GrinJe Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 jeg har laget en bygge pc guide for et halvt år siden, og jeg vil høre hva dere synes om den. Her er den: http://www.home.no/clue/Presentasjon1.ppt Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Tja, hva skal man si? Må bare unnskylde meg på forhånd, det er ikke hånende ment. Den var mangelfull, uoversiktlig, tok for seg flere heller urelevante ting uten å nevne noe om hva man gjør om man feks. ikke har vannkjøling. Masse skrivefeil, ingen advarsler, ingen struktur og ineffektiv rekkefølge på ting... Sikkert mer, men, men... Jo, også var den i powerpoint-format. Hadde blitt mye bedre om du hadde laget i html med en index eller noe. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Den klikka med Powerpoint-versjonen min, og så tok det evigheter å laste ned... mulig det er PC-en jeg har... Den var sikkert fin, da... Aporopos PC-bygge- guide, noen som har en god guide(utenom den gamle her på hw), som tar for seg bygging av et a64-oppsett?? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Det er jo en 18 MB .ppt fil da, så ikke rart det tar lang tid å laste ned. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Tja, hva skal man si?Må bare unnskylde meg på forhånd, det er ikke hånende ment. Den var mangelfull, uoversiktlig, tok for seg flere heller urelevante ting uten å nevne noe om hva man gjør om man feks. ikke har vannkjøling. Masse skrivefeil, ingen advarsler, ingen struktur og ineffektiv rekkefølge på ting... Sikkert mer, men, men... Jo, også var den i powerpoint-format. Hadde blitt mye bedre om du hadde laget i html med en index eller noe. det med at det var bare til vannkjølings opsett var at jeg lagde vannkjøling selv så jeg tok bare med det, bruksanvisning til å sette på viftekjøler føller jo med prosessoren i alle tilfelle Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Ganske mye å prike på der: Lay-out: -Masse skrivefeil -En del av bildene er små og uklare/ufokuserte -Lite oversiktlig -ALLE BOKSTAVENE SKAL KOMME MED ÉN GANG -Altfor kjapp gjennomgang, du kan gjerne skrive to sider om hvert tema. Faglig: -Hva gjør man etter at man har festet skruene til CPU-blokken i HKet? -Bilde av hvordan fester man slangene i vannkjølingssytemet? (rimelig vanskelig å se for seg) -Er det trygt å bare skru HKet med skruer rett inni kabinettet/bakplaten? -Er brønnen 5 1/4 elefant stor? -Man skal trykke RAM'en riktig vei nedi, men hvilken vei? -Hvor mange bruker RAM-kjølere tror du? -HVILKEN PLATTFORM GJELDER DENNE GUIDEN? -Er fremgangsmåten lik på alle plattformer/vannkjølingssystemer/kabinetter? -Er det strengt tatt nødvendig med vannkjøling på NB fremfor skikkelige kabinettvifter? -Hva er en radiator? -Hvilke komponenter har du brukt som eksempler? -Hva er vanntanken til? Er den helt nødvendig? -Nærbilde av HD/CD/floppy med kabler montert? Sikkert flere ting som var litt vanskelige også. Lag heller en vannkjølings-/casemod-guide. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 ops fant ut i etterkant at dette ikke var det ferdige produktet, det mangler mange ord på dene jeg har linket til,sry, jeg har en som er helt ferdig også, men jeg må ha tatt feil, beklager Lenke til kommentar
Haii Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Stakkars fyr da han har jo slitt litt med å ta bildene og sånt Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Ganske mye å prike på der: Lay-out: -Masse skrivefeil -En del av bildene er små og uklare/ufokuserte -Lite oversiktlig -ALLE BOKSTAVENE SKAL KOMME MED ÉN GANG -Altfor kjapp gjennomgang, du kan gjerne skrive to sider om hvert tema. Faglig: -Hva gjør man etter at man har festet skruene til CPU-blokken i HKet? -Bilde av hvordan fester man slangene i vannkjølingssytemet? (rimelig vanskelig å se for seg) -Er det trygt å bare skru HKet med skruer rett inni kabinettet/bakplaten? -Er brønnen 5 1/4 elefant stor? -Man skal trykke RAM'en riktig vei nedi, men hvilken vei? -Hvor mange bruker RAM-kjølere tror du? -HVILKEN PLATTFORM GJELDER DENNE GUIDEN? -Er fremgangsmåten lik på alle plattformer/vannkjølingssystemer/kabinetter? -Er det strengt tatt nødvendig med vannkjøling på NB fremfor skikkelige kabinettvifter? -Hva er en radiator? -Hvilke komponenter har du brukt som eksempler? -Hva er vanntanken til? Er den helt nødvendig? -Nærbilde av HD/CD/floppy med kabler montert? Sikkert flere ting som var litt vanskelige også. Lag heller en vannkjølings-/casemod-guide. hehe, det med ramkjølerene og vannkjølingen var på grunn av at jeg satte det på min pc akurat da, så jeg tok det bare med -edit- ja den var litt kort, jeg skulle ikke bruker flere timer på å framføre den heller da....... dette var modellen jeg brukte for å framføre den, jeg hadde også et word-dokument på 18 sider ellernoe der jeg gikk grundigere gjennom de ulike komponentene Endret 14. november 2004 av clue Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Synes det var bra jeg ... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Det e forskjell på å lage en uavhengig guide og en støtte for en framføring på skolen el. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Synes det var bra jeg ... takker, bra at noen syns den var ok da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Unnskyld meg, men dette var den verste guiden jeg NOEN gang har sett... * Ufullstendig (en nybegynner hadde ikke fått så mye utav guiden) * Masse skrivefeil * Dårlige bilder * Dårlige forklaringer * Filen var i PowerPoint! Det er mange som ikke har PowerPoint, og det er ikke alle som har like rask linje som meg, filen var for stor! Tips: * Lag en guide i HTML/PHP med skikkelige index'er som er mer oversiktlige... * Ikke ha en guide for BARE vannkjøling, somregel kjøper nybegynnere pcer med luftkjøling * Ta mer detaljerte bilder som forklarer mer * Skriv litt lengre kommentarer * Skriv alt mye mer i detalj, slik at guiden faktisk kan hjelpe en n00b Ellers bra forsøkt Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Det e forskjell på å lage en uavhengig guide og en støtte for en framføring på skolen el. støtte for framføring på skolen er som et notatark.....så det står bare i det groveste, ikke noe avangsert Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Unnskyld meg, men dette var den verste guiden jeg NOEN gang har sett... * Ufullstendig (en nybegynner hadde ikke fått så mye utav guiden) * Masse skrivefeil * Dårlige bilder * Dårlige forklaringer * Filen var i PowerPoint! Det er mange som ikke har PowerPoint, og det er ikke alle som har like rask linje som meg, filen var for stor! Tips: * Lag en guide i HTML/PHP med skikkelige index'er som er mer oversiktlige... * Ikke ha en guide for BARE vannkjøling, somregel kjøper nybegynnere pcer med luftkjøling * Ta mer detaljerte bilder som forklarer mer * Skriv litt lengre kommentarer * Skriv alt mye mer i detalj, slik at guiden faktisk kan hjelpe en n00b Ellers bra forsøkt altså du er da dum å da...........når man skal framføre noe på en skole eller lignende er jo powerpoint perfekt, denne guiden var ikke laget for at fatige folk uten powerpoint skulle få lese den, orginalt var den ert skoleprosjekt.... EDIT og det med skriveleif var at dette ikke var det ferdige produktet som jeg la ut, tok feil verson som jeg sa over... Endret 14. november 2004 av clue Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 altså du er da dum å da...........når man skal framføre noe på en skole eller lignende er jo powerpoint perfekt, denne guiden var ikke laget for at fatige folk uten powerpoint skulle få lese den, orginalt var den ert skoleprosjekt.... EDIT og det med skriveleif var at dette ikke var det ferdige produktet som jeg la ut, tok feil verson som jeg sa over... Du sa ingenting om at det var et skoleprosjekt, det var en guide... Og faktisk er det FÅ folk som har PowerPoint, hadde det ikke vert for at jeg lasta ned piratkopiert versjon av Office, så hadde ikke jeg heller hatt PowerPoint... Og uansett om det skulle være en guide til skole-undervisning så hadde du fått en dårlig karakter pga skrivefeil osv... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 hm.. hva skal jeg si,.. den var dårlig.. . Uoversiktlig, skrivefeil, dårlig forklart. C'mon, du greier det bedre håper jeg. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 altså du er da dum å da...........når man skal framføre noe på en skole eller lignende er jo powerpoint perfekt, denne guiden var ikke laget for at fatige folk uten powerpoint skulle få lese den, orginalt var den ert skoleprosjekt.... EDIT og det med skriveleif var at dette ikke var det ferdige produktet som jeg la ut, tok feil verson som jeg sa over... Du sa ingenting om at det var et skoleprosjekt, det var en guide... Og faktisk er det FÅ folk som har PowerPoint, hadde det ikke vert for at jeg lasta ned piratkopiert versjon av Office, så hadde ikke jeg heller hatt PowerPoint... Og uansett om det skulle være en guide til skole-undervisning så hadde du fått en dårlig karakter pga skrivefeil osv... hmmmm......k, men jeg fikk det motsatte i karakter da, som sagt ikke den versonen som var rettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Men det var jo et godt forsøk, ikke misforstå meg Men regnet med at du ville ha respons siden du posta link her.. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Men det var jo et godt forsøk, ikke misforstå meg Men regnet med at du ville ha respons siden du posta link her.. joa sant nok..........da får jeg takke for all den gode kritikken da ble i så fall et hot topic da Endret 14. november 2004 av clue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå