Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SP2= internett oppkoblingen detter ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hadde problemer med at internett datt ned. Etter mye frem og tilbake har jeg gjort følgende og nå funker dette uten problemer. (Har Win SP2  :thumbup: )

 

- Jeg oppgraderte firmware på routeren

- WEP 128 bit kryptering

- La inn MAC-adresser på routeren

- Jeg har satt at Windows skal konfigurere innstillinege trådløst internett

 

Har vært opp siden uten problemer  :D

Fy og fae. at det aldri kan funke med en gang :no: begynner å bli såå lei nå, godt dere kommer med gode tips :thumbup:

 

Nå etterlyser også leieboeren nett tilgangen :whistle:

 

Slik er saken nå:

Har sp2, opgraderte firmwaren til routeren når jeg hadde sp1 inne.

Jeg kommer ikke inn på router oppsettet når jeg har sp2.

Jeg Kommer heller ikke på nett med sp2 via routeren.

Når jeg avinstalerer sp2 (system restore) kommer jeg inn på routeroppsettet, men ikke på nettet.

Har skrudd av brannmuren.

Har ikke noe fra Norton.

Prøvd og gå tilbake til gamle firmwaren, samme problem.

 

Noen som vet om en løsning, driter nesten i sp2 nå, vil bare ha nettet oppe å gå igjen :hmm:

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar

Sp2 er jo bare trøbbel da. Blokker flere programer selv om jeg har disablet firewall, får idiotisk spørmål om jeg virkelig virkelig vil åpne filer jeg får fra nettet+++

 

Jeg skal ha inn igjen gode gamle 2k ja...

 

Men så det er sagt, jeg har internett med sp2 via en linksys wifi router (bruker kabel på denne maskina)

Lenke til kommentar
Kan det være oversett noe med sikkerheten?

 

Tenker på den detaljen at man går igjennom egenskaper for IExplorer etter oppdateringer. Setter 'sikkerhet', 'personvern' og 'avansert' manuelt til 'standard' over hele linja, og justerer deretter.

Har nå avinstalert sp2 restettet routeren for nittende gang, gått tilbake til den gamle firmwaren

Plutselig virker det???

 

Tror ikke det blir noe sp2 på meg med det første.

Prøvde med sikkerhetsinnstillingene, men samme resultat.

 

Prøvde også det oppdateringene samt winsock, men funket ikke hos meg. Ganske rart med data, gjør samme tingen mange nok ganger så plutselig funker det. Lenge siden jeg har tenkt på "plug and prey" Det ser ut at problemet ligger i routeren hos meg, og ikke i sp2...

 

EDIT: Nå funker det ikke lenger :no: er det routeren som ikke tålte ny firmware?

Må jeg virkelig kjøpe ny router, hvordan kan man teste en router?

Lenke til kommentar
Går ikke det, sjekk routerens revisjon og prøv en firmware oppdatering DI-614+

Ser ut som jeg har funnet feilen, de sidene du linket til FW, passer sansynligvis ikke til routerene som er solgt i Europa.

Men når jeg prøver noen av Disse funker routeren igjen :thumbup:

 

MEN om jeg gidder å prøve på sp2 igjen tror jeg ikke :blush:

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar
Går ikke det, sjekk routerens revisjon og prøv en firmware oppdatering DI-614+

Ser ut som jeg har funnet feilen, de sidene du linket til FW, passer sansynligvis ikke til routerene som er solgt i Europa.

Men når jeg prøver noen av Disse funker routeren igjen :thumbup:

 

MEN om jeg gidder å prøve på sp2 igjen tror jeg ikke :blush:

Du har sikkert rett, men jeg stusser når det står på siden du lasta ifra:

 

>This firmware is engineered for US products only.

Using this firmware on a device outside of the United States will void your warranty and may render the device unusable.<

 

Det er altså ikke nok å finne riktig revisjon, men også produksjonsland! Da blir det i tillegg dobbel informasjon fra D-Link slik jeg forstår, for egentlig burde ikke firmware oppdateres fra US på router i Norge?

 

Skal ta kontakt med D-Link Norge. Dette vil jeg vite mer om, fordi jeg skal oppdatere firmware på en 624+ nå i helga.

 

Dette var virkelig flott informasjon fra din side, og tipper flere her har nytte av at du ikke ga opp!

 

Godt jobba! :w00t:

Lenke til kommentar
Går ikke det, sjekk routerens revisjon og prøv en firmware oppdatering DI-614+

Ser ut som jeg har funnet feilen, de sidene du linket til FW, passer sansynligvis ikke til routerene som er solgt i Europa.

Men når jeg prøver noen av Disse funker routeren igjen :thumbup:

 

MEN om jeg gidder å prøve på sp2 igjen tror jeg ikke :blush:

Du har sikkert rett, men jeg stusser når det står på siden du lasta ifra:

 

>This firmware is engineered for US products only.

Using this firmware on a device outside of the United States will void your warranty and may render the device unusable.<

 

Det er altså ikke nok å finne riktig revisjon, men også produksjonsland! Da blir det i tillegg dobbel informasjon fra D-Link slik jeg forstår, for egentlig burde ikke firmware oppdateres fra US på router i Norge?

 

Skal ta kontakt med D-Link Norge. Dette vil jeg vite mer om, fordi jeg skal oppdatere firmware på en 624+ nå i helga.

 

Dette var virkelig flott informasjon fra din side, og tipper flere her har nytte av at du ikke ga opp!

 

Godt jobba! :w00t:

Ops, leste visst ikke jeg heller :blush: fant fw til 624+ på svenske sidene, og der var det ingen til din men kun 1 stk FW til min 614+. Gidder ikke teste det nå, nå skal jeg se film på prosjektoren ;)

Takke igjen alle sammen for hjelpen.

Lenke til kommentar

Hmm, enten er jeg lei, blind, trøtt av hele greia. Når jeg er i oppsettet til routeren under "tools" og Firmware er det en link til sider for oppdateringer av FW. Det er da jeg kommer til den siden jeg linket til tidligere, og der står det tydelig at de er til Amerikanske routere og at du kan ødelegge routeren hvis du evt ikke har en amerikansk!

Den jeg hentet sist nå fra svenske sider, får jeg beskjed om at ikke passer til min router?

Hvilken/hvor i all verden skal jeg få tak i fw til min?

 

EDIT: leser etterpå rett under der en velger hvilken model en har at hvis man har en som er kjøpt utenom US klikk på følgendelink og der var det jeg fant min som altså ikke var "kompatibel"

Hvor finner jeg/vi ut hvor routeren kommer fra?

Noe er iallefall skjedd med routeren, for den vil ikke gi meg min "faste ip" som jeg legger inn :hmm:

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar

Fixe LSP ?? (LSP= layered service providers)

Ofte problemer som dette (og div. andre) skjer med "etterinstall" av sp2 .Aldri med clean install .

Stort sett er alle disse problemene relatert til allerede installert software og drivere

og settinger i systemet.

 

Leser du ikke inleggene i posten din da ... :p

Lenke til kommentar

Fixe LSP ?? (LSP= layered service providers)

Ofte problemer som dette (og div. andre) skjer med "etterinstall" av sp2 .Aldri med clean install .

Stort sett er alle disse problemene relatert til allerede installert software og drivere

og settinger i systemet.

 

Leser du ikke inleggene i posten din da ... :p

Jo jeg testet de tingene, (trodde det sto isp...) Men jeg er redd routeren har fått seg en smell. Når den sansynligvis er blitt matet med flere fw som ikke er myntet på den, vet ikke om den har den rette nåengang :nei:

Nå får jeg ikke brukt min faste Ip lenger :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har nesten de samme problemene som trådstarter.

Reinstallerte maskina med XP og SP2 og det alt virket som det skulle , iallefall så det ut som det.

Men så skulle jeg installere drivere til en scanner som jeg har. Får da melding om av 16 bits applikasjoner ikke er støttet, samme meldinga kommer også opp når jeg prøver å oppdatere driverne til chipsettet. (Ja jeg bruker XP-driverne )

 

Prøvd derfor å avinstallere SP2, og da har jeg mistet kontakten med nettet. Eller ikke helt da. DVS jeg pinger vg.no og får svar, men surfing er ikke mulig. DNS og GW er helt rett.

 

Så nå spørs det om jeg skal sette opp XP med SP1 eller om jeg skal gå tilbake til W2k med SP4. For XP med SP2 skal ikke jeg ha.

 

Tror jaggu det blir W2K...... :w00t:

 

arnstein

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem som nevnt i flere innlegg her etter installering ac WIN XP SPII. Forsøkte "alt" og lite nyttet. Så gjorde jeg et siste forsøk - lagde "ny" nettverksforbindelse - altså egenskaper internett/tilkoblinger-sett opp/ osv. Tok tilslutt denne enkle metoden - og vips så funket det på 2 stasjonære og 2 laptoper. Repair/reparer virket ikke, ikke noe av alle gode råd og forsøk, men for meg altså dette enkleste av det enkle....................Kan jo ikke garantere noe for andre. Har ADSL fra Nextgentel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...