Torjus Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg har prøvd å formatere, men samme feil meldigen kommer! Det står noe om at Det er noe galt med A:\ og at luken kanskje er åpen Liksom... wtf? Luken? Jeg har ikke disketrom engang! Hvorfor kommer denne feilmeldingen? Lenke til kommentar
nree Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 [quote name='FuZzY^' date='14/11/2004 : 20:26'] Jeg har prøvd å formatere, men samme feil meldigen kommer! Det står noe om at Det er noe galt med A:\ og at luken kanskje er åpen Liksom... wtf? Luken? Jeg har ikke disketrom engang! Hvorfor kommer denne feilmeldingen? [/quote] Hvor er det du prøver og formatere? 1. Starte opp windows 2. Kjør --> CMD 3. Format C:\ ? Hørest ut som du gjør feil. Vist du skal formatere uten og instalere windows har du ein oppstarts diskett også booter du fra den og da kommer du inn i CMD (DOS) her skriver du format c:\ eller hvilken hardisk du skal formatere. (Tror det var sån jeg gjorde det...) Vist ikkje formaterer du bare under windows instalasjonen det står ganske tydeligdt om du vil formatere eller ikkje. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Jeg har 2 partisjoner og 1 HD. C og D Jeg formaterer bare C: med windows XP PRO cden. Det har alltid gått før... Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Tror nok formateringen har gått riktig for seg. Men nøyaktig hva står det i feilmeldingen? Kan være en feil med noe hardware på maskin din som gjør at windows kjenner igjen en tapestasjon eller no sånt...Du har ikke diskettstasjon sier du, men hvis du åpner Min Datamaskin, har du noe som har bokstaven a: der? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Tror nok formateringen har gått riktig for seg. Men nøyaktig hva står det i feilmeldingen? Skal sjekke *restarte* Kan være en feil med noe hardware på maskin din som gjør at windows kjenner igjen en tapestasjon eller no sånt...Du har ikke diskettstasjon sier du, men hvis du åpner Min Datamaskin, har du noe som har bokstaven a: der? Ja, A:\ er der og det har den alltid vært... EDIT: Feil meldingen: Stasjonen er ikke klar for bruk. Døren kan være åpen. Kontroller A; og pass på at diskett er satt inn og at døren er lukket Endret 15. november 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hmm, egentlig ganske merkelig at du skal ha noe som har bokstaven a: når du ikke har diskettstasjon. Høyreklikk a: -->Properties-->Hardware Står det noe tape devices eller no annet som du ikke VET at du har i maskinen din der? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Der har du nok grunnen til den feilmeldingen ja. Sikker på at du ikke har diskettstasjon eller no annet som er koblet i diskettstasjon porten på hk? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Der har du nok grunnen til den feilmeldingen ja. Sikker på at du ikke har diskettstasjon eller no annet som er koblet i diskettstasjon porten på hk? 100% sikkert!! Jeg har ikke koblet i flobby kabelen engang + jeg har ikke hatt no diskettrom koblet i siden sist formatering! Lenke til kommentar
neXon Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Windows sjekker om det er en diskett i floppy'en ved avslutting av windows. Kansje det er noe feil på diskettstasjonen. Du kan prøve å koble en ifra, og se om du får feil'en da Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Windows sjekker om det er en diskett i floppy'en ved avslutting av windows. Kansje det er noe feil på diskettstasjonen. Du kan prøve å koble en ifra, og se om du får feil'en da Les hele tråden før du skriver mann!!! En post over står det at jeg ikke har koblet i noen diskett rom siden sist formatering! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå