Goody Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Bestemte meg for å kjøpe meg ett enkelt og billig kamera. Valget falt på Nikon Coolpix 2200 til 999,- hos Japan Photo. Synes det ikke var så vond pris for det kameraet, men nå ser jeg at Expert selger HP M307 til 995,-. Hp-kameraet er jo mye nyere og har 3.2 Mp mot Nixon sin 2.1 Mp. Prøver å se etter erfaringer og tester med HP M307, men finner svært lite. Noen her på forumet som sitter inne med info og erfaringer, som skulle tilsi at jeg burde kvitte meg med Nikon og heller kjøpe meg HP M307? Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Nikon Coolpix 2200 er et fremragende kamera, og vel nok et af de bedste, billigere kameraer. Det at det kun har 2 Mp ville jeg ikke mener gør noget, da Nikons objektiver oftest tegner skarpere end midre anerkendtes kameraers objektiver med 3 Mp. Både testen her på siden af Nikon 2200 og den jeg har læst i bladet DigitalFoto giver det fremragende bedømmelser, og det skulle endda være muligt at printe gode fotos ud i A4-størrelse uden decideret synlige korn. Jeg synes du har gjort et rigtigt godt køb, og ville ikke under nogen omstændigheder købe et andet kamera i samme prisklasse. Det at kameraet er ældre end HP M307 har ikke det store at sige. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 BTW: Der kommer jo hele tiden nye kameraer på markedet, og det man lige har købt virker pludselig "forældet" så snart man går ud af butikken med det (eller får det med posten ) Sådan er det bare - man kan lige så godt bare købe når man finder et kamera man kan lide til en fornuftig pris, og dette gælder uanset om kameraet koster 1000,- eller 10.000,- Alt elektronisk udstyr "forældes" meget hurtigt, men det betyder jo ikke at man hele tiden skal skifte ud. Det har vel kun de færreste råd til Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Du kjøpte nok et kamera med bedre optisk kvalitet og bedre kvalitet på minnebrikken enn det HP kameraet du har sett til salgs. Og ettersom optikk og bildebrikke har mer å si enn antall megapixler, så tror jeg du gjorde et MYE bedre kjøp enn de som kjøper HP kameraet. Lenke til kommentar
Goody Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 Takk for infoen. Kjempe fornøyd med de bildene Nikonen tar iallfall, helt topp for mine krav. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Du kjøpte nok et kamera med bedre optisk kvalitet og bedre kvalitet på minnebrikken enn det HP kameraet du har sett til salgs. Og ettersom optikk og bildebrikke har mer å si enn antall megapixler, så tror jeg du gjorde et MYE bedre kjøp enn de som kjøper HP kameraet. Så vidt meg bekjent har minnebrikken nøyaktig ingenting å si for bildekvaliteten, og disse to modellene har samme type kort. Nå sier jeg ikke at HP er noe bedre enn Nikon sin modell, den er nok vesentlig dårligere, men at minnebrikken har noen innvirkning er feil. øyvind Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Du kjøpte nok et kamera med bedre optisk kvalitet og bedre kvalitet på minnebrikken (...) ettersom optikk og bildebrikke har mer å si enn antall megapixler... Så vidt meg bekjent har minnebrikken nøyaktig ingenting å si for bildekvaliteten Beklager... mente bildebrikken Som du ser, skrev jeg "bildebrikke" litt senere i innlegget Lenke til kommentar
gorber Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Skjønte det, bare spikka på ei flis... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå