Brandvold Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Iterator it = stasjonFraNr.values().iterator(); while (it.hasNext()) { Stasjon st = (Stasjon) it.next(); System.out.println(st); Så vidt jeg vet skal dette skrive ut verdiene i HashMap stasjonFraNr. Men når jeg kjører får jeg utskrift: Stasjon@15ff48b Stasjon@affc70 Stasjon@1e63e3d osv osv. Hva gjør jeg feil? Dataene som ligger i denne hasmappen er puttet inn i hashmappet med denne metoden: void lesStasjonerFraFil(String fnavn) { In innfil = new In("Stasjoner-1.txt"); while(!innfil.lastItem()) { String nummer = innfil.inWord(); String navn = innfil.inWord(); double hoyde = innfil.inDouble(); String kommune = innfil.inWord(); String fylke = innfil.inWord("\n"); Stasjon st = new Stasjon(nummer, navn, hoyde, kommune, fylke); stasjonFraNavn.put(navn, st); stasjonFraNr.put(nummer, st); }//end while }//end metode lesStasjonerFraFil Lenke til kommentar
skrujern1 Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 hvis du vil skrive ut f.eks stasjonsnavn, må du skrive Iterator it = stasjonFraNr.values().iterator(); while (it.hasNext()) { Stasjon st = (Stasjon) it.next(); String navn = st.navn System.out.println(st.navn);}[code] "st" er bare addressen/referansen til objektet i klassen stasjon. Var det dette du lurte på? kan sende min løsning til deg imorgen hvis du står fullstendig fast ... Lenke til kommentar
Brandvold Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Ja:) Takk skal du ha! Får slite litt til nå, og så se om det løsner seg. Er jo i morra det skal leveres inn, så jeg får bare levere inn det jeg har, men om du hadde hatt veldig lyst til å sende meg din løsning i morgen hadde dette vært fint. I tilfelle jeg ikke kommer meg videre. Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hvis du "overrider" toString metoden i Stasjon objektet kan du vise frem andre ting enn referansen. /** * @see java.lang.Object#toString() */ public String toString() { return navn; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå