Gå til innhold

Klarer ikke å sitte i ett AGP kort!

Bruface

Anbefalte innlegg

Jeg har et sånt interigrert grafikk kort. Det er jo noe drit, så derfor fikk eg kjøpt et GeForce 4 etteller annet av en kammerat(Billig). Jeg tok av pc en og satt i det skjermkortet og plugget skjermen i det kortet. Men da viste skjermen ingenting. Mens det kortet stod i tok jeg skjermen i den vanelige skjerm pluggen. Da funka ikke den heller. Men så tok eg utav agp kortet og brukte bare det interigrerte kortet, altså tok skjermen plugga i det.

Hva er det som gjør at AGP kortet ikke funker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å gå inn i bios og se om det finnes noen instillinger som gjør at du kan slå av det integrerte grafikk-kortet. Sjekk deretter om det finnes noe alternativ når det gjelder hvor bios skal lete etter skjermkort, altså noe sånt som "boot inital screen-et-eller annet - > AGP/PCI.

Skal jeg f.eks. benytte et eget lydkort på mitt abit hovedkort, så må jeg først disable det integrerte soundstorm "lydkortet" på hovedkortet mitt.

Vet ikke om dette hjelper, men det eneste jeg kom på i farta :)

Lenke til kommentar

Nei, det som er problemet her, er at du må ha skjermen på det som er bygget inn i hovedkortet. Så går du inn i bios, skrur av(disable) innebygget skjermkort(onboard VGA) der, exit/save.

Så skrur du av maskina, setter i AGP-kortet i AGP-porten, plugger i skjermen i det nye AGP-kortet og skrur på igjen.

Lenke til kommentar

Skal ikke være nødvendig å gjøre noe i bios da den bruker agp porten hvis det står et skjermkort der,som det også gjør på din da du ikke får noe bilde på det integrerte når det står kort i agp porten.

Det kan være at Pc`n din ikke støtter 4xAgp.Eller om skjermkortet er defekt..

Lenke til kommentar

sett i kortet, skru av strømmen osv først seff.. dra ut bateriet på hovedkortet ( den rundte blanke "dingsen" ) og ha den ute i 15 sekunder.. Sett den inn, start opp, voilà. Hvis ikke det funker, trenger du en aldri så liten bios oppdatering.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...