Gå til innhold

Alien Vs. Predator aka AVP


Machz

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Så AVP i går kveld på kino etter å ventet lenge og vel....

Kan vel ikke si noe annet enn at dette var en nedtur og det selv etter at jeg ikke i grunnen hadde så store forventninger.

Alien er rå, predator er kul, sammen er de helt konge, men like forbannet så er ikke filmen i nærheten av å lage den "kjipe" håpløse stemningen som i Aliens filmene. Det blir for mye action og for lite sci-fi grøsser.

 

For å ikke snakke om den typiske U.S. "mennesker i krise" holdningen som ødelegger de fleste slike filmer.

Når skal de begynne å forstå at mennesker i krise, blir kompromissløse for å berge sitt eget skinn.

 

For oss som har spilt AVP I og II så er ikke filmen i nærheten av å lage den gufne stemningen(AVP I er verst, faktisk så har jeg ikke fullført den som "Marines").

 

Storyen i seg selv er jo selvsagt noe tynn, men likevel helt greit IMHO hvis de ikke hadde rushet så mye i starten. En slik film kunne godt vart en halvtime lengere og vært mye mere omfattende hva antall mennesker angår.

Når du ser et hull på 2,5-3m i diameter gå inn i isen flere kilometer ned som på toppen av det hele er gjordt på under 24t så tror jeg selv John Rambo ville ha tenkt seg om en eller to ganger før han hadde tatt seg en tur ned i det...

 

Alt i alt så vil jeg gi filmen: :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell.. nå skal det være sagt:

 

Alien :thumbup: Topp grøsser, nytenkende i sin tid... man ble kjennt med menneskene i filmen, fikk ett bånd til de, og brydde seg litt om dem (de fleste hvertfall).. så ble det så mye mer spennende når det begynte å komme små kryp og skummle utenomjordiske vesen inn i bildet :D

 

Aliens :thumbup: Actionfyllt, adrealin, og MANGE aliens.. spennende film, veldig bra.. :roll: dog ikke samme grøsser effekt som i Alien, men fortsatt utrolig spennende action...

 

Alien 3 :thumbdown: Helt grei film, men der satte man nesten bare å venta på at de skulle dø... hadde ikke noe stort bånd med de som var med... nå nedturen startet... helt grei film for en tilhenger av disse filmene, jeg likte jo filmen.. men noe dårligere enn de tidligere filmene...

 

Alien Resurrection :thumbdown: Igjen, dårligere enn tidligere filmer (kanskje hakket bedre enn Alien 3 dog).. For de som har fulgt med på filmene, er dette ikke det vi hadde håpet på. Selvfølgelig er Ripley velkomen tilbake, og vi digger henne i denne filmen som alle andre... OG det er hysteriskt morro at Purvis (?) går rundt med en Alien i magen hele tiden mens han er med i filmen, og "slipper den løs" når han er minutter fra å bli reddet, for å redde sitvasjonen :p mycket bra... MEN igjen, ikke en super film i forhold til slik disse filmene startet

 

Alien vs Predator :thumbdown: Her er den største skuffelsen... Her også venter du bare på at menneskene i filmen skal dø.. ett tappert, men dårlig forsøk på å skape ett bånd til de som er med er for eks "I'm taking pictures for my two sons" osv... ok de har barn, famile osv.. var ikke veldig lei meg når han døde.. :dontgetit: dårlig forarbeid... kunne godt blitt bedre kjennt med de før de ble slaktet en etter en.. som du sier, filmen kunne vært en halvtime lengre... MEN, en grei actionfilm for de som ikke har fulgt med på tidligere filmer vil jeg tro.. :p Digga for eksempel på slutten, når Alexa Woods satte fårran alien queen å dodga slag etter slag under den vanntanken, for å så bli reddet av predatoren som kom hoppende, snurrende, og så SMEKK med spydet sitt.. genial scene :thumbup: så... i korte trekk, litt spennende actionfilm, men lever ikke opp til kvaliteten av de tidligere filmene... :dontgetit:

 

Kan jo forørig nevne at denne AvP filmen stemmte ganske godt med bøker som er skrevet om dette... selve historien that is, Predatorene bruker aliens som "the ultimate pray" og liknende... Det var jo fornøyelig å se filmatisert... :yes: Vil også takke for at det ble gjort ett forsøk på å lage flere filmer av disse to slemmingene (aliens og predators fra de gode gammle filmene). Håper ennå på mange slike filmer, SELV om kvaliteten ikke er av den gode gammle, blir det fortsatt godt å se de igjen... :thumbup:

 

-mamazboy-

Lenke til kommentar
Kødder du? Den filmen var jo griselekker :woot: !

 

Det beste var at Aliensene "vant" :D

Aliensene vant? har du SETT filmen? Predators hadde jo kontrollen gjennom HELE filmen.. (ok så de tre som var inne i pyramiden hadde kanskje ikke overtaket da de ikke fikk våpenene sine før kampen begynte slik de SKULLE gjort etter planen deres)... MEN, det var jo ett fly fullt av predators klare til å slå ned om noe skulle gå galt... så aliens hadde ikke mye vunnet selv om de fikk hele horden sin opp fra det hullet i bakken...

 

De tre predatorene som var der nede var der fordi de skulle gjøre seg værdig for "The mark".. The ultimate hunt må til for å være værdig det... når de har vært gjennom den merker de seg med offerets blod (som han predatoren som overlevde en liten stund GJORDE..) Alexa fikk også dette merket etter at hun hadde vært med på dette, noe som blir sett på som en STOR ære blandt predators... derfor hun får spydet på slutten av filmen... :thumbup:

 

-mamazboy-

 

EDIT:

skrive leif, og la til noe.. :p

Endret av mamazboy
Lenke til kommentar
Når du ser et hull på 2,5-3m i diameter gå inn i isen flere kilometer ned som på toppen av det hele er gjordt på under 24t så tror jeg selv John Rambo ville ha tenkt seg om en eller to ganger før han hadde tatt seg en tur ned i det...

 

 

*Spoiler Warn*

 

 

 

 

 

 

 

Hvis du har fulgt med, så var det tross alt Predatorene som fyrte av en kraftig stråle fra skipet sitt som lagde hullet ned til pyramiden!

 

Jeg synes at AVP filmen var helt fantastisk, selv om story er litt tynn og filmen litt for kort. Så er det action scenene som gjorde at filmen fant et sted i mitt hjerte. Synd at 2/3 Predators døde alt for fort og brutalt. De to mest geniale scenene var fighten mellom alien og predator samt den med alien queen. Håper at det kommer en oppfølger, ikke for altfor lenge.

 

Har selv alle Predator filmene og Alien Quadrilogy! :D

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar

Syns filmen var helt grei, kunne vært gjort mer ut av det, var for lite slossing mellom a vs p ..

Vi får vel heller ingen forklaring på hvorfor 'Bishop' fyren senere er laget som robot, er det han som var sakperen av firmaet som laget Bishop????

 

Har lest noen tegneserier med AvsP, og syns storyene i dem var bedre enn filmen. Er litt klisje at Predatoren og hun dama fighter sammen (men der jo en hollywood film), normalt sett så gir Predatorene fuck all i menneskene, de er kun ute etter den ultimate jakten/kampen.

Lenke til kommentar
Når du ser et hull på 2,5-3m i diameter gå inn i isen flere kilometer ned som på toppen av det hele er gjordt på under 24t så tror jeg selv John Rambo ville ha tenkt seg om en eller to ganger før han hadde tatt seg en tur ned i det...

Hvis du har fulgt med, så var det tross alt Predatorene som fyrte av en kraftig stråle fra skipet sitt som lagde hullet ned til pyramiden!

 

Og?

 

Synes filmen var svak. Jeg lo faktisk av og til, og det med "eggene" på samlebåndet....gått av banen :!:

Lenke til kommentar
Har selv alle Predator filmene

er det flere en 2 ?

 

  Jævlig med spoilers her da!!

Jeg har ikke sett filmen, men har tenkt å se den. Tenk dere litt om før dere poster. realmad.gif

ikke det at du tapte noe da , men tenke deg litt om før du leser et tråd om filme da vell :no:

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

Jeg ble også skuffet over stemningen i AVP. De forrige Predator- og ALien-filmene har denne spesielle stemningen som gjør filmene så spesielle. Alikevel syns jeg det var litt tøft innimellom i filmen. Og jeg hadde heller ikke noen særlige forventninger til den, bortsett fra at den skulle være i skikkelig AVP-mood.

 

Og angående AVP-spillene: Jeg liker skrekkfilmer, syns Doom3 var litt småskummelt iblant, men er stort sett ikke plaget av å være redd når jeg ser skumle ting. Men ikke faen om jeg klarer Marine i AVP-spillene. Den tikkinga på radaren er virkelig til å få noia av! Tror ikke jeg har fullført et helt brett engang på marine. Jeg hadde nok Alien på hjernen i altfor tidlig alder til å ikke ha respekt for disse syresprutene eklingene.

Lenke til kommentar

* Liten spoiler *

 

 

 

 

 

 

Jeg må si jeg bet meg merke i et par småting ved filmen. Som feks at det ikke var noe frostrøyk der, og det å løpe rundt i genser ute i isødet var heller ikke noe problem. En annen ting var at pyramiden som endret seg hvert 10. minutt sluttet å endre seg etter at han fyren med klokka forsvant.

Lenke til kommentar
* Liten spoiler *

 

 

 

 

 

 

Jeg må si jeg bet meg merke i et par småting ved filmen. Som feks at det ikke var noe frostrøyk der, og det å løpe rundt i genser ute i isødet var heller ikke noe problem. En annen ting var at pyramiden som endret seg hvert 10. minutt sluttet å endre seg etter at han fyren med klokka forsvant.

Ja, merkelige greier! :p

Lenke til kommentar
*Snip*

 

Kan jo forørig nevne at denne AvP filmen stemmte ganske godt med bøker som er skrevet om dette... selve historien that is, Predatorene bruker aliens som "the ultimate pray" og liknende... Det var jo fornøyelig å se filmatisert...  :yes: Vil også takke for at det ble gjort ett forsøk på å lage flere filmer av disse to slemmingene (aliens og predators fra de gode gammle filmene). Håper ennå på mange slike filmer, SELV om kvaliteten ikke er av den gode gammle, blir det fortsatt godt å se de igjen...  :thumbup:

Kan bare si at jeg er sånn ca 100% enig med deg om Alien vs Aliens filmene osv...

 

Legg merke til at alle US filmer hvor det er filmet i ekstreme klimaer, så bommer de totalt på hvordan man oppfører seg. Jajaja det er greit at det tross alt er en Hollywood film, som vevnt før med feks frostrøyken osv osv. Kan jo også nevne isen som Alien Queen gikk gjennom. Den iser ville sansynligvis være flere titalls meter tykk.

En annen ting er at fra iskanten til fastland så er det nærmere 30 mil og disse beltevognene som de brukte ville vel brukt nærmere 12 timer på å nå fastlandet. Her kunne de godt ha gitt litt inntrykk av hvor øde det er der....

Lenke til kommentar
Kødder du? Den filmen var jo griselekker :woot: !

 

Det beste var at Aliensene "vant" :D

Aliensene vant? har du SETT filmen? Predators hadde jo kontrollen gjennom HELE filmen.. (ok så de tre som var inne i pyramiden hadde kanskje ikke overtaket da de ikke fikk våpenene sine før kampen begynte slik de SKULLE gjort etter planen deres)... MEN, det var jo ett fly fullt av predators klare til å slå ned om noe skulle gå galt... så aliens hadde ikke mye vunnet selv om de fikk hele horden sin opp fra det hullet i bakken...

 

De tre predatorene som var der nede var der fordi de skulle gjøre seg værdig for "The mark".. The ultimate hunt må til for å være værdig det... når de har vært gjennom den merker de seg med offerets blod (som han predatoren som overlevde en liten stund GJORDE..) Alexa fikk også dette merket etter at hun hadde vært med på dette, noe som blir sett på som en STOR ære blandt predators... derfor hun får spydet på slutten av filmen... :thumbup:

 

-mamazboy-

 

EDIT:

skrive leif, og la til noe.. :p

Med "vant" så tenke kanskje han kanskje på slutten hvor det kom en Alien ut av gøttsen til den døde predatoren...

Om det betyr at Alien vant eller ei skal jeg ikke legge meg opp i...

Lenke til kommentar

Hvis du har fulgt med, så var det tross alt Predatorene som fyrte av en kraftig stråle fra skipet sitt som lagde hullet ned til pyramiden!

 

Jeg synes at AVP filmen var helt fantastisk, selv om story er litt tynn og filmen litt for kort. Så er det action scenene som gjorde at filmen fant et sted i mitt hjerte. Synd at 2/3 Predators døde alt for fort og brutalt. De to mest geniale scenene var fighten mellom alien og predator samt den med alien queen. Håper at det kommer en oppfølger, ikke for altfor lenge.

 

Har selv alle Predator filmene og Alien Quadrilogy! :D

Du misforstår.

Jeg vet jo selvsagt at det var Predatorene som fyrte av en salve, men poenget var jo at de forskerene hadde jo aldri sett noe sånt før, og da tror jeg de aller fleste hadde skjønt at her er det noe seriøst på gang og hadde sikkert ikke vært sene med å tilkalle Arnold eller hvem det skulle være.

 

Bare det hullet ville jo være en enorm bragd i seg selv å finne. Hvor ble det foresten av all vannet fra det hullet? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...