hylo Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Hei, jeg er inn på tanken på og kjøpe ny cpu. Jeg har nå: AMD Athlon XP 2600+ 1.917MHz /333MHz[/url] Abit AN7 Hovedkort Socket A, SATA, µGuru OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB AGP Og jeg har lurer da på på hvor stor ytelsesforskjell blir det hvis jeg kjøper dette: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED MSI K8N NEO2 Plat.-54 nforce3 250 Ultra Vil det bli stor ytelsesforskjell? Vil minnet mitt være for ''dårlig''? Vil skjermkortet mitt en flaskehals? Takker for svar. Mvh Lars Endret 14. november 2004 av Hylo Lenke til kommentar
ArchEnemY Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Tror nok ikke minnet blir for dårlig. Skal være en av de beste på markedet til amd64 Du vil vel ikke merke alt for mye, men går nok opp litt i spill. Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Er en fin oppgradering det der.. Du får 10%++ mer ut av skjermkortet ditt med amd oppsettet! Kan jo være lurt å sjekke litt rundt om msi hk liker rammen.. AMD64 kan være litt kresen, selv om det har kommet seg betraktelig. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Er en fin oppgradering det der.. Du får 10%++ mer ut av skjermkortet ditt med amd oppsettet! Kan jo være lurt å sjekke litt rundt om msi hk liker rammen.. AMD64 kan være litt kresen, selv om det har kommet seg betraktelig. Med det oppsettet jeg satt opp der? Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Er en fin oppgradering det der.. Du får 10%++ mer ut av skjermkortet ditt med amd oppsettet! Kan jo være lurt å sjekke litt rundt om msi hk liker rammen.. AMD64 kan være litt kresen, selv om det har kommet seg betraktelig. Er ikke det minnet det aller beste du kan få til Neo2? Jfr. Anandtech sin test. CD Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Du vil få en veldig god ytelsesøkning med det oppsettet du har foreslått. Angående minne er brikkene dine noe av beste du kan få til AMD64, og når det gjelder kompatibilitet så passer de som fot i hose (Anandtech brukte MSI K8N NEO2 da de presset OCZ-brikkene som du har opp i DDR600-hastighet). Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Kan ikke se noen feil med det oppsettet der og JA du vil merke en betydelig forskjell , det kan jeg love deg Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Utrolig fint å høre Skal spare en måneds tid nå, så kjøper jeg meg det. Men vil det være lurere og vente til nye Nforce brikka kommer ut? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Men vil det være lurere og vente til nye Nforce brikka kommer ut? Da må du ha nytt skjermkort. Og i tillegg til ca. 2000,- for nytt skjermkort koster de nye HK'ene (nForce4-kort) garantert en god del mer enn nForce3-kort. Så alt blir en del dyrere. Endret 14. november 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Er det lurt å kjøpe Nforce 3, da? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Er det lurt å kjøpe Nforce 3, da? Kan ikke se noen ulemper med det , det eneste nForce 4 gir deg er mulighet forå bruke pci , men da må du altså ha nytt skjermkort og det blir dyrt . Ytelsesmessig er det ingen forskjell . Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Er det noen hovedkort som kommer med BÅDE Agp og Pci-e da? Skal jo ha nytt skjermkort tilslutt og da Endret 14. november 2004 av Hylo Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Er det noen hovedkort som kommer med BÅDE Agp og Pci-e da? Skal jo ha nytt skjermkort tilslutt og da Nei. Det kortet du har nå er jo brukbart en tid fremover alikevel. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Regner med at til våren er det på tide med skjermkort bytte? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Vår/sommer kan det kanskje være på tide ja. Men da har prisen på PCIe-HK (nForce4, eller kanskje 5 er blitt tilgjengelig) falt kraftig allikevel. HK er noe av det billigste du oppgraderer med allikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå