stidz Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 hovedkortet mitt har nå gått til motsatt vei av himmelen og jeg trenger et nytt et, det skal være bra for klokking. må ha et hovedkort med en 478 socket, og det må ha et greit chipset og plass til minst 3 RAM brikker. (DDR) og bør ha 1 gbit intigrert netverkskort og usb 2. noen forslag? kom gjærne med HK'er som ikke oppfyller kravene men som er bra, Lenke til kommentar
Manx Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Abit IC7-MAX3 eller lillebrorern Abit IC7-G er ca. 400 kr forskjell på de to kortene. Har IC7-G selv, veldig fornøyd med det. Edit: HW.no har testet begge kortene så det er jo en mulighet å se på de. Endret 14. november 2004 av MU26599 Lenke til kommentar
stidz Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 får se i morra når lønninga kommer, tror det blir en lillebror men, Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Asus P4C800-E DELUXE http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119311&cks=PRL Jeg har dette selv. Dønn stabilt hovedkort uten NB vifte som bråker. Pluss at det overklokker meget bra. Har ikke hatt noen problemer med det. Anbefaler det på det sterkeste. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 jepp , både de Abit kortene og Asus kortet er å annbefale , har selv brukt dem alle sammen . Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 jepp , både de Abit kortene og Asus kortet er å annbefale , har selv brukt dem alle sammen . Og hvilket vil du personlig kåre til det beste valget for overklokkere? Sleng gjerne med en begrunnelse når du først er i gang! Selv har jeg Max3-kortet, og er strålende fornøyd. Det lider av flukserende minne-spenninger som opptrer ved verdier over 2.8V, men dette kan forbedres ved fysiske modifikasjoner. Selv vurderer jeg dette. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 jepp , både de Abit kortene og Asus kortet er å annbefale , har selv brukt dem alle sammen . Og hvilket vil du personlig kåre til det beste valget for overklokkere? Sleng gjerne med en begrunnelse når du først er i gang! Selv har jeg Max3-kortet, og er strålende fornøyd. Det lider av flukserende minne-spenninger som opptrer ved verdier over 2.8V, men dette kan forbedres ved fysiske modifikasjoner. Selv vurderer jeg dette. Asus sitt mener jeg personlig er å foretrekke da jeg har hatt mye bedre erfaringer med asus enn abit når det kommer til klokking. Men har da byttet ut den passive nb kjøleren på asus til aktiv kjøler. Bare se på ekstremklokkere som toms´hardware så faller ofte valget på P4C800E-Deluxe kortet. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 jepp , både de Abit kortene og Asus kortet er å annbefale , har selv brukt dem alle sammen . Og hvilket vil du personlig kåre til det beste valget for overklokkere? Sleng gjerne med en begrunnelse når du først er i gang! Selv har jeg Max3-kortet, og er strålende fornøyd. Det lider av flukserende minne-spenninger som opptrer ved verdier over 2.8V, men dette kan forbedres ved fysiske modifikasjoner. Selv vurderer jeg dette. Asus sitt mener jeg personlig er å foretrekke da jeg har hatt mye bedre erfaringer med asus enn abit når det kommer til klokking. Men har da byttet ut den passive nb kjøleren på asus til aktiv kjøler. Bare se på ekstremklokkere som toms´hardware så faller ofte valget på P4C800E-Deluxe kortet. Jeg tror og jeg ville hellt mot Asus kortet selv. Alltid hatt gode erfaringer med Asus. Abit er liksom gode kort det og, men kan være litt mer ustabile til tider... Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg tror og jeg ville hellt mot Asus kortet selv. Alltid hatt gode erfaringer med Asus.Abit er liksom gode kort det og, men kan være litt mer ustabile til tider... *Fordommer detected* Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Abit IC7-MAX3 ...oppfyller alle kravene, men dessverre er det en del kjølere som ikke passer fysisk pga OTES-løsningen, blant annet Thermalright SP-94, som jeg har fått erfare Hadde litt trøbbel med noen vifter (på kortet) som slet, men det har mer eller mindre ordna seg selv nå tror jeg... Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg tror og jeg ville hellt mot Asus kortet selv. Alltid hatt gode erfaringer med Asus.Abit er liksom gode kort det og, men kan være litt mer ustabile til tider... *Fordommer detected* Ikke begynn med slikt tull, jeg sier jeg heller mer mot Asus pga. egne erfaringer.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Jeg tror og jeg ville hellt mot Asus kortet selv. Alltid hatt gode erfaringer med Asus.Abit er liksom gode kort det og, men kan være litt mer ustabile til tider... *Fordommer detected* Æsj, det er ingen fordommer som har forårsaket historier om defekte kondensatorer, nb-vifter som begynner å bråke og ditto kjølere som faller av og kjører slalom mellom pci/agp-kort. Det at det har forekommet enkelte serier med kort som slettes ikke var noe å samle på har vel resultert i et litt frynsete rykte blant enkelte, men det betyr på ingen måte at kortene som er nevnt her ikke er gode kort. De er dessuten ikke siste skrik og er dermed gjennomprøvede produkter. Det siste gjelder vel for samtlige 865/875p-kort. Endret 14. november 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Abit IC7-MAX3 ...oppfyller alle kravene, men dessverre er det en del kjølere som ikke passer fysisk pga OTES-løsningen, blant annet Thermalright SP-94, som jeg har fått erfare Hadde litt trøbbel med noen vifter (på kortet) som slet, men det har mer eller mindre ordna seg selv nå tror jeg... OTES-kjølingen kan med enkelthet fjernes for økt kompatibilitet, og støy kan reduseres meget gjennom bios-instillingen for viftestyring (les: 60% kjøler meget godt, men bråker unevnelig). Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 OTES-kjølingen kan med enkelthet fjernes for økt kompatibilitet, og støy kan reduseres meget gjennom bios-instillingen for viftestyring (les: 60% kjøler meget godt, men bråker unevnelig). Hei, Har du hatt problemer med Vcore-drop med dette HK ved overclokking? Dvs er der nevneverdig drop av Vcore, som der f.eks er på P4C800 kortene? Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Nei, dette problemet har jeg ikke sett mye til. Det jeg derimot har merket meg er som nevnt over spennings-hopp ved 2.8V+ på minnet. Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Abit IC7-MAX3 ...oppfyller alle kravene, men dessverre er det en del kjølere som ikke passer fysisk pga OTES-løsningen, blant annet Thermalright SP-94, som jeg har fått erfare Hadde litt trøbbel med noen vifter (på kortet) som slet, men det har mer eller mindre ordna seg selv nå tror jeg... Har selv montert Thermalright SP-94 på IC7-MAX3 kortet, og den passet akkurat. Så det er ikke noe problem... (Noen som kan forklare hvorfor microplex har sluttet å selge denne kjøleren?) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Vel , da jeg testet disse så var Max 3 det beste ved overklokking , dog var det ikke store forskjeller mellom det og Asus men dog , i tilleg var det med en bedre bundle på Max 3 . Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Vel , da jeg testet disse så var Max 3 det beste ved overklokking , dog var det ikke store forskjeller mellom det og Asus men dog , i tilleg var det med en bedre bundle på Max 3 . Hei, Fik du noensinne oppklart om nyere IC7-Max3 kort har fåt fikset vDimm problemet? Jeg har netop købt et helt nytt Max3 kort og dette har revisjon 1.0 !! Du husker vel denne tråd? -Pyhhh - 82 sider! Edit: Fant i mellemtiden denne reviderede test der viser et bilde, hvad der skal fjernes for at få stabil vDimm. Det ser ut til, at på mit HK der er denne 'cap' fjernet. Der sitter bare 2 lodde-klumper igen der. Venter på deler før jeg kan teste det ut. Mvh Kimmer Endret 15. november 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Vel , da jeg testet disse så var Max 3 det beste ved overklokking , dog var det ikke store forskjeller mellom det og Asus men dog , i tilleg var det med en bedre bundle på Max 3 . Jeg hadde stikk motsatt erfaring med mine kort, asus gikk høyere med samme hw som abit i flere tillfeller. Og dette var ikke bare litt forskjell heller men ganske raddikalt. Kimmer; Hvis du har bare to loddepunkter der hvor mc64 capén skal sitte så er dette utbedret fra produksjon. Men fordi om den er fjernet så sliter fremdeles max3 med flukserende/feil vtt ved høyere vmem. Dette kan dog fikses med en enkel mod. Caliber; Skal garantere deg at Max3 kortet sliter nesten like mye med vcore-drop som asus med ikke fullt så kraftig drop. Men dette er meget enkelt å fikse på P4C800 kortene samt P4P800 også. Vanskeligere å bli kvitt dette på Max3. Endret 15. november 2004 av 8-Ball Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Kimmer; Hvis du har bare to loddepunkter der hvor mc64 capén skal sitte så er dette utbedret fra produksjon. Men fordi om den er fjernet så sliter fremdeles max3 med flukserende/feil vtt ved høyere vmem. Dette kan dog fikses med en enkel mod. Caliber; Skal garantere deg at Max3 kortet sliter nesten like mye med vcore-drop som asus med ikke fullt så kraftig drop. Men dette er meget enkelt å fikse på P4C800 kortene samt P4P800 også. Vanskeligere å bli kvitt dette på Max3. Hei, Ja - ser ut til at det er fikset. Holder på å lese de 85 sider fra det forum jeg lenket til tidligere. Finner vel frem til vtt mod-fikset på et tidspunkt. Jeg har et P4C800-E deluxe som jeg (og en del andre) sliter med. Specielt med 3,4Ghz NW. Her er det Vcoren. Derfor jeg købte det Max3 kort fordi jeg trodde det var mere stabilt. Ta en tur innen om denne tråd - kan jo være du kan bidrage med noen erfaringer. Har du noen linker til det Vcore modfiks på P4C800 og gerne til Max3 også? Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå