knuthfk Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Mistet ved et uhell telefonen i parketten idag. Dette har skjedd før, men har kun vært et problem for omgivelsene da jeg banner litt når det skjer. Men nå vil ikke displayet fungere. Ingen farger, kun en sprekk diagonalt og en mosaikk av striper på ene siden av denne sprekken. Ingenting ser ut til å være knust. Bare sprukket. Noen som vet hva det koster å få nytt display? Eventuelt om det er mulig å vri dette til en garantisak? Skulle tro at telefonen skulle tåle å bli fomlet i parketten. Det er snakk om en 3 mnd gammel SE T630. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 (endret) Garantisak på knust display? Det kaller man vel svindel det. Det står ganske tydeleg at slagskader ikkje er garanti eller for den saks skyld reklamasjonsrett. Fordi eit knust display er ein brukarpåført skade og ikkje noko som er ein produksjonsfeil frå produsentane. (eksempel på produksjonsfeil var Nokias problem med displayene på 8210, 6110,6150) Kor gamal telefonen er spelar ingen rolle for slike skader. Forsikringer kan derimot dekke slike uhell. mvh JanEirik Endret 14. november 2004 av Jankee Lenke til kommentar
knuthfk Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Hadde ikke tenkt å svindle noen. Lurte bare på om noen hadde erfaringer med lignende skader. Uten å kalle meg noen kløne kan jeg jo innrømme å ha mistet andre telefoner i bakken før, uten å ha opplevd noe slikt. Mistet telefonen fra ca 40 cm høyde, rart at displayet tok kvelden etter et slikt lavenergi-traume. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Mistet ved et uhell telefonen i parketten idag. Dette har skjedd før, men har kun vært et problem for omgivelsene da jeg banner litt når det skjer. Men nå vil ikke displayet fungere. Ingen farger, kun en sprekk diagonalt og en mosaikk av striper på ene siden av denne sprekken. Ingenting ser ut til å være knust. Bare sprukket. Noen som vet hva det koster å få nytt display? Eventuelt om det er mulig å vri dette til en garantisak? Skulle tro at telefonen skulle tåle å bli fomlet i parketten. Det er snakk om en 3 mnd gammel SE T630. Om glasset på telefonen er sprukket, så vil telefonen så og si bli avvist for reparasjon uansett. Du vil ikke klare å "vri" det til en garanti/reklamasjonssak. Så enkelt er det..mobiltelefoner skal ikke mistes i bakken, de er ikke ment for dette. Lenke til kommentar
knuthfk Skrevet 15. november 2004 Forfatter Del Skrevet 15. november 2004 Mulig jeg beskrev skaden litt dårlig. Glasset er ikke sprukket, men inni displayet er en sprekk i noe som ser ut som en slags film som kler et væskelag. Vet ikke, har ikke peiling på hva som er inni et display. Uansett, var hos verksted idag, og de mente det var en god sjanse for at SE godtok dette som en garantisak. Noe som etter min mening vil være ekstremt kundevennlig. Kan være det samme, telefonen må uansett fikses. Telefoner er ikke sprettballer. PS: "om glasset på tlf telefonen er sprukket, så vil telefonen så og si bli avvist for reparasjon uansett"? Kan man ikke fikse en tlf med sprukket display? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 (endret) Sorry, uttrykte meg uklart. Den vil sannsynligvis bli avvist for garantireparasjon. Selvfølgelig vil du kunne få telefonen vurdert for vanlig reparasjon som ikke går under garanti, og så få den reparert om du vil det. LCD står for Liquid crystal display, så du beskriver rett og slett en ødelagt lcd-skjerm. Uansett, om sony ericsson tar dette som en garantireparasjon, så er det stort gjort av de! Endret 15. november 2004 av Alastor Lenke til kommentar
tbm^ Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Har akkurat samme problem som deg med min T630. Det ser ut som om krystallene i LCD skjermen er brettet til side der det er en "sprekk" som du forklarte det. Også har jeg mange vannrette striper oppover nesten hele displayet. Har du fått noe svar på hvor mye det vil koste å reparere skadene? Og om det lønner seg i det hele tatt? Lenke til kommentar
Anubis Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 har sprekt display på min t630. koster 1000 kroner for et nytt et.. 'ja' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå