Jan Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Endel snus/røyk tråder nå og alle har vært om hvem, når, hva.. Men kanskje enkelte kanskje begynnere blir skremt vekk? For her er spørsmålet: Hvilke bivirkninger og annen drit har du fått av å drive med røyk/snus? Fæle tenner, stygge gule fingre, ond hoste osv..? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Endel snus/røyk tråder nå og alle har vært om hvem, når, hva.. Men kanskje enkelte kanskje begynnere blir skremt vekk? For her er spørsmålet: Hvilke bivirkninger og annen drit har du fått av å drive med røyk/snus? Fæle tenner, stygge gule fingre, ond hoste osv..? Kreft edit: ahh. så at det sto "har du fått" derfor er svaret mitt feil.... Endret 14. november 2004 av BUNDY Lenke til kommentar
andesam Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 kan hvertfall si at snus også er farlig, nikotinen er som gift. Husker ikke helt hva den gjør, men det er ikke så sunt akkurat. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Ja klart snus er farlig. Er ikke påvist at man får kreft av snus, men det er ikke forsket på sammenhengen med snus og tarmene enda.. Skumle saker i lengden. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Man får hvite tenner av snus. Men også ræva tannkjøtt. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Dårlig kondis og litt misfarging på tennene. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 en jente i klassen min sluttet og røyke, men begynte igjenn når hun fant ut at man får bedre appetitt (noe jenter forbinner med og bli feit) i slutteperioden *riste på hode og ikke skjønne seg helt på jenter* Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Mister faktisk tennene av røyk , tannbeinet eller hva det heter smulrer opp så tennen detter ut en etter en om en har røyka mye nok. Så er jo det lungekreft da noe som eg ikkje vil dø av det er jævlig! En dum bivirkning er at det koster noe helt sinnsykt med penger i tillegg.. Leste ikkje heile inlegget , eg har ikkje hatt noen av delene Endret 14. november 2004 av Hypsilofodonten Lenke til kommentar
Jan Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Flere av mine kompiser hoster opp en bit av leveren hver gang den røykehosten setter inn. fælt å høre/se på Lenke til kommentar
likferd Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Flere av mine kompiser hoster opp en bit av leveren hver gang den røykehosten setter inn. fælt å høre/se på Har du kompiser som har røykt i 30 år? Det er nemlig ca hvor lang tid det tar å utvikle røykhoste.. Er så utrolig lei av folk som kommenterer når jeg er forkjølt: "nei, hør på røykhosten! på tide å slutte nå" Lenke til kommentar
Jan Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Nja..bronkitt relatert. Faren min har iallefall fæleste her i byen. Endret 14. november 2004 av Jan-Erik Lenke til kommentar
likferd Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Nja..bronkitt relatert. Faren min har iallefall fæleste her i byen. Røykhoste er en sykdom som kommer av at flimmerhårene i halsen har tatt kvelden. Flimmerhårene har som funksjon å samle opp støv og dritt før de kommer ned i lungene. Om natten samler det seg derfor mye dritt i halsen til de med røykhoste, og man starter gjerne dagen med noen enorme hostekuler. Man kan ikke få røykhoste uten å har røykt i mange mange år. Lenke til kommentar
FunC Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Røykhoste er en sykdom som kommer av at flimmerhårene i halsen har tatt kvelden. Flimmerhårene har som funksjon å samle opp støv og dritt før de kommer ned i lungene. Om natten samler det seg derfor mye dritt i halsen til de med røykhoste, og man starter gjerne dagen med noen enorme hostekuler. Man kan ikke få røykhoste uten å har røykt i mange mange år. Lang lang tid (30 år) før du får hoste som resultat av røyking? Tror nok flimmerhårene og slimhinnene tar kveld lenge før 30 år med fast røyking er gått. Men dette trenger uansett ikke føre til at du blir utsatt for røykhoste (som er en form for kronisk bronkitt) Men det jeg skulle si var at hvis du påstår at man må røyke så lenge for å få hoste som følge av røyking tar du grundig feil. Noe jeg og mange av mine venner har følt på kroppen selv. Og nå som jeg har slutta å røyke er det slutt på den tiden Men tar meg en sigg eller ti i festlig lag fra tid til annen, og kjenner det dagenderpå at det er no irritasjon på gang Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 har vel littegrann misfarge under overleppa pga snusing,og tennene blir brune av snus safta,men dette blir borte når jeg pusser tenna.... Er fortsatt glad jeg kasta siggen,og begynte å snuse. hender jeg tar meg noen sigg til pilsen da men Lenke til kommentar
likferd Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Røykhoste er en sykdom som kommer av at flimmerhårene i halsen har tatt kvelden. Flimmerhårene har som funksjon å samle opp støv og dritt før de kommer ned i lungene. Om natten samler det seg derfor mye dritt i halsen til de med røykhoste, og man starter gjerne dagen med noen enorme hostekuler. Man kan ikke få røykhoste uten å har røykt i mange mange år. Lang lang tid (30 år) før du får hoste som resultat av røyking? Tror nok flimmerhårene og slimhinnene tar kveld lenge før 30 år med fast røyking er gått. Men dette trenger uansett ikke føre til at du blir utsatt for røykhoste (som er en form for kronisk bronkitt) Men det jeg skulle si var at hvis du påstår at man må røyke så lenge for å få hoste som følge av røyking tar du grundig feil. Noe jeg og mange av mine venner har følt på kroppen selv. Og nå som jeg har slutta å røyke er det slutt på den tiden Men tar meg en sigg eller ti i festlig lag fra tid til annen, og kjenner det dagenderpå at det er no irritasjon på gang Å hoste av røyk er noe annet en røykhoste At folk med astma og lignende burde hold seg langt unna røyk er selvfølgelig sant.. Med røykhoste mener jeg den sykdommen der man våkner opp om morgenen og storhoster for å få slim ut av halsen. Endret 15. november 2004 av likferd Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Tapt arbeidsfortjeneste, tapt studielån, tid, tidvis gule fingre, kuldesjokk, desperasjon. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Alt jeg merker er at jeg har fått litt dårligere kondis. (egentlig mye dårligere kondis) Men har fremdeles meget god kondisjon i forhold til de fleste ikkerøykerne jeg kjenner. Det jeg merker det svir mest på er uten tvil økonomien. Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hm, hårveksten din øker overalt på kroppen Lenke til kommentar
ratata Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=254545 Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Det skjer sikkert masse høgg! Snus, røyk, alkohol! Det er DEN ONDE! Ormen som tygger på samfunnets ryggrad! Gud hater snus, Han hater røykere, og Hans følelser for de som drikker alkohol kan ikke en gang manifesteres i denne jammerens verden! Dommedag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå