Lorinser Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Etter at jeg skiftet hovedkort til QDI KuDoz 7X/600-AL med en XP2500+ har jeg hatt problemer med Intellimouse Explorer 4 ( ikke trådløs ). Jeg vet egentlig ikke hva som er årsaken til problemet, men siden problemet begynte etter utskiftingen av mb og cpu, så lurer jeg på om dette har noe med problemet å gjøre. Problemet er todelt: 1.) Hver gang jeg starter opp pc'en så må eg plugge ut og inn igjen musen for at den skal virke. Jeg har prøvd alle 6 onboard usb2 inngangene til hovedkortet i tillegg til dei jeg har på et ekstra pci usb2 kort. Det gir alltid det samme resultatet og så vidt jeg vet har jeg alle de nyeste driverene installert. Når jeg har brukt pci kortet med usb2 innganger har jeg også prøvd å disable usb inngangene på hovedkortet, men uten hell. 2.) Når jeg først kommer inn i winXP (med sp1), så stopper ikke problemene der. Etter å ha brukt musa en stund så stopper den plutselig å reagere på helt tilfeldige tidspunkter. Det varierer også hvor lenge dette varer. For å få reaksjon tilbake i musa, så må jeg bevege den hurtigt med lange bevegelser frem og tilbake. Men når det først har begynnt, så kan det gjerne gå en stund der jeg flere ganger i minuttet må ta en ristings for å "få musa tilbake". Dette er fryktelig frustrerende og gjør det så godt som umulig å bruke den til presisjonsarbeid og spilling. Jeg har desverre ikke hatt muligheten til å teste en annen mus på min pc eller testet min mus på en annen pc, men i og med at musen fungerer til en viss grad, så skulle jeg tro at det ikke er musa i seg selv som er defekt. Er det noen som har tips til hva det er som kan forårsake dette og/eller til hva jeg kan gjøre for å få det fikset? Takker for alle tips! Mvh Ørjan Lenke til kommentar
Lorinser Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Søkte litt til på nettet og fant en guide hos microsoft over ting som måtte fjernes fra registeret m.m for å fikse problemer med denne musa, så nå ser det ut til at alt fungerer som det skal _________ - Lorinser - Lenke til kommentar
Lorinser Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Nope, glem den siste posten min... problemet kom tilbake... eneste som fungerer skikkelig nå er at jeg slipper å koble fra og til musen etter oppstart for at den skal virke. Ellers så stopper den opp som før... :S Argh!! _________ - Lorinser - Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Forsvinner problemet om du bruker en annen mus eller kobler musa til PS/2 porten? Om du ikke har testet det, så gjør det. Lenke til kommentar
Lorinser Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 hmmm... er ingen problem når jeg bruker min gamle Microsoft Intellimouse med ps2 tilkobling.. Det eneste er at det er forferdelig å gå tilbake til den etter å ha brukt Intellimouse Explorer en stund. Merkelig om det er problemer med usb2 portene på hovedkortet. Har jo også prøvd et usb2 pci kort som gir samme resultatet. Noen nye tips? Alle tips vil bli satt stor pris på! _________ - Lorinser - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå