Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SP2= internett oppkoblingen detter ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg og har et lignande problem der eg ikkje får kontakt med routern, verken via trådløst eller med ein tp. på nettverksikonet er det ein gul trekant med eit utropstegn inni seg som seier "begrenset eller ingen tilgang". eg har prøvd det meste utenom formatering g uinstalere sp2. Håper du får svar på spørsmålet ditt så kanskje det kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Eg og har et lignande problem der eg ikkje får kontakt med routern, verken via trådløst eller med ein tp. på nettverksikonet er det ein gul trekant med eit utropstegn inni seg som seier "begrenset eller ingen tilgang". eg har prøvd det meste utenom formatering g uinstalere sp2. Håper du får svar på spørsmålet ditt så kanskje det kan hjelpe meg.

Samme som skjer hos meg, noen andre som har peiling på hva løsningen kan være?

Lenke til kommentar
Eg og har et lignande problem der eg ikkje får kontakt med routern, verken via trådløst eller med ein tp. på nettverksikonet er det ein gul trekant med eit utropstegn inni seg som seier "begrenset eller ingen tilgang". eg har prøvd det meste utenom formatering g uinstalere sp2. Håper du får svar på spørsmålet ditt så kanskje det kan hjelpe meg.

Samme som skjer hos meg, noen andre som har peiling på hva løsningen kan være?

Hadde akkurat samme problem her...

kjører telenor online adsl. med thompson moden/ruter..

jeg tvangs kjøre on bord nettværkskortet mitt på 10mbit. da virker det fint.. kjønner ikke helt hvorfor men :roll: .. men det funker da.

Lenke til kommentar
Eg og har et lignande problem der eg ikkje får kontakt med routern, verken via trådløst eller med ein tp. på nettverksikonet er det ein gul trekant med eit utropstegn inni seg som seier "begrenset eller ingen tilgang". eg har prøvd det meste utenom formatering g uinstalere sp2. Håper du får svar på spørsmålet ditt så kanskje det kan hjelpe meg.

Samme som skjer hos meg, noen andre som har peiling på hva løsningen kan være?

Hadde akkurat samme problem her...

kjører telenor online adsl. med thompson moden/ruter..

jeg tvangs kjøre on bord nettværkskortet mitt på 10mbit. da virker det fint.. kjønner ikke helt hvorfor men :roll: .. men det funker da.

Linjen min fra Lyse er jo på 10Mbit/sek d.v.s den er aldri mindre en 10, ofter 12-14Mbit, Vil jo nesten gå ned i ytelse, samt at leieboeren vil få bakoversveis ved øverføringer.

Ellers takk for et glimrende forslag :yes:

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har allerede, prøv å patche SP2 KB884020

 

Går ikke det, sjekk routerens revisjon og prøv en firmware oppdatering DI-614+

Prøvde patchen, ingen forandring.

Det som jeg sliter med nå er at jeg ikke kommer inn på oppsettet til routeren (192.168.0.1) dermed får jeg ikke oppgradert firmwaren :mad: Rimelig sikker på at det er der feilen ligger.

Kommer på nett når jeg går utenom routeren.

Har også prøvd å resette routeren, men kommer ennå ikke inn.

Noen som har noen råd, kjapt?

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar
Hvis du ikke har allerede, prøv å patche SP2 KB884020

 

Går ikke det, sjekk routerens revisjon og prøv en firmware oppdatering DI-614+

Prøvde patchen, ingen forandring.

Det som jeg sliter med nå er at jeg ikke kommer inn på oppsettet til routeren (192.168.0.1) dermed får jeg ikke oppgradert firmwaren :mad: Rimelig sikker på at det er der feilen ligger.

Kommer på nett når jeg går utenom routeren.

Har også prøvd å resette routeren, men kommer ennå ikke inn.

Noen som har noen råd, kjapt?

Avinstalerte sp2 igjen, kom etter dette inn på wizarden til routeren og fikk oppgradert :-)

Men nå kommer jeg ikke på nett gjennom routeren med sp1 engang :no:

Lenke til kommentar

Jeg hadde problemer med at internett datt ned. Etter mye frem og tilbake har jeg gjort følgende og nå funker dette uten problemer. (Har Win SP2 :thumbup: )

 

- Jeg oppgraderte firmware på routeren

- WEP 128 bit kryptering

- La inn MAC-adresser på routeren

- Jeg har satt at Windows skal konfigurere innstillinege trådløst internett

 

Har vært opp siden uten problemer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...