Gunder1 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Kommer ikke på nett etter jeg har lagt inn SP2, jeg har fast ip, samt en D-Link614 router. Har prøvd å slå av brannmur, men ikke noe internett. Må jeg åpne en port i routeren? Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 ingen gateway? har du prøvd - reparer Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 ingen gateway?har du prøvd - reparer Har satt opp fast ip og gateway+dns i oppsettet til routeren... prøvde reparer, funket ikke. den sier at en "nettverkstilkobling er ikke tilgjengelig" Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Kommer du inn i adm.prog. til routeren? Som regel http://192.168.1.1 Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Kommer du inn i adm.prog. til routeren? Som regel http://192.168.1.1 Har du satt opp at windows skal brukes for å konfigurere trådløst internet? Endret 14. november 2004 av HiSpeed Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Kommer du inn i adm.prog. til routeren?Som regel http://192.168.1.1 ja, kommer inn der. må jo si at jeg har avinstalert sp2 nå... Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Kjører XP SP2. Ingen problemer. Har du satt opp at windows skal brukes for å konfigurere trådløst internet? Endret 14. november 2004 av HiSpeed Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Kjører XP SP2. Ingen problemer.Har du satt opp at windows skal brukes for å konfigurere trådløst internet? Nei, men jeg bruker ikke trådløst... skal jeg krysse av for det alikevel? Fader og, må visst legge inn sp2 for 3 gang Lenke til kommentar
Skello Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Eg og har et lignande problem der eg ikkje får kontakt med routern, verken via trådløst eller med ein tp. på nettverksikonet er det ein gul trekant med eit utropstegn inni seg som seier "begrenset eller ingen tilgang". eg har prøvd det meste utenom formatering g uinstalere sp2. Håper du får svar på spørsmålet ditt så kanskje det kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Eg og har et lignande problem der eg ikkje får kontakt med routern, verken via trådløst eller med ein tp. på nettverksikonet er det ein gul trekant med eit utropstegn inni seg som seier "begrenset eller ingen tilgang". eg har prøvd det meste utenom formatering g uinstalere sp2. Håper du får svar på spørsmålet ditt så kanskje det kan hjelpe meg. Samme som skjer hos meg, noen andre som har peiling på hva løsningen kan være? Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Skru av og på ADSL modemet! Skjedde det samme etter jeg la inn xp og sp2.. Mistet all kontakt med inet, men routeren osv hadde jeg full kontakt med.. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 skjedde akkrat det samme som trådstarter beskriver her og.. men skal prøve å installere den på nytt om dere finner ut hva som kan løse problemet jeg har ikke anelse Lenke til kommentar
HEE Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Eg og har et lignande problem der eg ikkje får kontakt med routern, verken via trådløst eller med ein tp. på nettverksikonet er det ein gul trekant med eit utropstegn inni seg som seier "begrenset eller ingen tilgang". eg har prøvd det meste utenom formatering g uinstalere sp2. Håper du får svar på spørsmålet ditt så kanskje det kan hjelpe meg. Samme som skjer hos meg, noen andre som har peiling på hva løsningen kan være? Hadde akkurat samme problem her... kjører telenor online adsl. med thompson moden/ruter.. jeg tvangs kjøre on bord nettværkskortet mitt på 10mbit. da virker det fint.. kjønner ikke helt hvorfor men .. men det funker da. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Eg og har et lignande problem der eg ikkje får kontakt med routern, verken via trådløst eller med ein tp. på nettverksikonet er det ein gul trekant med eit utropstegn inni seg som seier "begrenset eller ingen tilgang". eg har prøvd det meste utenom formatering g uinstalere sp2. Håper du får svar på spørsmålet ditt så kanskje det kan hjelpe meg. Samme som skjer hos meg, noen andre som har peiling på hva løsningen kan være? Hadde akkurat samme problem her... kjører telenor online adsl. med thompson moden/ruter.. jeg tvangs kjøre on bord nettværkskortet mitt på 10mbit. da virker det fint.. kjønner ikke helt hvorfor men .. men det funker da. Linjen min fra Lyse er jo på 10Mbit/sek d.v.s den er aldri mindre en 10, ofter 12-14Mbit, Vil jo nesten gå ned i ytelse, samt at leieboeren vil få bakoversveis ved øverføringer. Ellers takk for et glimrende forslag Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Hvis du ikke har allerede, prøv å patche SP2 KB884020 Går ikke det, sjekk routerens revisjon og prøv en firmware oppdatering DI-614+ Endret 15. november 2004 av tjaa Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Hvis du ikke har allerede, prøv å patche SP2 KB884020 Går ikke det, sjekk routerens revisjon og prøv en firmware oppdatering DI-614+ Prøvde patchen, ingen forandring. Det som jeg sliter med nå er at jeg ikke kommer inn på oppsettet til routeren (192.168.0.1) dermed får jeg ikke oppgradert firmwaren Rimelig sikker på at det er der feilen ligger. Kommer på nett når jeg går utenom routeren. Har også prøvd å resette routeren, men kommer ennå ikke inn. Noen som har noen råd, kjapt? Endret 15. november 2004 av Gunder1 Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Hvis du ikke har allerede, prøv å patche SP2 KB884020 Går ikke det, sjekk routerens revisjon og prøv en firmware oppdatering DI-614+ Prøvde patchen, ingen forandring. Det som jeg sliter med nå er at jeg ikke kommer inn på oppsettet til routeren (192.168.0.1) dermed får jeg ikke oppgradert firmwaren Rimelig sikker på at det er der feilen ligger. Kommer på nett når jeg går utenom routeren. Har også prøvd å resette routeren, men kommer ennå ikke inn. Noen som har noen råd, kjapt? Avinstalerte sp2 igjen, kom etter dette inn på wizarden til routeren og fikk oppgradert :-) Men nå kommer jeg ikke på nett gjennom routeren med sp1 engang Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 ingen gateway?har du prøvd - reparer Prøvd det og, men det går ikke sier meldingen som kommer... Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg hadde problemer med at internett datt ned. Etter mye frem og tilbake har jeg gjort følgende og nå funker dette uten problemer. (Har Win SP2 ) - Jeg oppgraderte firmware på routeren - WEP 128 bit kryptering - La inn MAC-adresser på routeren - Jeg har satt at Windows skal konfigurere innstillinege trådløst internett Har vært opp siden uten problemer Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Har du tilfeldigvis Norton Internet Security / personal firewall installert ? Avinstaller NIS Installer SP2 Installer NIS (nyeste oppdatering fra symantech) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå