B166ER Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 hvor finner jeg et bra codec til avspilling av dvd-filmer som er sonefritt??? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 øø nå tror jeg du ikke helt vet hva du snakker om , DvD og codecs har ikke noe med hverandre og gjøre for og spille en dvd på datan trenger du en dvd-rom og et programm som kan spille av dvder , powerdvd forexsempel codecs er for og spille av komprimerte filer Lenke til kommentar
B166ER Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 ok, hvilket program da, jeg har seff en dvd spiller, men jeg kan ikke spille av filmer fra den uten et program/codec eller noe får jeg beskjed om.... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 POWERDVD som jeg sa i forigepost , gå på download.com og søk på enten power dvd eller dvd player finner du masse Lenke til kommentar
B166ER Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 takk, funka fint... Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 DvD og codecs har ikke noe med hverandre og gjøre I og med at DVD filmer er komprimert med MPEG-2 og dekodes med et filter som PowerDVD og WinDVD bruker, så har DVD og codec noe med hverandre å gjøre.. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 DvD og codecs har ikke noe med hverandre og gjøre I og med at DVD filmer er komprimert med MPEG-2 og dekodes med et filter som PowerDVD og WinDVD bruker, så har DVD og codec noe med hverandre å gjøre.. ja rent teknisk så , men dvd er jo det nermeste Uenkodet film vi kommer over , + at det finnes ikke en codec som lar deg spille av dvd , du må instalere et helt program , ergo så har ikke codec`s og DvD noe med hver andre og gjøre ,med mindre du skam komprimere en dvd til en mindre og mere hanterbar format Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 ja rent teknisk så , men dvd er jo det nermeste Uenkodet film vi kommer over , + at det finnes ikke en codec som lar deg spille av dvd , du må instalere et helt program , ergo så har ikke codec`s og DvD noe med hver andre og gjøre ,med mindre du skam komprimere en dvd til en mindre og mere hanterbar format For å være helt ærlig så er ikke alt du skriver riktig. Alt du trenger får å spille av MPEG-2 komprimert video er en MPEG-2 codec, som gjør det mulig å spille dvd video i f.eks. wmp. Grunnen til at man trenger et DVD-avspillingsprogram for å spille dvd'en er fordi dvd programmet håndterer selve strukturen med vob filene og ifo filene, og lar deg bruke funksjonaliteten det er lagt opp til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå