Kenneth Solfjeld Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Har allerede klokket prosessoren til 184X12,5=2300MHz, men har fått tips om at det kan lønne seg å klokke 200X11,5=2300MHz for med høyere FSB får man en mere effektiv klokk. Jeg har nå forsøkt mange ganger, men det går bare ikke! Maskinen vil ikke starte! Hvordan løser jeg problemet? Har noen peiling?? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hvilken ram har du? prøv å sette opp spenningen på enten ram eller chipen på hovedkortet.. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Jeg har 2X512MB Crucial3200 timings:2-3-3-7.. Hva med spenningen til CPU? Jeg har nå en stabil klokk, bør jeg sette ned spenningen på CPU når jeg skal sette opp FSB til 200 og sette ned pultiplern til 11,5? Endret 14. november 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Hvis CPU en er stabil på 2300mhz er det jo ingen grunn til å klokk ned igjen Hvis det er PC3200 ram du har og cpuen er stabil så kan du jo prøve å sette opp spenningen på chipsettet på hovedkortet. Edit: så litt feil, du må ikke sette ned spenningen når du setter ned MP og opp FSB.. Endret 14. november 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 (endret) En ting til: Hvis jeg klokker FSB til f.eks. 215MHz og RAM frekvens er satt til auto vil den da følge FSB i frekvenser over 200MHz?? Eller må jeg inn å klokke RAM frekvensen manuellt? Endret 14. november 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Hvis du ikke vil kjøre ramen på 215 må du sette den til 5:4/80% eller hva det står Tror minnet vil følge FSB hvis du stiller den på auto ja. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Hva mener du med å stille spenningen på chipsettet???? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Akkurat slik som du stiller spenningen på cpuen for å få høyere hastigheter, kan du gjøre det på chipsettet også. Endret 14. november 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Jeg forstår det, men jeg tror faktisk ikke at det går an på dette hovedkortet! tror faktisk at det eneste man kan stille spenningen på er CPU, DDR, VGA.. Jeg forsøkte å stille spenningen på RAM fra 2,6V til 2,7V men maskinen ville fortsatt ikke boote! Endret 14. november 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Jo det går an (har samme kort selv). Det er bare det at Asus ikke lar oss bruke denne muligheten. Du trenger en såkalt über-bios for å få det til Jeg har brukt den en stund nå og den fungerer helt greit, det som er foskjellen er at du får chipV 1,5V til 1,8V eller 1,9V og VDD opp til 2,9V.. Edit: Du må opp med chipV for å få det stabilt! måtte det selv også for å få det stabilt på 200FSB, litt rart siden det skal tåle det. Endret 14. november 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Uber bios??? Fortell, fortell! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Her er noe som er beskrevet i en eldre post jeg fant, hvis du søker på forumet finner du mer ========================================================= Uber Bios 1007 For A7N8X-Deluxe v1.04 - 1.06 ========================================================= Thanks for downloading my Asus A7N8X Deluxe bios mod. Its based on the Asus A7N8X-Deluxe 1007 final bios. Its for the A7N8X-Deluxe v1.04 - 1.06 only, and not for use in v2.0 mobos The latest versions of this bios are always availavble in the Asus forums on www.nforcershq.com These are based on the Asus release notes Change log :- 1) Update SATA ROM to 4.2.15 2) Improve system stability with Hynix and PSC memory modules 3) Added PCI latency option OPtions in this Uber bios release 1)This revision has more AGP voltage and Q-fan options to select. 2)There are also more options for the UART2 connector like 'smart card' and 'ASKIR'. 3)Also the AUTO mode for the printer port IO/IRQ allocation has been made selectable. 4)S3(STR) is now selectable for option 'ACPI Suspend to RAM'. 5)Additional Power On By PS/2 Keyboard/Power On By PS/2 Mouse options are available. 6)2.9V is now available in the DDR Reference Voltage selection choices. 7)1.8V is now available in the AGP VDDQ Voltage selection choices. Flash this like you would the normal Asus supplied bios. Here is a list of what I re-enable that Asus have hidden form the users. Legacy Diskette Video CHIP Voltage Control OnChip IDE Channel Primary Master Primary Slave Primary Master Primary Slave OnChip IDE Channel Secondary Master Secondary Slave Secondary Master Secondary Slave IDE Prefetch Mode IDE HDD Block Mode ACPI function Power Management HDD Power Down Reset Configuration MPS Version Contol Small Logo(EPA) Machine MAC(NV) MAC(NV) Address KB Power ON Pass Hot Key Power ON UR2 Duplex Mode For definitions for most of these options visit the bios guide at http://www.rojakpot.com/Speed_Demonz/BIOS_...Guide_Index.htm Dette er til versjon 2.0 : Uber Bios 1007 for A7N8X Deluxe V2.0 ========================================================= Thanks for downloading my Asus 'A7N8X Deluxe v2.0' bios mod. Its based on the 'Asus A7N8X-Deluxe V2.0' 1007 final bios. The latest versions of this bios are always available in the Asus forums on www.nforcershq.com Also from my site @ http://homepage.ntlworld.com/michael.mcclay/ <- home of the Uber bios project. These are based on the Asus release notes Change log :- 1) Update SATA ROM to 4.2.15 2) Improve system stability with Hynix and PSC memory modules 3) Added PCI latency option OPtions in this Uber bios release 1) This revision has more Q-fan options to select. 2) There are also more options for the UART2 connector like 'smart card' and 'ASKIR'. 3) Also the AUTO mode for the printer port IO/IRQ allocation has been made selectable. 4) S3(STR) is now selectable for option 'ACPI Suspend to RAM'. 5) Additional Power On By PS/2 Keyboard/Power On By PS/2 Mouse options are available. 6) DDR Reference Voltage selection choices now range from 2.6V - 2.9V. 7) AGP VDDQ Voltage selection choices now range from 1.5v - 1.8V. 8) CHIP Voltage Control selection choices now range from 1.6V - 1.9V Flash this like you would the normal Asus supplied bios. Here is a list of what I re-enable that Asus have hidden form the users. Legacy Diskette Video CHIP Voltage Control OnChip IDE Channel Primary Master Primary Slave Primary Master Primary Slave OnChip IDE Channel Secondary Master Secondary Slave Secondary Master Secondary Slave IDE Prefetch Mode IDE HDD Block Mode ACPI function Power Management HDD Power Down Reset Configuration MPS Version Control Small Logo(EPA) Machine MAC(NV) MAC(NV) Address KB Power ON Pass Hot Key Power ON UR2 Duplex Mode For definitions for most of these options visit the bios guide at http://www.rojakpot.com/Speed_Demonz/BIOS_...Guide_Index.htm Endret 14. november 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Ble mye i forrige post, så jeg lager en ny. Her kan du laste ned bios til ditt kort Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Endret 14. november 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Finnes den til v2.0 av hovedkortet også? Ja, det er det jeg har også. Jeg la den til i den posten det stod om den andre også Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Ble mye i forrige post, så jeg lager en ny. Her kan du laste ned bios til ditt kort Jeg lastet ned en bios fra linken din! Håper den funker bra! Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jepp, var der jeg lastet den ned også. Husk at du må bruke den "gammeldagse" måten å flashe biosen. Bruke en oppstartsdisket.. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Mupltiplier er låst på prossesor derfor får du ikke bytter den. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Sier du at den er låst på 12,5 Endret 14. november 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå