Gå til innhold

MaxScript - Hvordan håndtere flere objekter


Anbefalte innlegg

Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle legge dette emnet, men jeg fant ut at siden MaxScript er en form for programmering kunne jeg jo legge det her.

 

Jeg holder på å lage en film der jeg bruker 3D.

Jeg har lagd en del mennesker med "bones" og har lagd flere animasjoner med dem. Det jeg ønsker er et MaxScript som kan duplisere figurer og animere dem ganske tilfeldig, men som alikevel lar meg overstyre.

Det ferdige resultatet skal være et slags slag med rundt 200 roboter som sloss fra vær sin side. Scriptet behøver ikke være avansert, bare et grunnscript slik at jeg har noe å jobbe videre på. Er forresten litt nybegynner i MaxScript, men har derimot jobba ganske mye med 3D Studio Max..!

 

Finnes det eventuelt andre måter å gjøre dette på? F.eks. ved å bruke particles på en eller annen måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke MaxScript for det, du kan bruke crowd, som er på helpers->standard

Delegate er objektet du bruker for å definere robotene.

går utifra at du bruker Character studio, så da velger du "Biped" på delegate for å velge et skeleton å bruke.

 

Du kan lese mer om det i help, for 3D Studio Max er temmelig stort...

 

Hvis du skal bruke particle system til det, må du i såfall bruke PF Source, og da inngår det kanskje litt MaxScript

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...