Gå til innhold

ActiveTalkWeb fra NetCom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

He he, tror du misforstår litt. ActiveTalkWeb er vanlig ActiveTalk bestilt via web-siden til NC.

 

Eneste forskjellen er at på web-siden til NetCom får du ikke bundet abo'et opp mot annet enn rabatt ringetid, siden de kun har slag av tlf per telefon 05050 og i butikk til forhandler.

 

Derfor kan du enten:

-binde opp mot kjøp av telefon?

eller

-binde opp mot rabatt ringetid

 

Går ikke med: "ja takk, begge deler"

 

tiny

Endret av tinyworks
Lenke til kommentar

Er det riktig at man ikke kan videreføre et abonnement som er under bindingstid. Ta et eksempel hvor du har 5 måneder igjen til bindingen går ut, så kjøper du en telefon med 12 måneder bindingstid (seff samme abonnement), blir det da 17 måneder eller er det ikke lov/mulig?

 

Hvis dette er lov, da kan man vel bestille det ActiveTalkWeb og så binde seg i 12 måneder på en subsidiert telefon (12mnd+12mnd)?

Lenke til kommentar

Ein kan ikkje videreføre eit netcomabo som er under binding før det er under 1 mnd igjen. Då vil den resterande tida bli sletta og 12 nye mnd bli lagt til slik at ein totalt ikkje kjem over 12mnd bindingstid.

PS:

Bedriftsabo har litt andre ordninger men desse går eg ikkje inn på.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Grunner er rett og slett at privatkunder ikke skal ha mer enn 12 mnd binding, og da blir det ikke mulig med 12+12 (eller 5+12, som nevnt eksempel) Er kunden i siste måned, lar NetCom kunde få slippe resterende, for å sikre at vedkommende ikke skifter operatør.

 

Bedriftskunder kan ifølge regelverket ha inntil 24 mnd binding, med mulighet til å oppgradere når det er mindre enn 6 mnd igjen, dvs oppfylt minst 18 mnd.

 

Tror det er Post og Teletilsynet som har stipulert maks bindingstid for privatkunder (iallefall en sterk anbefaling som de fleste operatører følger). Tror ikke det er 18mnd binding hos noen operatører nå, men mulig noen vet det bedre enn meg...

 

tiny

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Fra netcom.no:

 

Kunden vedtar å beholde sitt abonnement i minimum 12 måneder mot at NetCom gir kunden totalt kr 1.200,- i ekstra ringetid i de 12 månedene fra denne kontrakt er inngått; dvs kr 100 hver måned. Gjenstående beløp det ikke blir ringt for, blir ikke overført neste periode.

 

Er dette "ren" ringetid eller fratrekk på faktura?

 

Må man altså alltid betale 129 kr/mnd uansett om man bare ringer for f.eks. 50 kr?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...