Gå til innhold

LAN i Drammens-Hallen, behov for Crew


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En annen ting er at vi trenger vel ikke å budsjettere med så mange som 2400 stykker i første omgang. Heller ta 800-1000 stykker og satse på det, hvis det går på ratata så blir ikke ett eventuelt tap like stort.

 

*lufte tanker*  :whistle:

hehe, er vel akkurat det de fleste uten kompetanse og erfaring sier, jaja.

Litt drøyt å komme med slike utalelser vel? Du kjenner ikke meg og jeg kjenner ikke deg... you get the point?

 

Jeg var med på å arrangere et lan i drammenshallen før som sagt, og har lært av de feil vi gjorde.

Lenke til kommentar
En annen ting er at vi trenger vel ikke å budsjettere med så mange som 2400 stykker i første omgang. Heller ta 800-1000 stykker og satse på det, hvis det går på ratata så blir ikke ett eventuelt tap like stort.

 

*lufte tanker*  :whistle:

hehe, er vel akkurat det de fleste uten kompetanse og erfaring sier, jaja.

Litt drøyt å komme med slike utalelser vel? Du kjenner ikke meg og jeg kjenner ikke deg... you get the point?

 

Jeg var med på å arrangere et lan i drammenshallen før som sagt, og har lært av de feil vi gjorde.

Synes ikke det er drøyt i det hele tatt.

 

Hvertfall ikke når du sier at underskuddet ikke kan bli værre en at dere tydeligvis kan dekke det av egen lomme uten at det vil få noen konsekvenser. Det er bare idioti å tro/håpe på noe sånnt..

Lenke til kommentar

Kjære Techpoint:

 

Har jeg noen gang sagt det rett ut? Hvis De under noen omstendigheter trodde det, så beklager jeg så meget! Men leser man setningen enda en gang sier jeg at "tapet ikke blir like stort." Skjønner? Istedet for å ha store ambisjoner om å få inn 2400 stykker så heller konsentrere oss om ett færre antall. Det er vel du også enig i?

 

EDIT: Ikke la oss krangle om bagateller, vi er vel sivilserte mennesker? ;)

Endret av Typhon
Lenke til kommentar
Kjære Techpoint:

 

Har jeg noen gang sagt det rett ut? Hvis De under noen omstendigheter trodde det, så beklager jeg så meget! Men leser man setningen enda en gang sier jeg at "tapet ikke blir like stort." Skjønner? Istedet for å ha store ambisjoner om å få inn 2400 stykker så heller konsentrere oss om ett færre antall. Det er vel du også enig i?

 

EDIT: Ikke la oss krangle om bagateller, vi er vel sivilserte mennesker? ;)

Oki, sorry at jeg misforstod posten din..

 

Men jeg har allerede bedt de senke deltakerantallet ned til 500 om de absolutt må ha noe som skal være litt stort.

Selv dette kan by på problemer for folk uten ERFARING fra datapartyer av denne størrelsen.

Hvilken utdannelse man har hjelper ikke en dritt uten erfaring fra akkurat slikt som dette.

Utdannelse kan bare være en liten bonus i starten.

Lenke til kommentar
Kjære Techpoint:

 

Har jeg noen gang sagt det rett ut? Hvis De under noen omstendigheter trodde det, så beklager jeg så meget! Men leser man setningen enda en gang sier jeg at "tapet ikke blir like stort." Skjønner? Istedet for å ha store ambisjoner om å få inn 2400 stykker så heller konsentrere oss om ett færre antall. Det er vel du også enig i?

 

EDIT: Ikke la oss krangle om bagateller, vi er vel sivilserte mennesker? ;)

Oki, sorry at jeg misforstod posten din..

 

Men jeg har allerede bedt de senke deltakerantallet ned til 500 om de absolutt må ha noe som skal være litt stort.

Selv dette kan by på problemer for folk uten ERFARING fra datapartyer av denne størrelsen.

Hvilken utdannelse man har hjelper ikke en dritt uten erfaring fra akkurat slikt som dette.

Utdannelse kan bare være en liten bonus i starten.

;)

 

Ja, jeg kjenner folk både med og uten erfaring innenfor slike 'ting' som vi snakker om her. Og de kunne tenke seg å være med på dette, hva skal vi kalle det, prosjektet...

Lenke til kommentar
Kjære Techpoint:

 

Har jeg noen gang sagt det rett ut? Hvis De under noen omstendigheter trodde det, så beklager jeg så meget! Men leser man setningen enda en gang sier jeg at "tapet ikke blir like stort." Skjønner? Istedet for å ha store ambisjoner om å få inn 2400 stykker så heller konsentrere oss om ett færre antall. Det er vel du også enig i?

 

EDIT: Ikke la oss krangle om bagateller, vi er vel sivilserte mennesker? ;)

Oki, sorry at jeg misforstod posten din..

 

Men jeg har allerede bedt de senke deltakerantallet ned til 500 om de absolutt må ha noe som skal være litt stort.

Selv dette kan by på problemer for folk uten ERFARING fra datapartyer av denne størrelsen.

Hvilken utdannelse man har hjelper ikke en dritt uten erfaring fra akkurat slikt som dette.

Utdannelse kan bare være en liten bonus i starten.

;)

 

Ja, jeg kjenner folk både med og uten erfaring innenfor slike 'ting' som vi snakker om her. Og de kunne tenke seg å være med på dette, hva skal vi kalle det, prosjektet...

hehe, jeg kunne også tenke meg å vært med, men ikke så lenge planleggingen er på dette nivået..

Hvor kanskje pengene glimter litt mer enn moroa.

Lenke til kommentar
Kjære Techpoint:

 

Har jeg noen gang sagt det rett ut? Hvis De under noen omstendigheter trodde det, så beklager jeg så meget! Men leser man setningen enda en gang sier jeg at "tapet ikke blir like stort." Skjønner? Istedet for å ha store ambisjoner om å få inn 2400 stykker så heller konsentrere oss om ett færre antall. Det er vel du også enig i?

 

EDIT: Ikke la oss krangle om bagateller, vi er vel sivilserte mennesker? ;)

Oki, sorry at jeg misforstod posten din..

 

Men jeg har allerede bedt de senke deltakerantallet ned til 500 om de absolutt må ha noe som skal være litt stort.

Selv dette kan by på problemer for folk uten ERFARING fra datapartyer av denne størrelsen.

Hvilken utdannelse man har hjelper ikke en dritt uten erfaring fra akkurat slikt som dette.

Utdannelse kan bare være en liten bonus i starten.

;)

 

Ja, jeg kjenner folk både med og uten erfaring innenfor slike 'ting' som vi snakker om her. Og de kunne tenke seg å være med på dette, hva skal vi kalle det, prosjektet...

hehe, jeg kunne også tenke meg å vært med, men ikke så lenge planleggingen er på dette nivået..

Hvor kanskje pengene glimter litt mer enn moroa.

Hehe, det er sant. Er lurt å finne ut om vi skal ha dette lanet eller ei. ;)

 

Anyway så er det greit med sponsorer, for å si det sånn. Like viktig er å finne riktig sponsorer, slik at de kan supplere med utstyr som vi kanskje trenger e.t.c.

 

Muligheter for IBM på serversiden da :innocent:

Endret av Typhon
Lenke til kommentar
Hvis det blir noe av, så kan jeg sikkert hjelpe til litt. Var hoved-ansvarlig for KarlsrudLAN og det tekniske der. Kan programmere litt små-snacks, bla. programmer til storskjerm (Som jeg gjorde på KL)

 

MSN identitet: [email protected]

Hvorfor programmere til storskjermer når man kan bruke powerpoint?

 

Og KarlsrudLAN er hvor stort?

Bare spør siden du ikke var gamle karen.

 

Tror nok ett lan av denne størrelsen de snakker om bør ha endel personer over 18 år. Ellers vil det aldri la seg gjøre i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Hvorfor programmere til storskjermer når man kan bruke powerpoint?

 

Og KarlsrudLAN er hvor stort?

Bare spør siden du ikke var gamle karen.

 

Tror nok ett lan av denne størrelsen de snakker om bør ha endel personer over 18 år.  Ellers vil det aldri la seg gjøre i det hele tatt.

Poenget med å programmere det er jo for å gjøre ting ganske lett og ikke minst automatisert. Har du lyst til å sitte å sette inn hundre filer i en ppt-dokument?

 

På kl hadde jeg en server med en delt mappe hvor alle hadde rettigheter til å laste opp filer, og de ble på tur spilt av på storskjermen. Det var også en chat for mor skyld :p

 

KarlsurdLan er ikke så stort, var vel noe rundt 20 deltagere, men så hadde jeg jo ikke tenkt til å være hovedansvarlig her da.

 

Edit: Jeg hadde ikke tenkt til å ta jobben til alle sammen, bare hjelpe til.

Edit: Er ikke så gammel nei, 14 år, men det er vel "det indre som teller", eller hva?

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Hei igjen Jonas,

for det første skal man ikke legge opp flere hundre filer på infoscreens, de skal

ha kortfattet informasjon, ellers vil folk aldri få med seg hva som står der.

 

Max 10 forskjellige skjermbilder. Noe som fungerer helt ypperlig i ppt, man trenger heller ikke ta informasjonen vekk fra storskjermene mens man oppdaterer.

 

De bør ha endel folk som er over 18 med tanke på størrelsen av partyet.

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar
Hei igjen Jonas,

for det første skal man ikke legge opp flere hundre filer på infoscreens,  de skal

ha kortfattet informasjon, ellers vil folk aldri få med seg hva som står der.

 

Max 10 forskjellige skjermbilder.  Noe som fungerer helt ypperlig i ppt, man trenger heller ikke ta informasjonen vekk fra storskjermene mens man oppdaterer.

Nei nei Techpoint, du har misforstått.

 

Jeg snakker ikke om informasjon, men morsomme greier.

Sånn som at deltagere kan sende inn bidrag osv.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Hei igjen Jonas,

for det første skal man ikke legge opp flere hundre filer på infoscreens,  de skal

ha kortfattet informasjon, ellers vil folk aldri få med seg hva som står der.

 

Max 10 forskjellige skjermbilder.  Noe som fungerer helt ypperlig i ppt, man trenger heller ikke ta informasjonen vekk fra storskjermene mens man oppdaterer.

Nei nei Techpoint, du har misforstått.

 

Jeg snakker ikke om informasjon, men morsomme greier.

Sånn som at deltagere kan sende inn bidrag osv.

Er en ide selvfølgelig... Lage ett program som viser en tekstrute som vi kan oppdatere med info som vi selv føler for. Videoer+++. Mange muligheter!

Endret av Typhon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...