Gå til innhold

Skal kjøpe nye PC-deler, trenger hjelp folkens!

Anbefalte innlegg

Nå som det er snart jul og en del gode spill som er på vei, har jeg funnet ut at jeg trenger en ny maskin. Har en god kabinett og skjermkort fra før av men trenger nye deler. LCD-skjerm er også i boks. Har vært på komplett og se litt på delene, jeg trenger: Prosessor & Vifte til den, Ram, Hovedkort, Harddisk. Jeg er ute etter en Intel Pentium 4 System. Har vært på komplett og kom til denne konklusjonen:

Prossesor: Intel Pentium4 [3 Ghz] Pris: kr 1650,-

Hovedkort: Abit AS8 Pris: kr 949,-

Ram: Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MBx2 Pris: kr 1590,-

Vifte: Thermaltake Silent 775 Heat Pris: kr 395,-

Harddisk: Seagate Barracuda 200GB Pris: kr 895,-

Sum: kr 5479,-

Spørsmålet mitt er om dette ser ut som bra nok specs, passer disse sammen godt? Eventuelle bedre endringer som kan gjøres? Prisen burde ligge på maks 5700,- til sammen da. Alle forslag til endringer og eventuell respons tas gjerne imot. PC'en skal forresten brukes en god del til spill. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ser bra ut det men vill anbefale netshop framfor komplett og så ville jeg heller godt for amd 64 system socket 949 me 3200+ til

vel, jeg har omtrent samme oppsett som trådstarter, og er knallfornøyd. + at AS8-kortet klokker veldig bra. Min 2.8 er stabil på 3.5ghz :D

bare han har et godt skjermkort å parre det med, skal han klare seg bra. A64 ligger ikke veldig langt foran i ytelse, og du merker uansett ikke forskjell..

Lenke til kommentar
http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4838 <-- den du mener? Forstår ikke helt hva du prater om.

EDIT: Jeg leste feil, men er det virkelig noen vits i å kommentere en skrivefeil i et innlegg sånn?

S949 er vel litt vanskelig å få tak i...

Dessuten fantes det ingen 3200+-S939-prosessorer for en kort stund siden. Da var det minste du kunne få tak i 3500+ eller noe sånt...

Har ikke holdt meg helt oppdatert... :whistle:

Lenke til kommentar
Skjermkortet holder mål synes jeg. Det er en Gainward GeForce 4Ti 4800SE 128 DDR.
Men passer alle de delene med hverandre? Altså passer harddisken passer til hovedkortet osv.? Hva er ATA-grensesnitt? Leste at eldre hovedkort har ikke støtte for disse, men det ser ut som at Abit gjør det.
Lenke til kommentar
Jeg ville ha valgt en annen harddisk, var jeg deg. Ikke det at Seagate-diskene er dårlige, men jeg har hørt om flere som har hatt problemer med dem. En kamerat av meg mistet begge Seagate-diskene sine ved kun et lite strømbrudd. Den ene er riktignok halvdød og kan starte innimellom, men den andre har han ikke fått til å funke...

Øh, Seagate er vel diskene med lavest error rate.

Ihvertfall en av de med lavest.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Jeg ville ha valgt en annen harddisk, var jeg deg. Ikke det at Seagate-diskene er dårlige, men jeg har hørt om flere som har hatt problemer med dem. En kamerat av meg mistet begge Seagate-diskene sine ved kun et lite strømbrudd. Den ene er riktignok halvdød og kan starte innimellom, men den andre har han ikke fått til å funke...

Øh, Seagate er vel diskene med lavest error rate.

Ihvertfall en av de med lavest.

Det kan så være, men jeg har hørt om mest problemer med dem...

Det kan være en ren tilfeldighet...

Lenke til kommentar
Flotte greier!

Jo, og forresten hvis jeg kjøper en Shuttle-X kabinett, vil jeg da kunne putte alle de delene i den? ;)

Nei. Med shuttle så følger det med hovedkort, det er mindre enn det du har satt opp. Uansett blir shuttle veldig varmt, de jeg kjenner som har shuttle har gått lei etter en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...