Siesta Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 En kamerat av meg påstår at det ikke er mulig å cracke passordet på rar filer. ER det noen som har noe jeg kan bruke for å klare d??? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 man kan bruteforce det meste, om det ikke er sånn "max 3 tries" opplegg, slik som med bankkort og SIM kort. bruteforcing er at du tester alle kombinasjoner. men dette er imot rettningslinjene, så jeg vil ikke gi deg noe mer om hvor du kan finne slike program. du burde også fjerne spørsmålet om du ikke vil få warn. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Prøv og bruk fantasien Endret 14. november 2004 av maedox Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Du er ikke mulig å helt enkelt "finne" passordet til et rar-arkiv, for det er ikke lagret noe sted. Arkivet er kryptert. Det eneste du kan gjøre, er å kjøre et bruteforce-angrep (bruke et program som prøver alle mulige kombinasjoner av tegn som passord). Dersom passordet som er blitt brukt er for langt, vil ikke et bruteforce-angrep la seg gjennomføre i praksis. EDIT: Ordliste-angrep er også mulig (få et program til å prøve alle ord i en ordliste som passord). Endret 14. november 2004 av Garathor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå