Gå til innhold

LAN i Drammens-Hallen, behov for Crew


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener det jeg mener uavhengig av hva dere sier, jeg snakket med en av dere i går, og da jeg nevnte dette med kontrakter og at man måtte være myndig fikk jeg svaret

"Oi dette hadde jeg ikke tenkt på" Jeg vil si at den kommentaren var vel nok til å si at dere umulig kan ha holdt på med dette så lenge i større grad..

 

Jeg sier ikke at det er umulig å få til noe, jeg sier at dere er for unge til å ta på dere ett så stort arrangement, og hvertfall når dere som styrer det (sånn jeg ser det da) er uansvarlige med å la andre måtte ta deres smell om noe går galt.

 

 

Håper at de som er over 18 år og skal skrive under er de som styrer hele arrangementet og har hovedansvaret for administratorene/prosjektlederene..

 

 

Jeg prøver å ikke være negativ, men deler mine erfaringer, som forøvrig kosta meg 150 000kr og ett par venner på ett arrangement hvor vi tok oss vann over hodet for ca 5 år siden..

 

Jeg ser jo av hva dere skriver at dere ikke har grunnleggende og den nødvendige erfaringen med å arrangere ett så omfattende arrangement.

Det var meg du snakka med. Da du snakket med meg, viste jeg ikke hvor gamle de andre var.

 

det er Bare jeg som ikke har vært med på å arrangere lan.

Lenke til kommentar

At du har drevet seriøst innen bransjen siden du var elleve år er bare pisspreik, og det vet du like godt som resten av oss. INGEN, og jeg mener INGEN vil hyre en elleveåring til å gjøre lyd- og lysarbeidet deres.

 

Og hva nettverket angår; hva får dere til å tro at dere kan trekke 2500 stykker til arrangementet deres? De 30 000 kronene dere snakker om går trolig bort bare på reklame. Jeg tror nesten dere bør satse på 50 - 70 stykker de første gangene, så får dere tjene dere opp en liten startkapital til å bygge dere oppover.

 

De fleste trønderne her husker vel hvordan det gikk med TiLT. Og jeg mistenker at de hadde langt mer kompetanse enn dere.

Lenke til kommentar

Om du så hadde hatt en ekstrem kompetanse i en alder av elleve, så ville ingen likevel ha ansatt deg, da det rett og slett er et stort problem med så unge folk. Så så lenge du ikke har plugget inn og ut forsterkeren på den lokale fritidsklubben, så stiller jeg meg sterkt i tvil i at det har blitt gjort noe særlig utover det.

 

Forresten - måten du tolker kritikken deres på, og skrivemåten din generelt tyder på at du ikke besitter enorme mengder med modenhet. Skal du først spørre om dette er en lur idé, må du også takle å få konstruktive tilbakemeldinger.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
At du har drevet seriøst innen bransjen siden du var elleve år er bare pisspreik, og det vet du like godt som resten av oss. INGEN, og jeg mener INGEN vil hyre en elleveåring til å gjøre lyd- og lysarbeidet deres.

 

Og hva nettverket angår; hva får dere til å tro at dere kan trekke 2500 stykker til arrangementet deres? De 30 000 kronene dere snakker om går trolig bort bare på reklame. Jeg tror nesten dere bør satse på 50 - 70 stykker de første gangene, så får dere tjene dere opp en liten startkapital til å bygge dere oppover.

 

De fleste trønderne her husker vel hvordan det gikk med TiLT. Og jeg mistenker at de hadde langt mer kompetanse enn dere.

Har flere referanser fra at jeg begynte å jobbe seriøst fra jeg var 11 .. Har ikke lov til å gå ut med navn her pga d tolkes som reklame. Hadde mange oppdrag da jeg var 11 og fikk till og med godt betalt.. Vi er fulstendig klar over att d er mye penger inne i bildet her !!!! Vi må nok snakke om 70000 - 90000 kr bare i leie av hall. Slutt å heng dere opp i tallet 2500 stk.. der var d en som spurte om hva hallen var god for. og jeg svarte d den er gor for ... men vi leier jo selvsagt ikke hallen for 100 stk :innocent: Å klare å stable detta på beina tror jeg vill by på mange problemer men jeg er klar for å løse dem. Dette med penger skal vi nok finne en løsning på .. Andre klarer jo å arangere store arangementer så da skal vi klare d vi og.. !!! :w00t::tease::dribble:

Lenke til kommentar
Stå på! Lag et lite lan først, feks 100?

 

Tror ikke techpoint mente å være negativ. Husk at i et lan på nevnte 2500 blir det masse flaskehalser. Dere burde sjekke et budsjett på et lan i en slik størrelse under "nettverksutstyr". :yes:

Hei vi kjører på vi . Vi er ikke ute etter et lan for 100 stk men noe i større dimensjon. men skjønner påengene deres :w00t::whistle: Er veldig klar over dette med budsjett ... budsjettene skal ses veldig nøye igjenom før event party ingen ordentlig budsjett ikke no LAN :hmm:

Lenke til kommentar
[quote name='Loeve' date='15/11/2004 : 19:19'] Om du så hadde hatt en ekstrem kompetanse i en alder av elleve, så ville ingen likevel ha ansatt deg, da det rett og slett er et stort problem med så unge folk. Så så lenge du ikke har plugget inn og ut forsterkeren på den lokale fritidsklubben, så stiller jeg meg sterkt i tvil i at det har blitt gjort noe særlig utover det.

Forresten - måten du tolker kritikken deres på, og skrivemåten din generelt tyder på at du ikke besitter enorme mengder med modenhet. Skal du først spørre om dette er en lur idé, må du også takle å få konstruktive tilbakemeldinger. [/quote]
I en alder av 12 var jeg med i spektrum satt opp til MGP. Da var jeg og programerte lys ..... Klart vi må tåle kritik. Men d virker som dere har en nedlatene tone oven for "ungdommen" at di er under 18 da er d ingen ting dem kan få til. :thumbdown: :nei: PS. Har aldri spurt om dette er en lur ide. Vi spurte om noen ville være med i crew og om noen hadde tips til å få et vellykket lan. Så jeg mener mye av kritiken dere har kommet med var unødvendig! :tease: :hmm: Endret av *DJB*
Lenke til kommentar

er da ikke folk her som er nedlatende.. Men det virker som om dere har lite kunnskaper om arrangering av lan så derfor syntes jeg dere burde høre litt på dem som faktisk har litt peiling på det og ikke leve blinde i deres egne verden om at dette er så lett og går så greit..

Lenke til kommentar
er da ikke folk her som er nedlatende.. Men det virker som om dere har lite kunnskaper om arrangering av lan så derfor syntes jeg dere burde høre litt på dem som faktisk har litt peiling på det og ikke leve blinde i deres egne verden om at dette er så lett og går så greit..

Så klart vi tar til oss tipsene som kommer. Men mange av tipsene er litt på vild spor vi er ikke interisert i å arangere et lan for 100 stk ... vi skal arangere et lan i Drammens Hallen har dere ikke tips til d evnet så har jo ikke disse tipsene noe her å gjøre :hmm:

Lenke til kommentar

Det som er det morsomme er at et annet LAN også blir satt opp ved hjelp av forumet. Dette LANet har bare en femtedel av kapasiteten deres sies å ha, men likevel virker det å være en helt enorm interesse for det, og et æresverv å være crew. Vet dere hva grunnen til det er, annet enn at det er folk bak en av norges største datasider som står bak? Seriøse henvendelser, seriøse tilbakemeldinger og seriøse uttalelser.

 

Personlig har jeg store problemer med å ta en post med masse skrivefeil og smileys seriøst. Jeg foreslår at dere lager en webside, fyller den med relevant stoff og heller kommer tilbake siden for å skaffe medhjelpere. Eventuelt så gir dere litt mer informasjon, for jeg vet at jeg hadde ikke meldt min interesse utifra dette tynne grunnlaget.

Lenke til kommentar
Denne personen du hevder du ikke kjenner snakket jeg med i går kveld, og er jo litt rart da at dere som da hevder at dere som starter dette ikke kjenner hverandre?

 

Eller kanskje noen har funnet utav at siden andre skal arrangere lan der, så skulle plutselig dere også?

Vi møttes via dette forumet .. har aldri møt hverandre fysisk liksom. Planene er jo at di som har meldt seg på et crew skal gå sammen og ha et møte ganske raskt.

Hjemmeside kommer nok ganske raskt. :cool:

Lenke til kommentar
Sjønner ikke hvorfor vi IKKE skal klare det.. Klarer andre det, kan vi og!

:woot:

Jeg vil gjerne vite hvem andre som har klart det, for jeg kjenner ikke til noen, med mindre det har vært TG/Kandu folk i ledelsen.

 

Tilt i Trondheim, vel på hjemmesidene stod det R.I.P ,sier vel sitt? Dette var ett sånnt prosjekt, vel og merke skulle de ikke ha mer enn 1000, og i Trondheim så skulle man tro det var en smal sak, men sånn ble det ikke..

Så har vi NorthLAN, som gikk over 1000, men så ble det stopp.

OsloLAN, ja, har vel ikke akkurat det beste ryktet på seg, en sponsor trakk seg, og CPL kom ikke tilbake til det arrangementet.

Men nå blir nok OsloLAN å fortsette da, men her er det jo Kandu folk med såvidt jeg vet, så det sier jo sitt..

GameSphere, som hadde ett stort potensiale og kompetansen i tillegg, men likevel ble det ikke slik man håpet på..

 

De andre store arrangementene jeg da vet om er folk som har holdt på i 5 år eller mer..

 

Så jeg vil gjerne vite hva dere skal gjøre som da skal overgå alle disse og noen til...

 

Ikke for å være negativ, men dere bør nok innse at dette ikke kommer til å gå..

Lenke til kommentar
Sjønner ikke hvorfor vi IKKE skal klare det.. Klarer andre det, kan vi og!

:woot:

Jeg vil gjerne vite hvem andre som har klart det, for jeg kjenner ikke til noen, med mindre det har vært TG/Kandu folk i ledelsen.

 

Tilt i Trondheim, vel på hjemmesidene stod det R.I.P ,sier vel sitt? Dette var ett sånnt prosjekt, vel og merke skulle de ikke ha mer enn 1000, og i Trondheim så skulle man tro det var en smal sak, men sånn ble det ikke..

Så har vi NorthLAN, som gikk over 1000, men så ble det stopp.

OsloLAN, ja, har vel ikke akkurat det beste ryktet på seg, en sponsor trakk seg, og CPL kom ikke tilbake til det arrangementet.

Men nå blir nok OsloLAN å fortsette da, men her er det jo Kandu folk med såvidt jeg vet, så det sier jo sitt..

GameSphere, som hadde ett stort potensiale og kompetansen i tillegg, men likevel ble det ikke slik man håpet på..

 

De andre store arrangementene jeg da vet om er folk som har holdt på i 5 år eller mer..

 

Så jeg vil gjerne vite hva dere skal gjøre som da skal overgå alle disse og noen til...

 

Ikke for å være negativ, men dere bør nok innse at dette ikke kommer til å gå..

Nå legger vi opp en hjemme side i løpet av uka der legger vi opp en er du interisert data base så får vi se om det er noen folk som i hele tatt er med på dette men alt over 800 personer så blir dette LAN partiet en realitet :cool:

Lenke til kommentar

Ja lykke til.. Noe av det første dere må gjøre er jo å sjekke mulighetene for at lokalet dere har valgt egner seg til LAN. Dvs nok strøm, muligheter for BREDBÅND ala Fiber og dusj med mer. Så muligheter for sponsorer, osv. Jeg har selv vært Crew på lokal-lan flere ganger, å det er F meg strev nok bare det er et titals personer der. Så som så mange har sagt før meg, begynn i det små og bygg dere oppover.

Lenke til kommentar
En ting er å skaffe penger, men en annen ting er å lage et nettverk stort nok for 2500 Stk... Husk, det må leies inn dyrt og avansert utstyr for og takle såpass stor datatrafikk. En gjenomsnittlig bruker på Datapartys genererer trafikken tilsvarende 40 kontorbrukere. Tenk på det.

 

2500*40 = 100 000.

Hvis du ikke skal komme med annet en negative og pesemistiske komentarer så kan du egentlig droppe og komentere i det hele tatt, Den "dette klarer dere aldrig" holdningen er bare fordi du ikke klarer / får til noe selv...............

 

Kom heller med tips..

HALLO? Er det noen hjemmer der i det hele tatt?

 

Her får du et realistisk overslag på hva du må regne med at nettverkstrafikk for et LAN på den størrelsen du snakker om, så kaller du det kritikk?

 

Hva var planen din egentlig? Å få NGT til å stille med fet 3mbit linje til 2500 stykker? Har du i det hele tatt peiling på hvem du skal kontakte og i hvilket firma du skal kontakte for å få nødvendig båndbredde til dette?

 

Har dere noen ide om sponsorer som kan stille med kapitalen som er nødvendig? 30 000 er småpenger når dere skal arrangere noe på denne størrelsen.

 

Dere har fått tonnevis med konstruktive tilbakemeldinger her, men alt som ikke er en hyllest blir automatisk ansett som kritikk av dere. Tror dere kanskje burde bruke noen år på å vokse opp, skaffe litt erfaring og litt folkeskikk. Bare oppførselen dere har vist så langt, før noe som helst har kommet i gang, er nok til å skremme unna potensielle sponsorer.

 

Og en 11-åring som har mange store og seriøse oppdrag? Han bør definitivt kunne vise til noen referanser ja. Med kontaktmuligheter til referansene han oppgir.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...