Gå til innhold

Eizo L550K TCO-99 eller Samsung 710N TCO99


Hologram

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ein billig 17" lcd skjerm og har funne to på komplett som ser ok ut både prismessig og på spesifikasjonar.

 

Eizo L550 TCO-99

og

Samsung 710N TCO-99

 

Skal kjøpe gainward 6800LE skjermkort og det har jo både DVI og VGA utgang... Er det stor forskjell på desse kontaktane? Når det gjeld bildekvalitet og slikt?

 

Eizo har jo begge tilkoblingane, men samsung har betre svartid (12ms mot 16ms) og betre kontrast (600:1 mot 450:1)....

 

Kva for ein anbefalar dåkke?? Eller har dåkke andre forslag i same prisklasse (helst under 3500...)??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler Samsung-skjermen. Samsung lager generelt gode skjermer. Jeg sitter også med den skjermen selv, og er kjempefornøyd med den. Den er et godt kjøp, og den henger ikke etter i spill eller filmer. Det kan hende skjer med Eizo-skjermen, siden den har dårligere oppdateringssekvens. Du bør ikke ha over 16 på-av-på-ms oppdateringssekvens, og foreløpig får du ikke skjermer med under 8 eller 10 på-av-på-ms oppdateringssekvens (det er to måter å regne dette på).

Kontrasten er også viktig.

 

Slik det ser ut, bør du gå for Samsung-skjermen... Mere spesifikasjoner her

 

Edit: Dårlig formulering :(

Endret av KaYcH
Lenke til kommentar
Folk har hatt en del tull med de samsung-panelet før. Bare å titte rundt etter klager på 710T her i kategorien. Eizoen er marginalt tregere ja, men skal man ha en billigskjerm får man ikke det beste av det beste...

710T er ikke samme modell som 710N, bare så det er sagt. Jeg har ikke hørt noe om problemer med 710N, og jeg har heller ikke hatt noen problemer med min skjerm.

Lenke til kommentar
710T er ikke samme modell som 710N, bare så det er sagt.

Det har jeg da aldri påstått heller. Det jeg sa er at folk har rapportert mye problemer med det panelet før - det er nemlig det samme som benyttes i 710T. Det er heller ikke alle skjermer som har denne feilen, men det er urovekkende mange som klager på baklysene og pikselfeil på dette panelet. Nok til at jeg velger å informere om det.

Lenke til kommentar
710T er ikke samme modell som 710N, bare så det er sagt.

Det har jeg da aldri påstått heller. Det jeg sa er at folk har rapportert mye problemer med det panelet før - det er nemlig det samme som benyttes i 710T. Det er heller ikke alle skjermer som har denne feilen, men det er urovekkende mange som klager på baklysene og pikselfeil på dette panelet. Nok til at jeg velger å informere om det.

Ah!

Men de problematiske panelene har blitt byttet ut, så vidt jeg har hørt. Hvis du bestiller nå så skal du få en skjerm med et av de nye panelene uten problemer. Jeg har sannsynligvis et av de nye panelene.

Lenke til kommentar

Hmm, rart jeg ikke har hørt noe om det. Offisielt har det vel aldri blitt bekreftet at det var en paneldefekt. Uansett er det jo en klar garantisak hvis man får en problemskjerm.

 

Hvor stort omfang problemet har vet jeg heller ikke. Jeg har hatt både 710T og 710N her (av den eventuelt gamle typen) og ingen av de har hatt dette problemet.

 

Hologram: Hvis du ikke har dårlig tid så skal jeg fortelle deg hvilken skjerm du bør kjøpe til den prisen snart. Må bare komme til konklusjonen selv først :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...