Jan Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=254545 jess..lite kult. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Litt høyere tannkjøttfeste, ellers ingen bivirkninger. Lenke til kommentar
friscus Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 røyk e dritfarlig! i sær kombinert med sterke drikkevarer. en gang eg drakk sprit og røykte sigar samtidig tok all spriten i trynet mitt fyr ( ikke alltid like lett å treffe munnen i ruset tilstand ) og førte til 2, og 3 grads forbrenninger i trynet mitt! nesen, ene øyet og ørene tok kvelden, og trynet mitt ble helt smeltet i stykker. Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 røyk e dritfarlig! i sær kombinert med sterke drikkevarer. en gang eg drakk sprit og røykte sigar samtidig tok all spriten i trynet mitt fyr ( ikke alltid like lett å treffe munnen i ruset tilstand ) og førte til 2, og 3 grads forbrenninger i trynet mitt! nesen, ene øyet og ørene tok kvelden, og trynet mitt ble helt smeltet i stykker. jaja... som om det skjedde! Lenke til kommentar
friscus Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) røyk e dritfarlig! i sær kombinert med sterke drikkevarer. en gang eg drakk sprit og røykte sigar samtidig tok all spriten i trynet mitt fyr ( ikke alltid like lett å treffe munnen i ruset tilstand ) og førte til 2, og 3 grads forbrenninger i trynet mitt! nesen, ene øyet og ørene tok kvelden, og trynet mitt ble helt smeltet i stykker. jaja... som om det skjedde! *Bilde fjernet, bruker permanent utestengt* Endret 7. desember 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Darn. Fikk ikke med meg bildet :!: Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 jeg har blitt litt dårlig i halsen (mye hoste og drit) og jeg har fått dårligere kondis men det har blitt bedre etter at jeg bynte å gå til skolen Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 røyk e dritfarlig! i sær kombinert med sterke drikkevarer. en gang eg drakk sprit og røykte sigar samtidig tok all spriten i trynet mitt fyr ( ikke alltid like lett å treffe munnen i ruset tilstand ) og førte til 2, og 3 grads forbrenninger i trynet mitt! nesen, ene øyet og ørene tok kvelden, og trynet mitt ble helt smeltet i stykker. jaja... som om det skjedde! *Bilde fjernet, bruker permanent utestengt* Han der har kødda mye... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Røyking er jo kult. Ingen bivirkninger. Annet enn at andre kanskje blir misunnelig på hvor tøff du er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Bivirkninger av snus: - Skade på slimhinnen - Munnhulekreft - Fareøkning for hjerte- og karsykdommer - Høyt blodtrykk - Kreft (ikke helt sikkert) - Diabetes 2 (ikke helt sikkert) - Høyt kolesterol Bivirkninger av røyk: - Luftveissykdommer - Hjerte- og karsykdommer - Kreftsykdommer - Hver 5. røyker mister i gjennomsnitt 20 år av livet sitt - Rynkedannelse - Nedsatt smaksevne - Påvirkning av kjønnshormonene - Benskjørhet - Diabetes 2 Kjipern... Lenke til kommentar
likferd Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg trodde 50% av røykerne mistet 50 år av livet, nei vent.. "Tenner du en røyk, er du død i morra" blir vel nye slagordet på røykpakkene. Propagandaen tar aldri slutt Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Propagandaen tar aldri slutt Du kunne ikke vært mer rett. I Europa har/hadde de jo tenkt å erstatte den skriftlige advarselen på pakkene med bilder av ødelagte lunger og gamle folk som må puste gjennom små hull mellom brystet og halsen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Propagandaen tar aldri slutt Du kunne ikke vært mer rett. I Europa har/hadde de jo tenkt å erstatte den skriftlige advarselen på pakkene med bilder av ødelagte lunger og gamle folk som må puste gjennom små hull mellom brystet og halsen. Sannheten må frem. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Den er fremme i høy grad. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Sannheten må frem. Du er vel ikke en av dem som tror at vi røykere ikke VET det er farlig? Eneste staten hadde oppnådd med bilder på røykpakkene er vel et nytt samleobjekt.. "jeg har 3 røykelunger, vil du bytte mot et røykeben?" Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 oooh ooh. Jeg har 3 svarte tanngarder, bytte mot en lunge? *nyte snusen skikkelig* Lenke til kommentar
Jan Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Setter i ei nå faktis, gud jeg er tuln. Men over til saken, hvor langt "misbruk" skal man ha før man får alvorlige skader? Sett at man tar 2 bokser i uken.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Sett at man tar 2 bokser i uken.. Det er ikke akkurat mye... Hvor lenge du må holde på er vanskelig å si med snus. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Har dere ikke bedre ting å gjøre enn å stappe dritt inn i munnen? Jeg siterer: Her er en liten liste over skadene du kan få ved å bruke snus eller skrå: Tenner: På tennene er det mikroskopiske sprekker og uregelmessigheter som snusen setter seg i. De som snuser har derfor ofte misfargede tenner. Etter en stund begynner tannkjøttet å trekke seg unna. Det fører til at tannhalser og røtter kommer til syne og blir veldig utsatt. Det kan igjen føre til ising og hull. Munnhulen: Etter en kort stund med snusing begynner kjøttet i munnhulen å bli rødt og irritert. Etter en litt lengre stund blir kjøttet hvitaktig og fortykket. Etter enda en stund blir kjøttet rynkete, gulbrunt med sår og sprekker. 40-70% av de som snuser får noe som kalles "snuslomme". Det betyr at det blir en fortykkelse av slimhinnen der hvor snusen blir lagt. Kreft: Det foregår for tida flere undersøkelser om hvorvidt snus er kreftfremkallende eller ikke. Det vi vet er at snus inneholder stoffer som kan være det. Sukkersyke: Ved å snuse øker risikoen for å utvikle diabetes type 2. Dette er en alvorlig sykdom, men kan oftest kontrolleres med endring i kostholdet. Noen må også begynne med medisiner. Skjelett og muskler: Når du snuser øker sjansene for å skade musklene eller skjelettet, spesielt når du trener. Nikotinet i snusen gjør at blodtilførselen i muskelvevet blir redusert, forstyrrer blodsirkulasjonen og stoffskiftet. Blir du skadet tar det lenger tid å bli frisk igjen. Høyt blodtrykk: En vanlig pris inneholder ca. dobbelt så mye nikotin som en sigarett. Prisen legges under leppa. Snusen inneholder salt som gjør at nikotinet lettere trenger inn i blodårene. Nikotin fører til at blodårene trekker seg sammen, pulsen blir høyere og du får dermed også høyere blodtrykk. Hjerte- og karsykdommer: Høyt blodtrykk kan bli resultatet av snusing. På lang sikt kan det bidra til utvikling av alvorlig hjerte- og karsykdom. Kolestrolet i kroppen øker også i takt med ditt snusforbruk, dette er farlig for alle hjerte- og karsykdommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå