Gå til innhold

HK til klokking (P4)

stidz

Anbefalte innlegg

Har selv montert Thermalright SP-94 på IC7-MAX3 kortet, og den passet akkurat. Så det er ikke noe problem... (Noen som kan forklare hvorfor microplex har sluttet å selge denne kjøleren?)

Da er du heldig - eller veldig skilled. Jeg solgte min til en kompis og bruker nå boxed-kjøleren, for SP-94 hadde ikke sjangs i havet til å få plass her... merkelig... Dessuten måtte jeg ha tatt av festet på HK, og kanskje den hadde fått plass hvis jeg hadde fjerna OTES-dekselet også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kimmer; Hvis du har bare to loddepunkter der hvor mc64 capén skal sitte så er dette utbedret fra produksjon. Men fordi om den er fjernet så sliter fremdeles max3 med flukserende/feil vtt ved høyere vmem. Dette kan dog fikses med en enkel mod.

Caliber; Skal garantere deg at Max3 kortet sliter nesten like mye med vcore-drop som asus med ikke fullt så kraftig drop. Men dette er meget enkelt å fikse på P4C800 kortene samt P4P800 også. Vanskeligere å bli kvitt dette på Max3.

Hei,

Ja - ser ut til at det er fikset. Holder på å lese de 85 sider fra det forum jeg lenket til tidligere. Finner vel frem til vtt mod-fikset på et tidspunkt.

Jeg har et P4C800-E deluxe som jeg (og en del andre) sliter med. Specielt med 3,4Ghz NW. Her er det Vcoren. Derfor jeg købte det Max3 kort fordi jeg trodde det var mere stabilt.

Ta en tur innen om denne tråd - kan jo være du kan bidrage med noen erfaringer.

Har du noen linker til det Vcore modfiks på P4C800 og gerne til Max3 også?

Mvh

Kimmer

Her har du de viktigste mods til både P4C800E og Max3.

Link;Malvescorner

Lenke til kommentar

Har både et MAX 3 kort og et IC7-G kort. Uansett hvem du velger ser det ut til at de fleste kortene sliter med vcore droop ved klokking over 3.75 ghz.Dette gjelder også for Asus. Har googlet og lest utallige sider om dette her. At vcore dropper er en innebygd effekt på disse hovedkortene som ikke bør tukles med, med mindre en har veldig peiling.

Det mest negative med Abit sine hovedkort er at det innebygde lydkortet støyer en del.

Personlig ville jeg valgt IC7 - G :love: da det ikke er mærkbar forskjell til max3 kortet annet en pris.

Lenke til kommentar
noen som har erfaringer med å bruke OCZ DDR Booster på Asus kortet ? vil gjerne høre hvordan det er i bruk..stoler ikke helt på ocz sine sider :p

Jeg har prøvd den på Asus P4C800, P4C800E-Deluxe, P4P800E-Deluxe, DFI Lanparty, IC7-G og IC7-Max3. Funket meget bra på alle disse kortene. Bruker den nå på et P4C800E-Deluxe og kjører på 3,1Volt, mye bedre enn vdimm mod synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...