mini1 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 hei alle sammen har dere noe erfaring med 3d program? jeg driver mye med filming, jeg holder på å lage en skyte film til ett skole prosjekt og trenger og lage litt blod sprut......heheh. vet noen om ett bra programm? jeg tar imot alle svar med takk. Vennelig hilsen film freaken Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Adobe Premiere..... Fins utrolig gode tutorials der ute.. Så blodsprutene dine får du nok fikset in no time. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Ville gjette på at After Effects er bedre til å legge på effekter i etterkant.. Uansett blir det vel noen tusen kroner. Hvor stort budsjett har du? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Anntar du ikke har brukt 3D programmer særlig mye. Så ikke for å være veldig pesimistisk, og regner med du må ha dette ferdig snart. Så tiden det tar deg å lære å tracke et shot, lage partikkelsystem, og teksturere og lyssette en blodsprut..... ..så vil det være uendelig mye bedre for deg å rendre ut sekvensene som trenger blod som bitmaps. (1 sek animasjon er 25 bilder). Og så animere noe rødt splat i ditt favoritt tegne program. Disse filene saver du UTEN å endre navn. Du kan så laste dem inn igjen som en video sekvens og legge over de orginale bildene..voila..blod sprut!! AKIRA Lenke til kommentar
mini1 Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Takk for alle gode svar! jeg kommer kjøpe adobe premier og after effects selv om det koster litt Hilsen Mini1 Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Med metoden til Akira (som er fin nok for dei fleste skolefilmar) treng du ikkje desse programma. Eg trur omtrent alle videoredigeringsprogram kan ta ut bilete og setta dei inn igjen. - Det er slett ikkje vanskeleg. Du burde nok prøve Akira sin metode.... Ellers har du eit 3D program som er gratis/fritt -> www.blender.org .. Den har eit partikkelsystem du kan bruke til å lage blod med. Men det vil jo ta tid :] Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Link til å laste ned Blender, som du spurde om mini1: http://www.blender3d.org/cms/Blender.31.0.html Direkte Windows InstallerLink: http://download.blender.org/release/Blende....35-windows.exe Men eg trur ikkje det er heilt programmet for deg. Det er nemlig veldig vanskeleg å lære seg i starten. Når du fysst kan det kan du lage noko. Men det er ikkje lett i starten, du må lese mykje for å komme nokon veg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå