ManagHead Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Det har begynt å renne vann fra NB blokka mi, som har vært tett i omtrent 4 måneder. Opdaget det i dag, da maskinen slo seg av sånn plutselig. Jeg sjekket temperaturen og slo på maskinen igjen, den startet opp, men skjembildet var ikke helt som det skulle. Det var nesten som døde piksler bare at de var i mye større format og så var det farger på dem! Maskinen måtte gi seg da den skulle laste windows. Jeg så inni kabintettet og der var det en stor dam med vann på bunen av kabinettet, samt på toppen av hver PCI- og AGP port. Tok ut grafikkportet og ide kontrolleren som jeg har der og kjente at kontaktene var veldig våte! Har drevet å tørket det i dag, men tror dere de vil bli bra igjen? Det må være en stund siden det ble lekasje, for det rant ikke vann, det drøyp kansje en dråpe/5min. Måtte ha skjedd i går kvled, maskinen stod på i hele natt. Så jeg tror kanskje jeg har hatt en liten smule flaks her? -midt oppe i uflaksen Blir vel å lage ny blokk, kanskje en ny CPU blokk også, med bedre design. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Tror ikke de vil bli bra igjen nei... du kan håpe, men når maskinen har vært i gang med en vanndam inni lover det ikke godt. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Det er bare å la alt tørke igjen. spray alt med elektrospray utenom viftene. monter det sammen å kansje du er heldig å den virker som før. hvis ikke får du finne ut hva som ikke tålte vannet. Lenke til kommentar
frozen_cpu Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Jeg ville også gjort slik som fixer'n sier, men du bør nok vente en goood stund før du monterer PC'en igjen.. Føler med deg Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Hovedkortet, IDE kontrolleren og grafikkortet har ligget i hele dag, blir vel vertfall liggende i morgen også og kanskje onsdagen. Må lage en ny blokk i mellomtiden så jeg har god tid! Det er bare hovedkortet, grafikkortet og IDE kontrolleren som ble våt.. Får vel prøve det med den sprayen da.. så får vi se om det blir noen maskin Lenke til kommentar
MagE Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 tenk og skremme meg slik nå som jeg har bestemt meg for og lage vannavkjøling selv *redd* en fordel med vindu i siden er jo at man kan se slikt Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Grunnen ti lekasjen er sansynligvis for smal kant å lime på i blokka, hvis du skjøner hva jeg mener. Har vindu selv også, selv om jeg ikke bruker å ha døren på når den står hjemme Lenke til kommentar
jingt Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 kan du poste et bilde av blokkene dine managhead.har ikke sett dem. on-topic: kondolerer Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Her er et bilde. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Et til, kan man ikke ha to bilder i samme post? Lenke til kommentar
jingt Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 den var fin! virkelig synd med vannlekasjen. håper ingenting ble ødelagt. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 hm... kan jo virke som om det bare er grafikkortet ditt som er litt *zap* for å si det slik, når alt virka som det skulle untatt de prikkene... krysse fingrene Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 hm... kan jo virke som om det bare er grafikkortet ditt som er litt *zap* for å si det slik, når alt virka som det skulle untatt de prikkene... krysse fingrene Ja, håper på det beste Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 sjangsene er store får at det går bra, nesten sikkert. en eg kjenner hadde ei vannkjøling der ein av slangane plutsli hoppa av pompa og det spruta vatn utover hk,gpu og ned i agp sporet, det var vanli vatn fra springen med farge i som klistra seg på alle delane det kom borti. det var berre å vaske delane i destilert vatn og sette noken kabbinettvifter til tørke dei over natta so funka dei fint dagen etter. btw:når vatne spruta blei sjermen berre masse stripe, ikkje noke sjermbilde i det heile tatt. mi vannkjøling og lakk, det og va berre å vente over natta so funka det fint. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Ta og vask korta med isopropanol..Du får det på en fargehandel.. Har redda skjermkortet mitt 2 ganger etter lekasje med å spyle det med isopropanol..bruk feks. en jiff spray flaske Blåser du over det med trykkluft/hårføner(kald luft)så er det tørt etter 2-3 min.. Lenke til kommentar
notnA Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Ta og vask korta med isopropanol..Du får det på en fargehandel..Har redda skjermkortet mitt 2 ganger etter lekasje med å spyle det med isopropanol..bruk feks. en jiff spray flaske Blåser du over det med trykkluft/hårføner(kald luft)så er det tørt etter 2-3 min.. Ikke sats på at det er tørt etter 2-3min.. Kanskje ikke etter 1-2 dager heller... Kan samle seg vann inne i komponentene i små "dammer" Disse tar land tid før tørker vekk, siden de liggen inni. Gjelder å ikke forhaste seg her, men en vifte hjelper nok godt på.. Edit: kommer selfølgelig veldig an på hvilke komponenter det er snakk om... Endret 14. november 2004 av notnA Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Jeg hadde destilert vann med frostveske i systemet. Har blåst "reint" hovedkortet og det har ligget på badegulvet siden i går.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 La kortet i fryseren i dag, slik at jeg fikk av blokka uten å ødelegge noe. Nå har jeg studert den og funnet ut at pleksien rett og slett har sprukket! Har ikke fått trykktestet den enda, men rekner med at sprekken er årsaken. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 ojda... slikt er ikke greit, kan det hende at du har vært på lan eller noe slikt som kan ha fororsaket bitte litt spenn i blokka mens du har bært den, eller kan det være rein pur uhell Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Var på LAN ja, 15-17 Oktober. Men det er jo en stund siden nå da.. Har også sett at blokka er blitt litt svart i den ene kanten, kan det være at det har kommet fuktighet inn under aralditen og tært på kobberet? Endret 15. november 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå