Gå til innhold

Plutselig skjermkort krasj - hva skal jeg gjøre?

TDK

Anbefalte innlegg

Hei

Pc: AMD 64 3200+, 1024mb ram og gainward 6800GT GS.

Var på LAN igår og satt og spilte litt Need For Speed Underground 2.

Plutselig ble hele skjermen full av artifacts farger.

Jeg restarter og får masse artifacts i windows.

Jeg åpner pc'en skjekker at skjermkortet sitter, sjekker at alle kabler sitter som det skal osv.

Deretter starter jeg pc'en og allt virker fint. Jeg klokker kortet ned til GT hastighet

Jeg starter grafikkdemoen rthbli (eller no) og får straks fullt av artifacts.

Restarter og prøver det samme programmet igjen, det funker fint etter 10 min med litt surfing rundt i mapper osv får jeg skjermen full av farger.

Deretter restarter jeg i sikkerhetsmodus og avinnstalerer driverene, restarter og innstalerer dem igjen.

Jeg kommer inn i windows, men etter noen minutter blir det fargefaen igjen.

Nå får jeg artifacts i hele oppstarten, ser ingen ting!

HYL tenkte jeg, jeg prøvde annen skjerm, byttet DVI-VGA adapter osv, ingen ting funker.

Idag når jeg kom hjem fra LAN'et prøvde jeg mitt gamle GF2 kort.

Allt funker.

Ergo 1 stykk 6800GT er dødt.

Kortet hadde kjørt på Ultra hastigheter i 2 måneder.

Kortet er garantert fra produsent og klare disse hastighetene uten garantibrudd (Golden sample).

Hva skal jeg gjøre? sende det tilbake til komplett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kortet er garantert fra produsent og klare disse hastighetene uten garantibrudd (Golden sample).

Sveinsel:

Har du lest HELE innlegget til TDK?

Det er et Golden Sample kort, som visstnok skal kunne kjøre på disse hastighetene, uten at garantien ryker...

TDK: Dette hadde jeg tatt opp med komplett, skal ikke skal ikke være noe problem å få byttet det inn...

Lenke til kommentar
Du har sjekket at viften virker sant?

Jeg skjekket faktisk ikke, men når jeg kjørte den rthbl (eller no) så steg tempen aldri over 65 grader noe som er umulig for et GT kort på ultra hastigheter uten vifte.

Sviensel, les hele posten.

Lenke til kommentar

Men hvis kortet er dekket av garanti eller reklamasjonsordning, hva f. maser du etter da??

Jeg bare lurte på om noen hadde noen innspill om noe jeg kunne glemt for og ''gjennopplive'' kortet eller tips når jeg skal snakke med komplett.

Hyggelig fyr du

Så lenge du har et Golden Sample kort er det vel ikke så ille. Men kjipt å være uten kort en stund da

Kjipt? du tuller! HL2 kommer på tirsdag og her sitter jeg med et GF2 MX kort!

Jeg som har bestilt fra steam og greier....

Får dra igang fattern sin pc med et 9700pro da ;)

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Men hvis kortet er dekket av garanti eller reklamasjonsordning, hva f. maser du etter da??

Jeg bare lurte på om noen hadde noen innspill om noe jeg kunne glemt for og ''gjennopplive'' kortet eller tips når jeg skal snakke med komplett.

Hvorfor ikke si sannheten?? :D

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke si sannheten?? :D

At jeg sitter med skjegget i postkassen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...