phanti Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hei, jeg er i en overgang fra windows til linux, og har blitt anbefalt av en kompis å legge inn Gentoo, som han har hjulpet meg med, og som tilsynelatende har gått smertefritt. Det meste softwaremessig fungerer ypperlig. Får starta X med fluxbox/Enlightenment, og kjørt Quake3 feks. Problemet er bare at vi makter ikke å få musa til å fungere. Holdt på i noen dager med å prøve og feile. Når vi brukte livecd under partisjonering osv, så virka musa(selv om vi ikke brukte den siden det er konsollbasert installasjon), men vi får den ikke til å fungere nå. Dette har vi prøvd: kompilert usb og hid inn i kernel kompilert usb og hid som moduler prøvd 2-3 forskjellige kernel versjoner. (sikkert mer som er utenfor mitt kunnskapsnivå) Hotplug finner ingen device. Xorg er satt opp med /dev/input/mice som ikke gir noen respons. Touchpaden fungerer fint da. Men når jeg plugger inn en ps2 mus, så virker heller ikke den. Men touchpaden har som sagt alltid fungert Pcen min er en laptop med følgende specs: compaq evo n610c 1.8 Mobile (ikke centrino) 384MB ram 2x usb 2.0 <- logitech mx300 (..) Er det noen som kan ha en ide om hva jeg kan gjøre? Håper på litt hjelp, vet at Google er min venn, og tro meg, han har jeg spurt masse. Jeg er så langt veldig positivt overaska av linux/Gentoo, og syns det er synd at en filleting som musa skal ødelegge morroa Lenke til kommentar
zyp Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Prøv å bytt til /dev/psaux, den bruker jeg, på usbmus. På laptopen bruker jeg /dev/mouse, den funker til både usbmus og touchpad. Endret 14. november 2004 av zyp Lenke til kommentar
phanti Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Takker, skal prøve på det. Et annet problem som har dukket opp og, er at nettverket plutselig ikke virker. Må loade en mye tidligere kernel versjon, så fungerer den. Har kanskje ikke så mye med musa å gjøre men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå