Gå til innhold

ASUS V9999 6800 GT vs Standard 6800

Anbefalte innlegg

Iogmed at HL2 er rett rundt hjørnet, så er det vel på tide å oppgradere mitt gamle GF3ti200 kort. Har sett litt rundt på diverse poster/priser, og funnet frem til at det beste kortet til mitt behov (dvs <3000 kr) er et Asus V9999 6800 GT 128mb.

Jeg har fått med meg at kortet er et "GT light", pga DDR1 rammen og redusert klokking. Det jeg lurer på er hvordan det forholder seg til de "ekte" 6800-kortene.

Vil jeg merke bedre ytelse med et 6800-kort med bedre ram (f.eks gainward sitt), eller vil de 4 ekstra pipene på asuskortet utkonkurrere den fordelen?

edit: Kan jo legge til at jeg kjører fast 1280x1024 oppløsning og har ikke store planer om å overklokke :)

Endret av frankpettersen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De 128mb med ekstra minne trenger du ikke om du kjører oppløsninger under 1280x1024. Mulig du kan trenge det om du vil kjøre med maks eyecandy, ellers ikke...

Oi, det var raskt svar :)

Vel, eyecandy eller ikke... Jeg håper jo på å bli blåst av stolen når jeg spiller HL2. Eller bli liggende i fosterstilling under bordet når jeg forsøker å spille doom3 igjen, Sånn som her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...