Gå til innhold

Litt kritikk takk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

• Likte ikke de røde strekene rundt delene på siden...
  • La "Metallica.no"-greiene til venstre glid mer inn i den til høyre med medlemmene...
  • Menyen ble litt liten i forhold til plassen, ikke det at den skal være klint inntil hverandre, men en mellomting hadde nok passet bedre.
  • Har alltid syns det har vært litt vrient å lese lys skrift på mørk bakgrunn, og denne teksten er i tillegg litt grå. Mulig det bare er en tilvenning til, men førsteinntrykket var i hvert fall at man blir sliten hvis man skal lese mye tekst på siden..

:thumbup:

Lenke til kommentar
Likte ikke helt fonten. Er liksom sånn standard tekst det der. Jeg føler at Metallica-sider bør ha en mer action-preget font. Men oi for en side ;):thumbup:

Ja enig i at det burde være litt mer Metallica-preg over fonten, men hvor mange har vel noe sånt installert? Føler meg litt tvunget til å velge en standard font..

Lenke til kommentar

Fint at du lager i css, men jeg likte ikke banneren din i det hele tatt. Metallica.no-logoen så veldig kjedelig ut med den grå bakgrunden, og det til høyre ser det ikke ut som du har laget selv. Det passer heller ikke ihop med resten av siden.

Har du vurdert andre fonter enn Times (New Roman)? Tror du med fordel kan bytte til en sans-serif-font.

I det hele tatt en litt kjedelig og uspennende side, med lite designmessig å juble over, men du får fram innholdet bra.

BTW, så burde du sette banner.jpg som bakgrunnsbilde i banner-diven i stedet for å sette inn bildet i HTML, fordi bildet er en del av designet.

Lenke til kommentar
  • Likte ikke de røde strekene rundt delene på siden...
  • La "Metallica.no"-greiene til venstre glid mer inn i den til høyre med medlemmene...
  • Menyen ble litt liten i forhold til plassen, ikke det at den skal være klint inntil hverandre, men en mellomting hadde nok passet bedre.
  • Har alltid syns det har vært litt vrient å lese lys skrift på mørk bakgrunn, og denne teksten er i tillegg litt grå. Mulig det bare er en tilvenning til, men førsteinntrykket var i hvert fall at man blir sliten hvis man skal lese mye tekst på siden..

:thumbup:

Takker for svar ;)

Liker ikke helt de røde skillelinjene jeg heller, men er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre med dem..

Kan prøve å fjerne bevel og emboss på banneren...

Tror nesten teksfargen må bli slik..går for en litt "kill`em all" stil om du er Metallica-fan ;) Ved å bruke svart bakgrunn, og rødt, hvitt og litt grått med dette..Grunnen til at jeg valgte litt grålig tekst var at overskriften skal stikke litt fram uten at det blir for tydelig..

Lenke til kommentar

Bruker den samme tråden...

Når jeg trykker på "mer" under "some kind of dvd" blir footeren helt på bunnen skjev, den glir noen hakk til høyre..skjønner ikke hvorfor siden jeg kopierte innholdet i html og bruker den samme css filen i den nye siden, altså linken..trenger litt hjelp med andre ord :blush:

Adresselinken er den samme som lengre opp i tråden..

Lenke til kommentar
http://www.unrealized.org/artikkel/css/bildeerstatning/ <= les den der og tenk på at alle overskrifter samt meny må inneholde tekst ;)

Beklager men jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal hjelpe meg :blush:

Hadde ikke dette problemet når jeg la til clear: both; til footeren, for da fulgte den teksten nedover..Men dette ser ganske dumt ut når du følger en link og det er mindre tekst på den neste siden og footeren ligger midt på siden eller høyere opp :hrm:

Beklager om jeg stiller "noobete" spørsmål, men det er nok fordi jeg er en CSS noob ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...