shagg0r Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg bruker servetheworld til hosting. De har installert image magick og sier at det ligger på /usr/local/bin hvordan skal jeg aktivere image magick i php scriptene mine? noen som vet? Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 har lett kontinuerlig etter artikler som tar for seg image magick og php. Finner ikke en dritt. Har lett på imagemagick sine sider der står det bare om funksjonene og ikke en forbanna dritt om hvordan det brukes med php. Elendige greier gitt Lenke til kommentar
audunr Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Det finnes et API for ImageMagick til PHP. Dette må imidlertid installeres sammen med PHP. Spør om hosten din har installert eller kan installere imagick: http://pecl.php.net/package/imagick Jeg bruker ikke imagick, men bruker istedet system() for å kjøre programmene som følger med ImageMagick. Eksempel: // Disse to linjene trenger ImageMagick for å kjøre putenv('MAGICK_HOME=/usr/local/ImageMagick'); putenv('DYLD_LIBRARY_PATH=/usr/local/ImageMagick/lib'); system(OPTIONS_IMAGEMAGICKABSOLUTE . '/./convert ' . $_FILES["Picture"]["tmp_name"] . ' -colorspace RGB -depth 8 -unsharp 0.5x0.5+1.0+0.02 ' . OPTIONS_TEMPPICTURESABSOLUTE . '/' . $_POST["Filename"] . ' 2>&1'); OPTIONS_IMAGEMAGICKABSOLUTE er en konstant som inneholder pathen til der ImageMagick sine programmer ligger. $_FILES["Picture"]["tmp_name"] er den filen som jeg skal konvertere fra. OPTIONS_TEMPPICTURESABSOLUTE er en konstant som inneholder pathen til dit det ferdige bildet skal ligge. $_POST["Filename"] er filnavnet på det ferdige bildet. Det dette programmet gjør er å konvertere et bilde fra et format til et annet. Hvilket format avhenger av hva $_POST["Filename"] inneholder. Dersom $_POST["Filename"] er "test.jpg", konverterer den til .jpg. I tillegg utfører den noen andre kommandoer på bildet, som du kan lese mer om i manualen til convert. Hovedpoenget er altså å kjøre programmene ved hjelp av system() eller en av de andre kommandoene til PHP som kjører programmer. MVH Audun Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 tusen hjertlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå