Gå til innhold

LAN i Drammens-Hallen, behov for Crew


Anbefalte innlegg

Det er klart at sponsorer hiver ut et par paller brus til det lokale LANet på 100 stykker, men når det er snakk om å sponse et arrangement på 2500 personer, er det også mye penger å tape.

Ja det er sant ... men må huske at det er sinsykt mange sponsorer der ute som vill sponse et Rusfritt Ungdoms Arangement :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette høres veldig interessant ut. Har lenge planlagt noe slikt selv, men har aldri fått rota meg til å faktisk gjøre noe mer med det. Kan vi ikke opprette en IRC-kanal et eller annet sted, så tar vi diskusjone der? Er litt lettere enn et forum imo.

:innocent: Alle som har meldt seg på allerede .. kjører MSN .. det er jo et ganske kjapt og enkelt program. :ermm: MSN: [email protected]

Endret av *DJB*
Lenke til kommentar
vet! Men hvor mange tror du vil komme? sånn ca...

Vet ikke jeg ... Men tror hallen helt fint klarer 2500 stk ... og tror vi skal klare å fylle d opp :hmm:

Det klarer dere ikke, det kan jeg si garantert.

 

Og med tanke på alderen, hvis det er tilfellet det du fortalte forrige gang er det ingen som vil gå med på dette, dvs halleier, utleiere, sponsorer osv..

 

Gymsal, 50 mann, det er en god start.. Begynn der og utvid etterhvert som årene går...

 

 

Tar dere sikte for 2500 mann på første arrangement kommer mye til å gå galt, og dere blir vel gjeldsslaver i noen år fremover... Dvs, foreldrene deres kommer vel i såfall til å bli det..

Hei

Jeg har jobbet som Lyd og Lys teknikker i mange år til tross for alderen (16) og har lagt bak meg mange gode fester og lan partyer. Har vært med å arangert lan partyer flere ganger dvs. 50 / 75 stk . Da dette gikk veldig greit. Dette med alderen har aldri vært noe problem foruten at en over 18 må ha ansvaret for hallen. Dette ordner jeg med at en kolega av meg fikser det. Jeg ser d som ikke usansynelig at dere møte opp på LAN party i Hallen neste høst :cool::thumbup::dribble::hmm: Også dette med sponsorer ser jeg ikke som noe problem da dette gjelder et så stort arangement. Driver med et X-mas Party nå for ca 800 stk.. dette har vi klart å få inn en hoved sponsor til (30000 kr)

:tease: Så gjeldsslaver blir vi nok ikke :innocent:

Om du tror at en hovedsponsor som kommer med 30 000kr skal sikre at dere ikke går i underskudd tar du skammelig feil, dette beviser det jeg alltid har sagt, at folk uten erfaring har INGEN begrep om hvor mye ett stort lan-arrangement koster, eller hvor mye som kan gå galt, jeg står selv bak over 160 arrangementer, og har gått på en smell eller to, hvor alt ser så lyst ut i begynnelsen, men avslutningen blir en helt annen..

 

Den personen som skriver under på kontraktene må være over 18 år, og jeg kan si med en gang at det hadde ALDRI blitt meg...

 

Og en ting er hvertfall helt sikkert, ALT må ned på ett papir, avtaler mellom sponsorer og arrangører og crew'et seg i mellom..

 

Legg gjerne inn en post når dere har fått lagt opp kanal, kanalnavn og hvilken server..

 

Problemet er at arrangementer som dette går fort filleveien og det ødelegger for de seriøse arrangørene igjen som har holdt på i mange år, sponsorer trekker seg unna pga dårlige erfaringer osv.

 

Jeg er selvstendig næringsdrivende sjøl og sponser ikke hvem som helst, og samtidig som jeg er arrangør så fikk vi ikke sponsorer før vi hadde holdt på i 3,5 år..

Men så har vi jo fått skikkelige sponsorer også nå da som er med oss på alle arrangementer...

 

Men det som dere gjør nå er kanskje å grave deres egen grav, for kjører dere arrangementet på ræva så er det lite sannsynlig at deltakere og sponsorer stiller opp igjen..

 

Noe som har skjedd med både TG, OsloLAN og andre.. Hva jeg snakker om vet de som følger med i denne "bransjen" dere som ikke vet hva jeg snakker om trenger heller ikke kommentere det, jeg sier det bare som det er at ikke alt er en dans på roser...

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar
vet! Men hvor mange tror du vil komme? sånn ca...

Vet ikke jeg ... Men tror hallen helt fint klarer 2500 stk ... og tror vi skal klare å fylle d opp :hmm:

Det klarer dere ikke, det kan jeg si garantert.

 

Og med tanke på alderen, hvis det er tilfellet det du fortalte forrige gang er det ingen som vil gå med på dette, dvs halleier, utleiere, sponsorer osv..

 

Gymsal, 50 mann, det er en god start.. Begynn der og utvid etterhvert som årene går...

 

 

Tar dere sikte for 2500 mann på første arrangement kommer mye til å gå galt, og dere blir vel gjeldsslaver i noen år fremover... Dvs, foreldrene deres kommer vel i såfall til å bli det..

Hei

Jeg har jobbet som Lyd og Lys teknikker i mange år til tross for alderen (16) og har lagt bak meg mange gode fester og lan partyer. Har vært med å arangert lan partyer flere ganger dvs. 50 / 75 stk . Da dette gikk veldig greit. Dette med alderen har aldri vært noe problem foruten at en over 18 må ha ansvaret for hallen. Dette ordner jeg med at en kolega av meg fikser det. Jeg ser d som ikke usansynelig at dere møte opp på LAN party i Hallen neste høst :cool::thumbup::dribble::hmm: Også dette med sponsorer ser jeg ikke som noe problem da dette gjelder et så stort arangement. Driver med et X-mas Party nå for ca 800 stk.. dette har vi klart å få inn en hoved sponsor til (30000 kr)

:tease: Så gjeldsslaver blir vi nok ikke :innocent:

Om du tror at en hovedsponsor som kommer med 30 000kr skal sikre at dere ikke går i underskudd tar du skammelig feil, dette beviser det jeg alltid har sagt, at folk uten erfaring har INGEN begrep om hvor mye ett stort lan-arrangement koster, eller hvor mye som kan gå galt, jeg står selv bak over 160 arrangementer, og har gått på en smell eller to, hvor alt ser så lyst ut i begynnelsen, men avslutningen blir en helt annen..

 

Den personen som skriver under på kontraktene må være over 18 år, og jeg kan si med en gang at det hadde ALDRI blitt meg...

 

Og en ting er hvertfall helt sikkert, ALT må ned på ett papir, avtaler mellom sponsorer og arrangører og crew'et seg i mellom..

 

Legg gjerne inn en post når dere har fått lagt opp kanal, kanalnavn og hvilken server..

 

Problemet er at arrangementer som dette går fort filleveien og det ødelegger for de seriøse arrangørene igjen som har holdt på i mange år, sponsorer trekker seg unna pga dårlige erfaringer osv.

 

Jeg er selvstendig næringsdrivende sjøl og sponser ikke hvem som helst, og samtidig som jeg er arrangør så fikk vi ikke sponsorer før vi hadde holdt på i 3,5 år..

Men så har vi jo fått skikkelige sponsorer også nå da som er med oss på alle arrangementer...

 

Men det som dere gjør nå er kanskje å grave deres egen grav, for kjører dere arrangementet på ræva så er det lite sannsynlig at deltakere og sponsorer stiller opp igjen..

 

Noe som har skjedd med både TG, OsloLAN og andre.. Hva jeg snakker om vet de som følger med i denne "bransjen" dere som ikke vet hva jeg snakker om trenger heller ikke kommentere det, jeg sier det bare som det er at ikke alt er en dans på roser...

:thumbdown: Blir litt iritert over detta her.. fordet om jeg er 16 år gammel har jeg drivi i brangsjen seriøst 5 år. Detta med sponsorer har du litt rett i jah di holder seg unna hvis di føler di ikke kan stole på oss. da navnet mitt er kjent innen denne bransjen har det bare vært lettere og lettere å skaffe sponsorer. Fordet om jeg er 16 har jeg fortsatt hatt ansvaret for store arangementer. Dah noen i crewet er over 18 blir ikke dette med leie avtale noe problem. Er jævlig iriterende att dere ser nedlatene på oss "mindreårige" og sier att alt er umulig ... når dere antagelig ikke hadde fått det til bedere selv. Hvis dere skulle hatt noen grun til å påstå at vi event ikke skulle fiksa dette arangementet ber jeg venligst om dokumentasjon på dette. Vær heller litt opptimistiske for dette arangementet endelig skjer d noe for ungdommen i buskerud kom igjen kom med tips om hvordan vi skal få dette til en mest vellyka LAN i stedet for å sitte pesimistisk igjen å se nedlatene på ungdommen. :w00t::nei::hmm:

Lenke til kommentar
vet! Men hvor mange tror du vil komme? sånn ca...

Vet ikke jeg ... Men tror hallen helt fint klarer 2500 stk ... og tror vi skal klare å fylle d opp :hmm:

Det klarer dere ikke, det kan jeg si garantert.

 

Og med tanke på alderen, hvis det er tilfellet det du fortalte forrige gang er det ingen som vil gå med på dette, dvs halleier, utleiere, sponsorer osv..

 

Gymsal, 50 mann, det er en god start.. Begynn der og utvid etterhvert som årene går...

 

 

Tar dere sikte for 2500 mann på første arrangement kommer mye til å gå galt, og dere blir vel gjeldsslaver i noen år fremover... Dvs, foreldrene deres kommer vel i såfall til å bli det..

Hei

Jeg har jobbet som Lyd og Lys teknikker i mange år til tross for alderen (16) og har lagt bak meg mange gode fester og lan partyer. Har vært med å arangert lan partyer flere ganger dvs. 50 / 75 stk . Da dette gikk veldig greit. Dette med alderen har aldri vært noe problem foruten at en over 18 må ha ansvaret for hallen. Dette ordner jeg med at en kolega av meg fikser det. Jeg ser d som ikke usansynelig at dere møte opp på LAN party i Hallen neste høst :cool::thumbup::dribble::hmm: Også dette med sponsorer ser jeg ikke som noe problem da dette gjelder et så stort arangement. Driver med et X-mas Party nå for ca 800 stk.. dette har vi klart å få inn en hoved sponsor til (30000 kr)

:tease: Så gjeldsslaver blir vi nok ikke :innocent:

En ting er å skaffe penger, men en annen ting er å lage et nettverk stort nok for 2500 Stk... Husk, det må leies inn dyrt og avansert utstyr for og takle såpass stor datatrafikk. En gjenomsnittlig bruker på Datapartys genererer trafikken tilsvarende 40 kontorbrukere. Tenk på det.

 

2500*40 = 100 000.

Lenke til kommentar
vet! Men hvor mange tror du vil komme? sånn ca...

Vet ikke jeg ... Men tror hallen helt fint klarer 2500 stk ... og tror vi skal klare å fylle d opp :hmm:

Det klarer dere ikke, det kan jeg si garantert.

 

Og med tanke på alderen, hvis det er tilfellet det du fortalte forrige gang er det ingen som vil gå med på dette, dvs halleier, utleiere, sponsorer osv..

 

Gymsal, 50 mann, det er en god start.. Begynn der og utvid etterhvert som årene går...

 

 

Tar dere sikte for 2500 mann på første arrangement kommer mye til å gå galt, og dere blir vel gjeldsslaver i noen år fremover... Dvs, foreldrene deres kommer vel i såfall til å bli det..

Hei

Jeg har jobbet som Lyd og Lys teknikker i mange år til tross for alderen (16) og har lagt bak meg mange gode fester og lan partyer. Har vært med å arangert lan partyer flere ganger dvs. 50 / 75 stk . Da dette gikk veldig greit. Dette med alderen har aldri vært noe problem foruten at en over 18 må ha ansvaret for hallen. Dette ordner jeg med at en kolega av meg fikser det. Jeg ser d som ikke usansynelig at dere møte opp på LAN party i Hallen neste høst :cool::thumbup::dribble::hmm: Også dette med sponsorer ser jeg ikke som noe problem da dette gjelder et så stort arangement. Driver med et X-mas Party nå for ca 800 stk.. dette har vi klart å få inn en hoved sponsor til (30000 kr)

:tease: Så gjeldsslaver blir vi nok ikke :innocent:

En ting er å skaffe penger, men en annen ting er å lage et nettverk stort nok for 2500 Stk... Husk, det må leies inn dyrt og avansert utstyr for og takle såpass stor datatrafikk. En gjenomsnittlig bruker på Datapartys genererer trafikken tilsvarende 40 kontorbrukere. Tenk på det.

 

2500*40 = 100 000.

Hvis du ikke skal komme med annet en negative og pesemistiske komentarer så kan du egentlig droppe og komentere i det hele tatt, Den "dette klarer dere aldrig" holdningen er bare fordi du ikke klarer / får til noe selv...............

 

Kom heller med tips..

 

Stian Willersrud

99 36 65 73

 

Noting is imposible

Lenke til kommentar

Jeg mener det jeg mener uavhengig av hva dere sier, jeg snakket med en av dere i går, og da jeg nevnte dette med kontrakter og at man måtte være myndig fikk jeg svaret

"Oi dette hadde jeg ikke tenkt på" Jeg vil si at den kommentaren var vel nok til å si at dere umulig kan ha holdt på med dette så lenge i større grad..

 

Jeg sier ikke at det er umulig å få til noe, jeg sier at dere er for unge til å ta på dere ett så stort arrangement, og hvertfall når dere som styrer det (sånn jeg ser det da) er uansvarlige med å la andre måtte ta deres smell om noe går galt.

 

 

Håper at de som er over 18 år og skal skrive under er de som styrer hele arrangementet og har hovedansvaret for administratorene/prosjektlederene..

 

 

Jeg prøver å ikke være negativ, men deler mine erfaringer, som forøvrig kosta meg 150 000kr og ett par venner på ett arrangement hvor vi tok oss vann over hodet for ca 5 år siden..

 

Jeg ser jo av hva dere skriver at dere ikke har grunnleggende og den nødvendige erfaringen med å arrangere ett så omfattende arrangement.

Lenke til kommentar
Jeg mener det jeg mener uavhengig av hva dere sier, jeg snakket med en av dere i går, og da jeg nevnte dette med kontrakter og at man måtte være myndig fikk jeg svaret

"Oi dette hadde jeg ikke tenkt på" Jeg vil si at den kommentaren var vel nok til å si at dere umulig kan ha holdt på med dette så lenge i større grad..

 

Jeg sier ikke at det er umulig å få til noe, jeg sier at dere er for unge til å ta på dere ett så stort arrangement, og hvertfall når dere som styrer det (sånn jeg ser det da) er uansvarlige med å la andre måtte ta deres smell om noe går galt.

 

 

Håper at de som er over 18 år og skal skrive under er de som styrer hele arrangementet og har hovedansvaret for administratorene/prosjektlederene..

 

 

Jeg prøver å ikke være negativ, men deler mine erfaringer, som forøvrig kosta meg 150 000kr og ett par venner på ett arrangement hvor vi tok oss vann over hodet for ca 5 år siden..

 

Jeg ser jo av hva dere skriver at dere ikke har grunnleggende og den nødvendige erfaringen med å arrangere ett så omfattende arrangement.

Denne personene som du snakket med.. Kjenner jeg ikke. Dah dette var en gruppe som ble dannet i går. Vi var fullstendig klar over at en myndig over 18 måtte skrive under. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...