Gå til innhold

opgradering av GAMMEL data

Anbefalte innlegg

hei.

jeg hadde tenkt å oppgradere en gammel DELL data med

prossesor:

AMD Athlon 64 3400+ 2.4 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

og hovedkort:

EPoX EP-8KDA3J Hovedkort for Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Lyd

maskinen har en 550mhz intel pentium 3 prossesor og et nvidia quadro grafikkort

med noe et eller anna hovedkort.

er oppgraderingene oppfør noe bra valg eller har dere noe anna alternativ.

kunn fra komplett.

Endret av Aero90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei d trenger du ikke å spørre om å RAM en trur jeg ikke trenger å kjøpe(vi har en ganske ny RAM fra før av i den maskinen)

men jeg ville ha svar på om er det noen bedre altenativer???????????+

Endret av Aero90
Lenke til kommentar

Går utifra at du har SD-RAM på den maskina der og på det nye hovedkortet MÅ du ha DDR-RAM

Altså du kommer ingen vei med ditt "nye" ram så lenge det er SD-Ram, kan ikke se for meg at en Pentium 3 på 550Mhz har et hovedkort som er kompatibel med DDR-Ram

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Så må det vel og nevnes at strømforsyningene til Dell ser veldig ut som ATX-strømforsyninger, men det er de ikke. Med litt uflaks/flaks svir du fort et hovedkort eller to om du ikke vet dette på forhånd. Jeg er og ganske sikkert på at de Dell'ene jeg har fra den perioden der heller ikke har noe ATX-kabinett, som gjør at du er nødt å borre nye hull.

Det blir vanskelig å oppgradere den maskinen der noe særlig, kjøp en ny.

Mvh

Simen

Lenke til kommentar

Ting å kontrollere før eventuelle oppgraderinger av dell system...

1. Passer det nye hovedkortet i "dell" kassa.. dell bruker ofte m-ATX hovedkort.

2. Hvilke tilkobblinger brukes til strøm/reset knapper?? er det standard 2.pin plugger eller muligens en annen "sær" løsning?

3. Er strøm forsyningen kraftuig nok? i den siste tiden krever nye komponenter mer strømm enn eldre...

Tips! kontroler alle mulige ulikheter.. mellom dell og vanlige standarder...

jeg har selv bommet en gang da jeg ville bytte hovedkort i min dell 1.8ghz..

mvh Espen

Lenke til kommentar
JEG LURTE PÅ OM D VA NOEN BEDRE ALTERNATIV?????

Er det nødvendig å skrike sånn da?

Naturligvis finnes det bedre alternativ, det kommer bare ann på kor mye penger du er villig til å bruke. Men det er ingenting galt med de komponentene du har valgt ut, du får sikkert en OK PC med de.

Men du bør heller vurdere nybygg enn oppgradering. Det eneste du helt sikkert vil kunne bruke fra den gamle maskinen er diskettstasjon og CD-spiller. Alt det andre vil du sannsynligvis bli nødt til å skifte ut.

Ta heller og selg den gamle maskinen og bygg en helt ny PC. Og der er andre online-butikker som er billigere enn komplett.

Lenke til kommentar

Det er ingen andre alernativ da utstyret du vil oppgradere ikke er kompatible med dagens utstyr og krav, legg hele prosjekt dødt og selg maskinen din og bygg et nytt system. Dette er alternativene, vil du ikke høre så værsågod å brenn hk ditt du.... Hvis det blir mer klaging, masing om at du absolutt skal ha dell kabinettet med det utstyr så håper jeg at en mod. stenger posten..

Her prøver folk å hjelpe deg men du kun skriker tilbake med store bokstaver, helt bak mål spør du meg..

RScue

Lenke til kommentar
JEG LURTE PÅ OM D VA NOEN BEDRE ALTERNATIV?????

Dette som kalles "fjortis"? (Aero90)

Edit: Den maskinen er sikkert så gammal og "annerledes" at den ikke kan kombineres med noen andre "nyere" komponenter. Beste (og kanskje billigste) er vel å selge den og kjøpe allt nytt.

Edit2: Vil du ha det så kjøp det, ingen skal hindre deg om du ikke vil høre på fornuft.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...