i lavere high-end/høyere mainsteram, alt ettersom hvordan man ser på det ) Litt om bruken av kortet: - Maskinen skal stå i stuen, så lite støy er viktig! - Jeg spiller litt, men trenger ikke det råeste av oppløsning. Men relativt bra skal det jo være. (Litt støy under høy load som spilling tåler jeg) - Ser en del film, og vil bruke video-ut funksjonen. Synes Nvidia er grei, fordi man da kan benytte tv-tool som jeg har god erfaring med. - Siden dette er i en Shuttle, er det viktig at skjermkortet ikke bruker mer enn den ene AGP porten. (Jeg trenger pci-porten til tv-kort) - Prosessoren i systemet vil antakelig bli en AMD A64 3500+ (hvis dette har noe å si) - Et skjermkort et sted i prisklassen 2000 til 2500 hadde jeg tenkt meg. Har tenkt på GeForce 6800 eller 6800LE, eller 6600GT. (Må være AGP) Noen som vet om noen typer av disse kortene som er ganske stillegående? Passivt kjølte kort kanskje - finnes dette for denne typen kort? Har lest at en del kort bruker to kort-plasser. Er det bare de råeste av de råeste kortene som er sånn, eller må jeg være obs på det for denne typen kort også? Har også lest at noen kort støtter viftestyring (via et windows-program?) ved å koble GPU viften til en kontroller på selve hovedkortet. Og at det finnes forskjellige standarder på disse kontaktene. Det hadde jo vært fin med støtte for dette. Noe spesielt jeg må se etter for å finne ut at dette støttes? (Chipsettet i Shuttle'en er nForce3 Ultra, hvis dette har noe å si). Er takknemlig for svar. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Kjøper du et Asus kort, f.eks 6800, kan du kjøre ned hastigheten på vifta med et medfølgende program, så den ikke er hørbar. Er vel det beste å gjøre Lenke til kommentar
thotta Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 takker for svar.. Da tenker du på et slikt kort Asus kort ikke sant. Noen som vet noe om støynivået på dette kortet, eller har andre erfaringer generelt? (kr 2300,-) Jeg så selv på et MSI kort, som faktisk er litt dyrere (ca 2600,-) Her er det en som har kommentert at det er "stille", så det høres jo bra ut. Men han sier også at det er "litt stort". Kan dette bety at det tar 2 kort-plasser? Er det generelt store forskjeller ute å går mellom de forskjellige produsentenes kort basert på samme grafikk-brikke? (eller får man som regel det man betaler for? ) Noen som vet hva ellers som er forskjellene på disse kortene? Eller generelt hvem som er å anbefale av Asus og MSI? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå