GenericName Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Når han spør i Visual Basic-forumet så tror du vel ikke han vil ha en flash-løsning, eller hva? Tenkte du på det? Endret 14. november 2004 av opix Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Jeg skal jo skrive det i VB, men kunne tenkt meg litt veiledning. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Hva er forskjellen på et bilspill og et brettspill? Ingen ting .. ? Hva er det du lurer på? Fremgangsmåten? Du sjekker tastetrykk med GetAsyncKeyState, og surrer med variabler. Så tegner du bildet med BitBlt. Edit: Har aldri laget det, så jeg starter nå. Kan kansje legge noe ut senere. Edit: Var ikke mye jeg rakk nå .. Fortsetter i morgen. Edit: Laget litt mer. Begynner å ligne noe nå. Bilspill.zip Endret 15. november 2004 av Jonas Lenke til kommentar
maedox Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Når han spør i Visual Basic-forumet så tror du vel ikke han vil ha en flash-løsning, eller hva? Tenkte du på det? Det var da som... Glemte å sjekke hvilket forum vi var i Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Microsoft Direct Draw 7 er svaret. Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Koster det. Lenke til kommentar
iobas Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 direct draw koster ingenting hvis det var det du mente Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Noen sider man kan laste det ned. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Noen sider man kan laste det ned. Lastes ned fra Microsoft, f.eks. her. Dette er en link til DirectX 9.0 SDK, men jeg er ikke sikker på om DirectDraw finnes i DX9. Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Hvordan skal man skrive kode. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 DirectDraw 7 følger med i DirectX9, DirectDraw9 er managed, så den fungerer ikke i Visual Basic 6.0, dessuten så tror jeg den blir kastet i neste versjon av DirectX. Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 16. november 2004 Forfatter Del Skrevet 16. november 2004 Noen andre programmer. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Har du i det hele tatt sett på det jeg la ut? Desuten hadde det nok hjelpet en del om du skrev litt mer i innleggene dine. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Du kan bruke vanlig Windows API også, se platform SDK i MSDN. eller Dim a As IPictureDisp Set a = New LoadPicture(bmpfil) IPictureDisp.Render Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hvordan kan man få lagd et enkelt bilspill, sett oven i fra. Hvis du bruker "vanlig" VB (VB6) så kan du som GeirGrusom sier bruke GDI. Er det derimot .net du bruker så kan du bruke GDI+ som er en utvidelse av GDI. Denne tutorialen gir en grei innføring i noen av funksjonene i GDI. Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Hvis du bruker "vanlig" VB (VB6) Jeg bruker VB6. Jeg prøver og få tak i BitBlt, men finner det ikke. Jeg har heller ikke lært hvordan man skal skrive kode, F.eks få bilen til å svinge. Burde jeg kjøpe meg en bok, tenkte jeg kunne få litt hjelp her, det er jo billiger. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Men for satan da!! Jeg har postet et prosjekt hvor jeg viser deg nøyaktig det du ber om: BitBlt (med mask's) og svinging. Alt i VB6! Bilspill.zip Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hvis du bruker "vanlig" VB (VB6) Jeg bruker VB6. Jeg prøver og få tak i BitBlt, men finner det ikke. Jeg har heller ikke lært hvordan man skal skrive kode, F.eks få bilen til å svinge. Burde jeg kjøpe meg en bok, tenkte jeg kunne få litt hjelp her, det er jo billiger. BitBlt er er Windows API kall, så det er ikke noe du må få tak i eller installere for å kunne bruke. Du har det allerede. På denne siden finner du en oversikt og beskrivelse av hele GDI, men for å kunne bruke disse funksjonene må du kunne deklarere og bruke API funksjoner. En oversikt over deklarasjonene finner du på din egen pc i en fil som heter WIN32API.TXT, sannsynligvis i mappen C:\Program Files\Microsoft Visual Studio\COMMON\Tools\Winapi\. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå