eLang Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Er det noen som har kjenskap til Partition Magic??? Det står på sidene deres at programmet ikke sletter noen filer under partisjonering. Har ikke mulighet til å ta backup av alle filene mine... Er det noen som har noen erfaringer??? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Det har fungert som det skal hver gang jeg har brukt det, men mange har også hatt dårlige erfaringer med det, så det beste er nok å ta backup. Aldri stol helt og holdent på PM. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Selv om partisjonering i utgangspunktet er en ganske risikabel affære, går det i de fleste tilfeller bra når man gjør det med Partition Magic (PM) - fordi PM er et bra og stabilt program fra et sriøst selskap. Jeg selv bruker aldri PM (selv om jeg har det), dette fordi jeg heller partisjonerer slik jeg trenger å ha det mens jeg installerer XP. Under XP-installasjonen har man muligheter til å partisjonere alik man vil, og man slipper å tenke mer på det. Når du installerer PM får du tilbud om å lage en rescue-diskett - så hvis ting skulle gå galt under en partisjonering, så har man jo mulighet til å bruke denne disketten til å reverserer prosessen. Men - som sagt - slik partisjonering er alltid forbundet med en viss risiko, og det er ikke så mange dagene siden jeg leste her på forumet om en som hadde mistet alle dataene sine etter å ha brukt PM Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Husker jeg hadde problemer med partition magic 8 for en stund tilbake. Greia var at jeg hadde dualboot mellom windows og linux. PM 8 ødela notorisk MBR'en min hver gang. Og partisjonene begynte å overlappe hverandre, all data som lå i grenseland mellom to partisjoner ble da korrupt. Merka meg at dette glaldt kun da jeg hadde linux inne på samme harddisken som windowsen. Merkelig greie egentlig. ( om det noen som har opplevd det samme og vet hvorfor det blir slik, vær snill å send en PM om mulig, eller poste i denne tråden ) Gikk tilbake til partition magic 7 og ble kvitt problemet. Lenke til kommentar
eLang Skrevet 14. november 2004 Forfatter Del Skrevet 14. november 2004 he he.. dette gikk jo kjempefint, brukte Partition Magic 8, og det var en smal sak å lage 3 partisjoner... Tok ikke backup, men ingen ting gikk tapt eller ble rotet til på noe vis... :!: Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 grattis, men du "leker med ilden" når du ikke tar backup...hører om flere som får problemer med PM enn folk som klarer det fint ... Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 grattis, men du "leker med ilden" når du ikke tar backup...hører om flere som får problemer med PM enn folk som klarer det fint ... Ja, jeg tør ikke bruke PM mer, har mistet nok data nå... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 kan anbefalle acronis partition expert, aldri hatt problemer i motsetning til pmagic som jeg og andre jeg kjenner har hatt stygge problemer med Lenke til kommentar
pitypat Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Jeg brukte PM flittig og var veldig fornøyd, helt til strømmen gikk midt under en operasjon... Har prøvd absolutt alt for å reversere/gjenopprette dataene, men det er helt umulig... Partisjoner lagd med PM kan også trøble litt vedbruk av div. andre harddisk utils Endret 27. november 2004 av pitypat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå