Gå til innhold

Nvidias twinview vs Radeons cloneview

Yidaki

Anbefalte innlegg

Lurte bare på en ting.

Nå har jeg et Hercules Radeon 9800 Pro kort,, men før dette hadde jeg et Nvidia 5900 Ultra kort. Husker så lett det var å stille inn slik at jeg kunne bruke s-video og se filmer på tv..valgte bare twinview, og alt som jeg gjorde på monitorten ble vist på akkurat samme måte på tven.

Nå derimot, opplever jeg på Radeon at når jeg skal se film, må jeg enten stille inn format, så filmen blir rett på tv, pluss at ting går så usannsynlig mye tregere enn når jeg hadde nvidia kortet.

Har ellers en rask pc, 3200+ og en gigabyte Corsair minne, pluss en sata disk. Har dere noen enkle råd for å unngå dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukte kloning på mitt gamle Geforce MX440-kort. Har 9800 Pro nå, og bruker klon der også. Det var faktisk lettere å ordne det til å det gamle MX-kortet. Rart de ikke har en enkel løsning på dette.

Du kan jo velge klon fra catalyst-kontrollpanelet. Det fungerer bra da, kjapt og greit, men kan være litt knotete å sette opp.

Har nesten samme oppsett som deg, går fort her.

Lenke til kommentar

trenger jo bare å "skru på" kloninga en gang, med tv som hoved skjerm.. når du napper ut tv-ut kabelen skrur det seg av, og når du setter i kabelen igjen, så switcher det automatisk på kloninga igjen.. genialt enkelt syns nå jeg.. hehe

og formatet stiller det seg også automatisk inn på.. ntsc om skjermen støtter det, pal hvis ikke.. nesten plug and play.. vet ikke om det er noe forskjell på korta da? har et sapphire 9800pro kort med cat 4.8 innstallert

Endret av ChainDoG
Lenke til kommentar
trenger jo bare å "skru på" kloninga en gang, med tv som hoved skjerm.. når du napper ut tv-ut kabelen skrur det seg av, og når du setter i kabelen igjen, så switcher det automatisk på kloninga igjen.. genialt enkelt syns nå jeg.. hehe

og formatet stiller det seg også automatisk inn på.. ntsc om skjermen støtter det, pal hvis ikke..

Ja, vet hvordan jeg får på kloning, men når jeg gjør det går det så tregt..formatet stiller seg som regel aldri opp automatisk, og hvis det gjør er enten bilde for langt nede i tven eller oppe..rotet og knotete er hele clone innstillingene

Lenke til kommentar

eg jørr d på ein aen måde med radeon 9800 pro : gå på settings når du har trykket høgre musetast, properties. gå så på advanced. trykk så på displays og velg tv her ved å trykke på den røde knappen(viss du har satt i s-vid kabelen). trykk så på den blå knappen med en rund figur inni. trykk apply, ok etc.. så skjer d noe rart med skjermen din å du kan se fiilm fra pcen!!!

ja, eg vett at de va heilt råttent skreve..

Lenke til kommentar
eg jørr d på ein aen måde med radeon 9800 pro : gå på settings når du har trykket høgre musetast, properties. gå så på advanced. trykk så på displays og velg tv her ved å trykke på den røde knappen(viss du har satt i s-vid kabelen). trykk så på den blå knappen med en rund figur inni. trykk apply, ok etc.. så skjer d noe rart med skjermen din å du kan se fiilm fra pcen!!!

ja, eg vett at de va heilt råttent skreve..

Jo takk for rådet, men er slik jeg pleier gjøre det..ting går bare t r e g t.....og så blir bildet på tven aldri stilt inn bra automatisk..det er det som er så irriterende..på nviidia trengte jeg aldri bry meg om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...